Ik had 2 beertjes Punky en Flosje alleen is Flosje een maand geleden overleden. De cavia die overbleef vond zichzelf erg zielig, dus een week later is er nieuwe cavia bijgekomen. Punky en Flosje waren beide gecastreerd en omdat ik verhalen heb gehoord dat beertjes bij elkaar zetten vaak minder goed gaat dan een beertje en een zeugje, heb ik voor een zeugje gekozen, omdat Punky toch gecastreerd is. Flo is nu 1,5 maand oud en best wel groot voor haar leeftijd. Ik word nu alleen helemaal gek van Punky. Hij is vooral 's nachts heel de tijd in een soort slomo walk aan het rondlopen met een soort purrend geluid en dan weer een heel zeurderig geluid (ik noem het een sexloopje). Hij zit niet echt achter Flo aan, vaak loopt hij er gewoon langs en af en toe gaat hij wel richting haar dan kroelt zij hem even en dan stuitert zij weer weg (Flo heeft altijd een beetje energie teveel). Ze zijn voor de rest super lief tegen elkaar. Flo doet alles na wat Punky doet en ze is echt niet bang voor hem. Ze staan bij mij op de kamer en aan slapen kom ik niet echt meer toe. Dus als dit blijvend is dan moet er wat gaan veranderen. Is dit nou normaal gedrag en gaat dit in de loop van de tijd over?
Flo is een erg knap meisje, dus ik geef Punky geen ongelijk, ik word alleen zo gek van het lawaai!
ik heb zelf 3 mannen bij elkaar zitten gaat eigelijk heel goed alleen een keer in de voveel tijd schudden ze met kun kunt en brommen ze
hij weet denk ik niet dat hij geen echte man is dus zijn mannen instinkt komt toch en ja als je dan zo mooi vrouwtje hebt dan wil je wel laten weten wie je bent
maar zo lang het vrouwtje niks van aan trekt maakt het echt niet uit latere leeftijd zou er wel denk ik wat gebeuren maar als ze niks kunnen dan zou er geen probleem zijn
Tja of hij ophoud met het geluiden maken richting Flo dat denk ik niet inelk geval de komende tijd niet heb je geen ander plekje in huis waar ze zolang kunnen staan?
Steefjevos
Geplaatst: 08-05-09 20:19
Het geluid wat jouw mannetje maakt én de beweging (langzaam lopen enz) dat doet mijn beer ook regelmatig Hij doet het altijd als hij weer op mijn konijn afloopt wanneer ze buiten zijn, als ze loslopen. Ook doet hij het wanneer ik het hok verschoond heb en hij gaat door al het hooi naar het nachthok om een holletje te maken. Hij doet het helaas ook als hij 'zin' krijgt en hij het konijn probeert te bestijgen. Konijn loopt dan gewoon weg, maar goed...vroeger deed het konijn het bij hem (nu is konijn gecastreerd)
Wellicht toch tijd dat je cavia's naar een ander deel van het huis verhuizen?
Meert
Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-09 21:11
Bedankt voor de reacties. De enige andere plek die er is, is op de overloop op zolder. Daar staan ze nu ook. Er zit daar geen raam dus ze staan de hele dag in het donker. En dat vind ik best wel sneu voor ze. Misschien wordt het binnenkort wat minder dan mogen ze weer terug bij mij op de slaapkamer.
Steefjevos
Geplaatst: 09-05-09 10:19
Kun je er ook niet tegen overdag dan? Je zou ze toch overdag weer naar beneden terug kunnen halen? Beetje sneu als ze de hele dag ook in het donker zitten :S Hopelijk verbeterd snel de situatie