Hoe vlek uit witte vacht krijgen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Hoe vlek uit witte vacht krijgen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 11:57

Ik heb zaterdag een show met mijn hondje, en vrijdag is ze naarde trimsalon geweest voor een wasbeurt e.d.
Nu heb ik haar net uitgelaten en zie ik dat er een vlek zit op haar rug! Een grijszwarte vlek (ik denk dat het komt van de glijbaan, daar loopt ze graag onderdoor :+ ) die ik er met water en een doekje niet uitkrijg.

Nu is mijn probleem dus; HOE krijg ik die vlek er wel uit?! Ik kan haar niet wassen want dan is die trimsalon voor niks geweest omdat haar vacht na het wassen in de krul schiet..

Help? :))

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Hoe vlek uit witte vacht krijgen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:22

Misschien proberen met een borstel en een doek? Of heel voorzichtig met je nagels het een beetje los proberen te maken.
Iets anders kan ik niet verzinnen.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:24

is ze wit? dan kan evt wat talkpoeder ook wel ns helpen...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:32

Is het een kort harige hond? Dan kun je namelijk wel eens baat hebben bij een koolstof schoonmaakblokje voor schimmels. Dat is droog en hard en je krabt er mee over de vacht. Werkt voor stront vlekken enzo op onze schimmels super, misschien ook wel op de vacht van je hond?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 15:12

Nickeltje schreef:
Is het een kort harige hond? Dan kun je namelijk wel eens baat hebben bij een koolstof schoonmaakblokje voor schimmels. Dat is droog en hard en je krabt er mee over de vacht. Werkt voor stront vlekken enzo op onze schimmels super, misschien ook wel op de vacht van je hond?

Nee ze heeft vrij lange haren (zie profiel). Maar ik zou het wel kunnen proberen natuurlijk :)

Ik ga haar nu bestuiven met talkpoeder, het resultaat zal ik zo melden :))

Edit: oke, we hebben dus geen talkpoeder :') . Ik denk dat ik toch maar die plek nat moet maken en voorzichtig in moet gaan zepen met shampoo..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:33

Dan kun je het beste shampoo voor een witte vacht gebruiken, helpt bij mijn hond erg goed.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:44

Heb je m er nog uit gekregen?
Anders even met de trimster bellen?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:45

Bij de keuringen van de Tinkers gebruikten wij standaard Cowboy Magic Green Spot Remover. Dat haalt alle mogelijke vlekken uit een witte paardenhuid, misschien ook wel bij honden? Biotex wil ook nog wel eens goede resultaten geven.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 11:19

Mijn moeder heeft de vlek ingewreven met Ajax (schoonmaakmiddel := ) en hij is nu zo goed als weg :D

Bedankt voor jullie tips iig, mocht ze nog eens vies worden dan zal ik er een aantal proberen :)