hondje gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mienemuis

hondje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 23:23

Vandaag toen ik bij de paarden aankwam, heb ik een hondje gevonden.
Het is in een buitengebied, de uiterwaarden tussen Tiel en Ochten.
Wellicht een beetje vroeg dag, maar wie weet is iemand wel helemaal radeloos!
Heb de betreffende instanties al ingelicht (niks bekend over een vermist hondje) en morgen gaan we om 9u naar de DA, om te kijken of het hondje een chip heeft en zo wellicht een baasje kunnen vinden.
Heb ook al een advertentie op Marktplaats gezet en aangezien er nog al eens vreemde verhalen opduiken (en er veel vreemde mensen zijn) heb ik besloten geen verdere informatie over dit hondje te geven mbt de kenmerken, ga hem natuurlijk niet zomaar aan elke vreemde die claimt dat het zijn/haar hondje is meegeven!
Ben jij je hondje kwijt, dan kun je mij mailen met de kenmerken van dit hondje met een foto.

Hondje ligt iig heerlijk bij te komen van alle avonturen van deze dag!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:19

Goed dat je het op deze manier doet, ben je al bij de dierenarts geweest? Hoop dat je de rechtmatige eigenaar zult vinden of die er blij mee zal zijn is altijd nog maar de vraag want wat dat betreft bestaan er ook vreemde vogels. Ik zou als het mijn hond was erg blij zijn als hij goed opgevangen werd zoals jij doet. Wat ga je doen als je de eigenaar niet vind?

Paintlinger

Re: hondje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:21

Bel Amivedi...... daar worden gevonden en vermiste dieren vaak als eerste opgegeven..

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:22

ik woon in kesteren.. als ik iets weet zal ik het je even laten weten..

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 22:28

He super allemaal jullie reacties!
Zal even een update geven; alle instanties zijn ingelicht en tot nu toe is er echt helemaal niets uitgekomen. Het hondje heb ik dus gevonden in een buitengebied en het is erg bang voor auto's, als ik de deur open doe, schrikt het, dus vermoed dat ze gewoon uit de auto is gegooid. In eerste instantie was het ook bang voor een mannenstem, maar dat gaat stukken beter!
Een heel lieve vriend werkt als dierenarts en we zijn gelijk naar hem toe gegaan, hij heeft het nagekeken, de leeftijd is max 1 jaar, dus in feite nog een pup..
Helaas, we hebben een tijd gezocht, maar het heeft geen chip, dus op die manier kunnen we ook niet een baasje vinden...
Hij heeft wel korstjes aan zijn oren, maar niks aan de hand. Het lijfje is ook schoon, geen vlooien, maar het stinkt wel.. Ach, er zijn ergere dingen toch!
Het is een super leuk beestje, dol enthousiast en helemaal gek van mij, als ik niet uitkijk dreig ik straks een Paris Hilton 2 te worden, het eet goed, slaapt goed (niet 1x gehoord deze nacht) en begrijpt nu al goed dat als ik zeg IN de mand, dat het daar moet zitten (ivm poes met 3 poten, die was er eerst, dus die mag niet onder dat enthousiaste hondje lijden, rustig opbouwen).
In overleg met mijn dierenartsvriend en de instanties mag het diertje bij wijze van uitzondering bij mij blijven, anders had het nu naar een asiel gemoeten, in afwachting van zijn baasje en als het baasje niet binnen 3 weken zou reageren mocht ik 'inschrijven' op dit hondje. Belachelijk, zo'n bang beestje in een asiel stoppen en het dan over 3 weken weer terug halen, omdat het officieel nu een zwerfhond is.
Zie mijn eigen trouwe labrador al zitten in zo'n hokje, dan zou ik ook blij zijn als iemand hem gewoon thuis zou houden tot ik hem gevonden zou hebben. Maar goed, regels zijn er soms niet voor niets!
Met de labrador samen gaat het ook super, spelen en het hondje vind hem super interessant.
Wel is hij bang alleen gelaten te worden, toen ik naar boven ging om een mandje te halen en even de was aan het doen was, kwam ik terug en had hij dus een bruine surprise op de mat gedaan. Vanmorgen ook weer, toen ik naar boven ging om om te kleden..
Nu kan dit natuurlijk een reden zijn waarom de vorige eigenaars het hondje evt. gedumpt hebben, maar het kan ook zijn omdat het diertje gewoon nog bang en het dus uit angst doet. We wachten af en anders kreeg ik het advies tijdelijk een bench te regelen, zodat het aan alleen zijn wennen kan, zal toch ook een keer moeten.

