Floortje behendigheid.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dienetje

Floortje behendigheid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 21:24

We zijn nu ong. 2 maanden bezig. Floor vind het ontzettend leuk. In het begin was ze heel onwennig en ondertussen vind ze het zo leuk dat ze regelmatig zelf alvast gaat zonder even op mij te wachten. We zijn hard bezig met naar een losse lijn toewerken. Vorige week kon ze de hele les los. Als ik der nu los niet ging ze naar de fotograve.

Vandaar dat ze aan de lijn zit.

Het eerste warming upje, A-schutting, de breed en de tunnel. Bij de breed heeft ze vaak de neiging er nog even 1 pootje op te zetten. Dus tips daarvoor.

En voor het eerst hebben we een heel parcoursje gedaan. Vooral ik vond het heel moeilijk om me weg te vinden. Normaal loop je denk ik eerst even een rondje. Bij ons was het 1 x vertelt en 1 iemand had het voorgedaan en toen ging ik. Je kan daaraan wel zien dat ze heel happy daar is.

Mmm deze wil het niet doen. Filmpje van het parcours komt nog.
Morgen opnieuw proberen.

Nouja tips zijn van harte welkom, houd er wel rekening mee dat we krap 2 maanden bezig zijn. En Floortje van nature eigenlijk heel nerveus en angstig is. Nu gaat het steeds beter sinds we dit doen. Zo goed voor der zelfvertrouwen.
Laatst bijgewerkt door dienetje op 02-05-09 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Weissjee

Re: Floortje behendigheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:41

Ik vind het er goed en vriendelijk uitzien. Alleen bij de band had je eerder de riem los mogen laten. Nu kreeg ze een ruk en dus denkt ze dat ze iets fout doet, lijkt mij...
Maar tips bij de breed. De middelste weghalen zo ziet je hond daar een gat en wilt daar overheen springen. Of een hoogte sprong erbij te zetten en dan in het midden hem hoger maken, zo moet je hond springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:09

Wat mij als allereerst opviel was dat ik geen commando hoor, als "Hoog of door' ik doe ook af en toe behendigheid maar die commando's zijn wel erg belangrijk.
Maar kan natuurlijk ook heel goed dat ik het niet goed hoor!!
Leuk he om je hond zo te zien genieten.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 22:26

Je hoort me zowiezo weinig praten. Heb denk ik niet zo'n harde stem. Ik geef wel commando's alleen dus niet zo luid.

Ja bij die band die ging inderdaad fout. Gelukkig is Floor zeer vergevings gezind. En doet ze hem daarna gewoon nog een keer.

Dat bij de breed ga ik proberen. Vorige keer gingen we ook proberen de hoogte in te gaan. Toen stonden ze op het vierde treedje. Vond ze ook mega leuk.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:34

Bij de band inderdaad een foutje, verder ziet het er leuk uit! Leuke hond die er volgens mij wel plezier in heeft! :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:55

Door je breed uit te rekken, springt je hond verder.
Dus ipv 'breed' maak je er 'breeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed' van. Veel honden reageren hier goed op!
Het comentaar van de band is al gegeven, let daar goed op.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 10:32

Gistere stond opnieuw de breed erbij. En nu heb ik hem met een hardere aanloop genomen en dat ging goed. En heel hard beloont natuurlijk toen ze er goed overheen ging.

Ik probeer nu nog een keer het filmpje te uploaden hij doet het telkens niet heel raar. Het is opeens gelukt. Snap soms niets van dat spul

Hier het parcours, Af en toe ben ik de weg kwijt. Was dan ook de eerste keer dat we een heel parcoursje deden.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 17:59

Ik begrijp de reden van je lange lijn. Maar toch wil ik wel zeggen dat ik het wel jammer vind. Dan is misschien je basis nog niet goed genoeg??
Ik heb ook behendigheid gedaan met mijn Jack, en hem menig keer vervloekt :') Maar uiteindelijk geduld (en een castratie :+ ) maakte veel goed.
Misschien toch nog even de basis beter voorbereiden? Op groot veld los laten en in driehoekjes hier-oefeningen doen?

In het parcours is het dan op een gegeven moment ook een idee om voor de start floor op zit en blijf te zetten. Jij stelt je wat centraler op, en kan van daar de commando's geven?
Ik heb destijd geleerd om ook voor de slurf en de tunnel verschillende commando's te gebruiken. Zodat als ik 'm niet bij kan houden of strategisch gezien makkelijker is, dat ik 'm toch de commando kan geven en hij weet wat 'm te doen staat.

Ik weet niet of je ook wedstrijden wilt gaan lopen in de behendigheid. Maar normaal staan er ook raakvlakken op een onderdeel. Bijv. op de kat of op de wip. Deze moeten ze wel aanraken, da's ook wel een goed punt om aandacht aan te besteden..

Maar wat een grandioos iets dit hè! Fantastisch vinden de honden (en baasjes) het! Het ziet er heel leuk uit, en leuk om een baasje zo met z'n hondje bezig te zien.. :D

BTW, topnaam hoor voor hondje ;)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 18:50

Voor 2 maandjes.....ben je hartstikke goed bezig!!

Ik ga straks weer met mijn hond :D

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 09:38

Dagmar_k schreef:
Ik begrijp de reden van je lange lijn. Maar toch wil ik wel zeggen dat ik het wel jammer vind. Dan is misschien je basis nog niet goed genoeg??
Ik heb ook behendigheid gedaan met mijn Jack, en hem menig keer vervloekt :') Maar uiteindelijk geduld (en een castratie :+ ) maakte veel goed.
Misschien toch nog even de basis beter voorbereiden? Op groot veld los laten en in driehoekjes hier-oefeningen doen?

In het parcours is het dan op een gegeven moment ook een idee om voor de start floor op zit en blijf te zetten. Jij stelt je wat centraler op, en kan van daar de commando's geven?
Ik heb destijd geleerd om ook voor de slurf en de tunnel verschillende commando's te gebruiken. Zodat als ik 'm niet bij kan houden of strategisch gezien makkelijker is, dat ik 'm toch de commando kan geven en hij weet wat 'm te doen staat.

Ik weet niet of je ook wedstrijden wilt gaan lopen in de behendigheid. Maar normaal staan er ook raakvlakken op een onderdeel. Bijv. op de kat of op de wip. Deze moeten ze wel aanraken, da's ook wel een goed punt om aandacht aan te besteden..

Maar wat een grandioos iets dit hè! Fantastisch vinden de honden (en baasjes) het! Het ziet er heel leuk uit, en leuk om een baasje zo met z'n hondje bezig te zien.. :D

BTW, topnaam hoor voor hondje ;)

We zijn inderdaad nog maar beginners dus zijn nog altijd bezig met de basis. En met een start dat ik iets verder weg sta. Kan 1 sprongetje verder staan. Dus ook nog aan het opbouwen.

Afgelopen week heeft ze ook heel de tijd los gelopen. Alleen als er bekende bij zijn is dat toch wel erg gezellig. Voor de slurf en tunnel aparte commando's ga ik aan denken. Zoals zaterdag ook gaat ze zo snel en ik maar roepen en verbazingwekkend genoeg deed ze het nog netjes ook.

Maar het is inderdaad super om te doen. Zo vrolijk wordt ze dan altijd.

@paintlinger dank je wel. Schilt dat Floortje makkelijk leert. En het weer begint ook steeds meer mee te werken. Niet te nat, te warm of te koud.