Poes vermist, omgeving Groningen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

Poes vermist, omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 10:22

Een oproepje aan alle Groningse bokkers die weleens in de Indische buurt/Korrewegwijk/Groningen Noord komen;

Onze kleine Pop is weg ;(

Ze is vannacht uit het raam op de tweede verdieping gewandeld, de dakgoot in. Ze komt anders nooit buiten dus kan schichtig zijn, maar verder is het een lief en aanhalig poesje. Misschien is ze via de balkons veilig beneden gekomen, maar het kan ook maar zo dat ze gevallen of gesprongen is.. Pop is een klein, smal, kittenachtig poesje. Ze is tabby (zwart met grijsbruin gemarmerd). Ze heeft een wit befje en tussen haar achterpoten op haar buikje ook wat wit. Ze is gesteriliseerd en gechipt maar heeft geen halsbandje of iets dergelijks om.

Voor meer info kun je mijn telefoonnummer per PB opvragen, alvast heel erg bedankt.
Dit is Pop:

Afbeelding

Afbeelding

Pff, ik voel me zo stom en schuldig, dat raam staat ook altijd open en ze zitten daar altijd in de vensterbank.. maar ik heb altijd gedacht: daar komen ze niet uit, want dat raam staat gewoon op de knip. Blijkbaar is die dus losgekomen ofzo.. Pff ons lieve kleine meisje heeft bevrijdingsdag iets te letterlijk genomen ;( |(

Apple

Re: Poes vermist, omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:04

Heb je dat raam nog steeds open staan? Dan kan ze in elk geval dezelfde weg terug weer nemen :-)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:06

Idd apple, je ziet vaak dat ze dezelfde route weer terug nemen.
Rammelen met brokjes,roepen etc levert allemaal niks op?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:07

Heeft ze ook een bandje om o.i.d?
Zal mijn ogen openhouden voor je!

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:11

Niet meteen in paniek!
Zet idd het raam open en de deur dicht, dan kan je andere kat er niet vandoor via die route.
Zet er geen brokjes neer! Anders kan ze haar buikje rond eten en hem weer smeren.

Ik woon ook in de stad en mijn katten zijn ook al meerdere malen spoorloos geweest (nu wonen we zo dat ze wel naar buiten kunnen en mogen). Meestal kwamen ze na een dag of 2, 3 toch gewoon weer thuis. Toen we nog een bovenwoning hadden liepen ze dan rond het huis te miauwen.
Heb je je buren al op de hoogte gebracht? Wie weet zit ze daar lekker op de bank!

Maak je niet te druk over of ze niet gevallen is, ze kunnen meer hebben dan je denkt. En als ze gevallen was, dan had je haar denk ik al gevonden.

Ik hoop echt voor je dat je haar terugvindt!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:11

Ik denk dat ZwW inmiddels op het dak aan het klimmen is, want daar blijkt Pop te zitten :j .

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:16

:oo
Doe je voorzichtig?!
Hoop dat alles goed met dr is :)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 13:23

Pff, dankjullie wel voor het meedenken! Pop is inmiddels weer veilig en zonder kleerscheuren thuis *\o/* *\o/* maar het was wel even een avontuur hoor :=

Ik heb eerst inderdaad het raam open gezet met de deur dicht en heb wat vuil kattengrit in de dakgoot gegooid zodat ze de geur zou herkennen. Toen ben ik dus gaan aanbellen bij de buren en ben daarna weer bij de achtertuinen langs gaan lopen en gaan roepen. Gelukkig reageert ze op mijn stem ( :+: ) dus ik hoorde op een gegeven moment een steeds harder wordend miauwtje.. keek omhoog en ja hoor, daar zat ze, helemaal bovenaan op het dak op een schoorsteenblok :=