Op de vraag wat ik ermee doe, nou, ik hoop voor het diertje dat het toch ergens een liefdevol baasje heeft en dat het weer lekker naar het eigen vertrouwde plekje terug kan en anders, uitgaande van de nare kant van mensen, dan mag het beestje gewoon hier blijven, want het is een schatje en dan heeft het gewoon zo moeten zijn!

Maar..dit neemt niet weg dat ik iig alles eraan doe om toch het baasje terug te vinden, want zo'n lief hondje moet iemand toch missen!

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:34

gelukkig zijn er ook nog mensen zoals jij die zich wel wat van dieren aantrekken.(wil niet direct het baasje veroordelen hoor ;) )

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:35

:Y) :Y) Ik vind het in elk geval al helemaal toppie dat je het dier hebt opgenomen en probeerd zijn baasje te vinden!
Ben benieuwd of het gaat lukken en hij een chip heeft.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:35

jeetje, dat hondje mag blij zijn dta jij het gevonden hebt! super dat je dit zo doet! hoop voor het beestje dat de eigenaar hem gewoon kwijt is en snel op komt duiken :)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:39

Leuk die update, ben benieuwd hoe het gaat lopen maar als ik zo je verhaal lees dan denk ik dat je er een huisgenoot bij hebt. Mocht ik ooit een nieuwe huisgenoot vinden dan mag hij ook bij ons blijven, gelukkig zijn mijn adresgegevens hier niet bekend anders zou het hier weleens druk kunnen worden met nieuwe huisgenoten ;) . Super dat jullie zo voor het beestje zorgen. Als het straks kan dan ben ik wel benieuwd naar een foto, snap dat dit nu nog niet mogelijk is.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:40

Super dat je hem opvangd en dat die eventueel kan blijven.
Ik zou hem bijv. gewoon naar een asiel moeten doen 2 honden klein huis dan gaat een 3de drukte maker echt niet lukken.

Hoop dat zijn baasje hem kwijt is en hij naar zijn eigen baasje terug kwam. Maar de hond van mijn moeder liep ook vaak weg bij de paarden achter het huis voor je het door had was die weg en wij wachte meestal een dag en dan was die er weer. (in tijden van loopse tefen ging die dus op pad) Als je hem dan tegen kwam met zoeken naaide die er ook altijd tussenuit dus zoeken had geen nut. Ik ben voor chippen mijn pup heeft een chip en een plaatje met telefoon nummer.

Mocht die dus wel gewoon de auto uit zijn gezet vind ik het afschuwelijk dat mensen dit kunnen. En als jou hond binnen zijn behoeftes doet heb je zelf waarschijnlijk een fout gemaakt. Mijn pup was na 1 a 2 weken hier zindelijk.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:41

Ik vind het toppie wat je doet!
Ik lees even mee! Ben erg nieuwsgierig :o.

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 22:41

Haha, nee, ik oordeel ook nog niet hoor! Hoop nog altijd dat het baasje komt, omdat het zo'n lief diertje is.
Maar er zit dus geen chip in, hebben we gelijk opgezocht, dus op die manier een baasje vinden is ook uitgesloten. Alles en iedereen is ingelicht, kan nog briefjes in een supermarkt gaan ophangen, maar alle dorpen hier liggen zo ver uit elkaar, dat ik geen idee heb waar ik moet beginnen, maar zal iig in de buurt van de paarden briefjes ophangen! Marktplaats al gedaan, hier dan op Bokt, alle instanties, via de dierenkliniek, Amivedi, echt alles, maar gewoon nog niks!
Als ik mijn hond kwijt zou zijn, zou ik echt in alle staten zijn en 1000x per dag naar elk mogelijk asiel, ambulance of welke instantie dan ook bellen.. Maar je weet nooit wat er aan de hand is, of dat iedereen gewoon langs elkaar heen belt/informeert.
Maar goed, we zien het wel!

