Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dagmar_k schreef:Ik begrijp de reden van je lange lijn. Maar toch wil ik wel zeggen dat ik het wel jammer vind. Dan is misschien je basis nog niet goed genoeg??
Ik heb ook behendigheid gedaan met mijn Jack, en hem menig keer vervloektMaar uiteindelijk geduld (en een castratie
) maakte veel goed.
Misschien toch nog even de basis beter voorbereiden? Op groot veld los laten en in driehoekjes hier-oefeningen doen?
In het parcours is het dan op een gegeven moment ook een idee om voor de start floor op zit en blijf te zetten. Jij stelt je wat centraler op, en kan van daar de commando's geven?
Ik heb destijd geleerd om ook voor de slurf en de tunnel verschillende commando's te gebruiken. Zodat als ik 'm niet bij kan houden of strategisch gezien makkelijker is, dat ik 'm toch de commando kan geven en hij weet wat 'm te doen staat.
Ik weet niet of je ook wedstrijden wilt gaan lopen in de behendigheid. Maar normaal staan er ook raakvlakken op een onderdeel. Bijv. op de kat of op de wip. Deze moeten ze wel aanraken, da's ook wel een goed punt om aandacht aan te besteden..
Maar wat een grandioos iets dit hè! Fantastisch vinden de honden (en baasjes) het! Het ziet er heel leuk uit, en leuk om een baasje zo met z'n hondje bezig te zien..
BTW, topnaam hoor voor hondje