Wat voor kluif voor jonge hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat voor kluif voor jonge hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:16

Onze pup kauwt graag op vanalles en nog wat. vooral stokken zijn geliefd.
Nou wilde ik een kluif voor hem gaan kopen totdat ik me bedacht, wat voor 1 dan?
Er zijn zoveel kluiven. In het verleden hebben we onze oude hond wel eens zown geelachtige kauw kluif gegeven. maar daar is ie een keer bijna in gestikt en daar heb ik nu dus een beetje schrik van. Ondanks dat de meeste honden het heerlijk vinden geloof ik, durf ik dat nu niet meer aan.

Welk bot is nou veilig en goed voor de tanden van een 4 maand oude pup?

Alvast bedankt

annepaardoes

Re: Wat voor kluif voor jonge hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:58

Ik denk dat elke gluzige hond wel bijna in elk bot kan stikken. Zo krijgt mijn hond geen bullepees meer omdat hij het laaste stukje ,wat dan eigenlijk nog net te groot is, heel wil doorslikken.
Een varkensneus of -oor kan hij dan wel normaal eten.

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:28

In de dierenspeciaalzaak zijn speciale puppybotten te koop. Deze zijn van zachter materiaal dan die geelachtige botten, en dus beter voor de tandjes van je pup. Koop je bot niet te klein, en laat je goed informeren in de winkel! Als het goed is zullen ze tegen je zeggen dat je hond bijvoorbeeld nooit alleen mag zijn met een bot.. ;)

Succes ermee! :D

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:08

De kluiven van Farmfood zijn erg goed, wel duurder dan die doorsnee bruine kluiven, maar ze zijn het wel waard.
Je hebt ze in allerlei formaten en zijn super voor de tandjes! :j

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:24

wij gaven die van ons varkensoren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:30

Ik zou geen varken geven, dr kunnen bacteriën opzitten die een hond ziek kan maken en ze erg van aan de diaree kunnen raken, bovendien kunnen ze blijven plakken aan de ingewanden, wat weer een ernstige bedreiging kan vormen.
Zoek maar eens op 'varkensoor' op internet en je vindt genoeg hits.
Beter zijn idd de kluiven van farmfood, of een nylabone.
De laatste doen ze maanden mee zoniet een jaar, zijn erg goed voor het gebit (Reinigen masseren en halen plaque weg)
Zorg er altijd voor dat je poot nog op het bot kan staan, als dat niet meer lukt afleiden met een snoepje of speeltje en afpakken.
Als je hem plots afpakt willen ze hem nog wel eens inslikken met alle gevolgen van dien.