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:41

echt helemaal top super! :D
hoop dat je ze baasje vind! ;) we horen het wel

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:44

Ik wil ten eerste even zeggen, super dat je het diertje zo liefdevol opvangt! +:)+ Dat vind ik echt super van je.

Ik hoop dat je het baasje nog vind, maar anders heb je er denk ik een trouw vriendje bij..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:48

echt super dat er nog mensen zoals jij bestaan!!!

wat voor hondje is het? Ben wel benieuwd nu :D

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 23:05

haha, chipieke! Nou, blijf er vooralsnog een beetje vaag over, had al een PB van iemand die dacht dat het een chihuahua was (kwam door mijn Paris Hilton vergelijking, maar dat ging puur over een hondje op schoot hebben, die labrador van mij til je niet 1,2,3 op schoot natuurlijk, haha)
Maar een chihuahua is het dus absoluut niet, deze is wel wat groter, het is de meest bonte mengelmoes ooit, de dierenartsen moesten ook lachen, maar ga maar uit van een teckel lijf, maar dan op hoge poten, grote poten ook nog eens! En er zit flink wat terrier in, fel dingetje, maar echt erg lief, vind het dapper hoe het het doet hoor, arm ding!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:31

T arme beestje... Als honden toch eens konden praten....

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:35

En? Al een update?

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:33

Ik woon in [***] en zag een aanplakbiljet bij de snackbar voor hangen. Een hondje vermist. Het leek een beetje op een kleinere Lassie hond. Ik weet niet of hij hier op lijkt, zoja dan kan ik teruggaan om het telefoonnummer voor je te noteren.
Succes.

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 23:14

Sorry! Nee, nog helemaal niks hier! Vandaag langs de dierenwinkels gegaan en ook niks. Met het hondje gaat het overigens erg goed! Springt, buitelt en kwispelt vrolijk rond, ondanks de onzekerheid die er toch wel is. Met de labrador samen gaat het ook goed! De 3-potige poes en het hondje moeten nog even wennen aan elkaar, dat blijft natuurlijk interessant, maar het heeft al wel door dat als ik zeg: he, het dan niet dichter in de buurt mag komen, poes moet wel rustig kunnen eten en op een aanrecht springen met 3 poten is wel wat teveel gevraagd en zij was hier eerder en mag er niet onder lijden! Maar ze komt gewoon binnen en gaat liggen slapen op de bank hoor, schrikt alleen van dat gebuitel, ;-).
Hou jullie op de hoogte!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:26

Okay! Gelukkig gaat het met alle dieren goed.
Een driepotige poes is voor het hondje ook wel heel erg intressant!

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:35

Ik heb ook ooit een hond gevonden en die eigenaren heb ik uiteindelijk teruggevonden door naar een asiel hier in de buurt te bellen. http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1053682

Het dier stond toen al een paar dagen opgegeven als gevonden bij amivedi, ik had een advertentie op marktplaats gezet en ik was al naar de dierenarts geweest en naar de lokale dierenwinkel om te kijken of zij hem kenden. (Bij mij mocht hij trouwens ook bij ons blijven totdat z'n baasje gevonden was)

Amivedi en de verschillende asiels werken dus echt niet (goed) samen dus ik raad je zeker aan om zo veel mogelijk instanties te bellen en je niet af te laten schepen. Het asiel via wie de eigenaars gevonden zijn wilde eerst niet op hun lijst kijken omdat mijn woonplaats niet in hun gebied viel. Toen ik zei dat de woonplaats van de hond daar misschien wel onder viel keek hij gelukkig toch.

Veel succes in ieder geval.

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 11:52

Nee, dat hebben wij hier ook al ondervonden dat het allemaal niet zo goed samenwerkt. Zo jammer is dat, het gaat toch om het welzijn van een dier! Maar heb idd beide regio's ingelicht en daar sta ik dus op hun lijsten en hou zelf ook diverse site's in de gaten.

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:00

Nou, ik hoop dat je het baasje niet vind, want ik denk niet dat er iemand beter voor dit hondje kan zorgen dan jij :+
Wat ontzettend lief van je, om zomaar een wildvreemd hondje in huis te nemen!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:06

Absurd zeg... De baasjes lijken niet heel veel haast te maken.

Dikke pluim voor jou, ts. Niet iedereen zou een hond zo liefdevol opvangen! :)