Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dus zelf in huis halen is eigenlijk geen optie. Ik kan ze natuurlijk voor het blok zetten en met die konijnen voor hun neus staan, maar dan is het huis te klein. Dus dat doe ik niet. Het is met hun toestemming, of gewoon niet.
Maar je weet zeker dat je er enorme bonje om krijgt als je ermee aan komt zetten?
maar ik ben tijdelijk weer voor student aan het spelen, dus zelf een huis gaan onderhouden zit er niet echt in. En om nu te gaan verhuizen voor een stel konijnen is ook zo gek.
Het probleem is gewoon dat ik weet dat ik ze een goed huis zou kunnen bieden, terwijl ze nu misschien dankzij hun spotprijsje ergens terecht zullen komen waar ze beter niet terecht komen.
dus zolang ze niet onhandelbaar worden, of ziek, blijven ze denk ik zitten tot ze verkocht worden... hoewel ik me niet kan herinneren dat er ooit konijnen waren die er zo lang zaten en zelf werden afgeprijsd (5 euro, in plaats van 20 euro)Mjay schreef:tja ik heb bij 2 winkels stage gelopen en ik weet wel wat er met dieren gebeurt die niet verkocht worden...
en voedsters zijn gewoon fel die vallen aan en zijn vreselijk terotoriaal en vaak gericht op 1 persoon na voedsters hebben gehad heb ik nu bewust voor een ram gekozen dus of voedsters nou echt zoveel eerder weg zijn daar heb ik mn twijfels over.... is het dus nu ook gelijk duidelijk waarom die voedsters aanvielen...
als ze vals zijn gebeurd dat sneller, maar echt niet omdat ze niet verkocht worden

Mjay schreef:tja ik heb bij 2 winkels stage gelopen en ik weet wel wat er met dieren gebeurt die niet verkocht worden...
en voedsters zijn gewoon fel die vallen aan en zijn vreselijk terotoriaal en vaak gericht op 1 persoon na voedsters hebben gehad heb ik nu bewust voor een ram gekozen dus of voedsters nou echt zoveel eerder weg zijn daar heb ik mn twijfels over.... is het dus nu ook gelijk duidelijk waarom die voedsters aanvielen...
Ze kunnen zich aardig redden hoor. Ons konijn heeft vorig jaar een paar weken los gelopen voordat we hem weer gevangen hadden en die was in prima conditie.
Een eindje verderop loopt ook een konijntje al maanden in vrijheid te hupsen. Dus ik zou me geen zorgen maken als ik jou was. Eerlijk gezegd vind ik een verwilderd konijntje dat na een tijd door een buizerd gepakt wordt minder zielig dan een konijntje dat jaren in een kooitje zit en verplicht van de aandacht van kleine kinderen moet 'genieten' voordat hij een eenzame dood sterft.