We hebben eerst een tijdje machteloos naar elkaar staan gillen (ongeveer op dezelfde toonhoogte :') ) en daarna ben ik naar huis gerend, heb een bakje met brokjes en de kattenmand gehaald en ben toen gaan aanbellen bij de mensen bij wie ze boven zat. Daar ben ik in de vensterbank gaan zitten en heb haar geroepen; inmiddels waren de buren al in hun tuin gaan staan dus die konden me precies vertellen waar ze was. Op een gegeven moment zat ze op de dakkapel, precies boven me dus, en ik kon haar niet pakken. Toen wist ik het even echt niet meer.. En op dat moment had dus het buurmeisje dat beneden stond te kijken een lumineus idee: ik moest het mandje voor haar neus open houden. Dat was nog lastig en vreselijk eng want ik moest het ding vlak boven mijn hoofd houden terwijl ik daar dus uit dat raam hing. Zonder te twijfelen echter sprong Pop erin en toen kon ik haar met een zwieperd zo naar binnen halen. Ik kreeg nog net geen applaus maar ik heb het buurmeisje uitvoerig bedankt voor haar goede idee :=

Pop zit nou weer binnen en die domme doos heeft weer praatjes voor tien, sjonge :roll:

Ik kan echter niet boos op haar blijven want ik ben zoooo blij dat ik haar weer terug heb :+:

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:24

Wat fijn dat die buren ook thuis waren zodat je daar even naar binnen kon :-)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 13:28

Ja, zeker. Help me eraan herinneren dat ik straks nog even taartjes voor ze ga halen bij de supermarkt, ik ben ze echt zo dankbaar :=

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:45

wat fijn dat ze weer binnen is!

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:30

Ooh gelukkig!!
Maar wat een avontuur zeg!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:37

ahh fijn dat je dr weer terug hebt was een heel avontuur dus!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:37

Zwartwitje schreef:
Ja, zeker. Help me eraan herinneren dat ik straks nog even taartjes voor ze ga halen bij de supermarkt, ik ben ze echt zo dankbaar :=

:)*

Nog nodig :D ?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 18:39

Jup, ik ga nu richting Appie Heijn :))

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 00:32

:D wat een verhaal en super dat ze heelhuids terug is..

en neehh daar kan je toch niet boos op zijn of blijven,gelukkig is ze weer thuis... :j

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 02:04

Nee he, boos blijven lukt me inderdaad niet hoor! Als ik al boos was trouwens, en dan vooral op mezelf dat ik niet beter heb opgelet :\
Maar, die oogjes he Kimmie? :D Voordeel is als je net als jij vooral schattige hondjes hebt, die als het goed is niet op daken klauteren :=

Ik heb twee dozen soesjes gehaald, ik hoop dat die in de smaak vallen. Die liggen nu dus in de koelkast met een klein bedankbriefje, ik ga ze morgen langsbrengen bij de buren.

Mijn vriend en ik hadden het er nog over en achteraf is het echt frappant te noemen dat 1) Pop zo zonder te twijfelen in het mandje sprong en 2) Panda (haar zus) vannacht waarschijnlijk niet geslapen heeft, maar de hele tijd bovenop een van ons heeft zitten melken. Achteraf gezien hebben we dus allebei niet echt heel lekker geslapen omdat Panda zo onrustig was. Die had dus wel degelijk door dat haar zusje weg was. Of ze er niet achteraan wilde gaan weet ik niet, maar we vermoeden dat ze gewoon het liefst bij ons bleef in plaats van het enge donker in..

Oh, en het idee dat ons arme kleine meissie de hele nacht in haar eentje bovenop het dak heeft gezeten.. nouja, ze heeft inmiddels alweer zat knuffels, stukjes kaas en stukjes komkommer mogen ontvangen := :(:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:19

haha die oogjes ja,enne hondjes zitten niet op het dak,maar komen weleens ergens waar ze helemaal niet mogen komen,bv via een slootje in de wei van de buurman,met een op hol geslagen kudde koeien,en enigste uitweg is een hek met stroom... :(:)

en haar trauma is ze wel vergeten na een berg stukjes kaas en komkommer :D

hahah,die doet het volgende keer weer,levert een hoop lekkers op :+

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:37

Gelukkig is ze weer gevonden!! Wat een verhaal, ik weet niet of ik je het had nagedaan ;).

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:46

gelukkig is ze weer terug +:)+