Nou dat viel even tegen:
Even het verhaal van Lucifer (de vermiste nep kater)..
Op een donderdag avond in oktober vond mijn vriend een klein hoopje rode ellende voor onze voordeur, het bleek een klein rood katertje te zijn van zo'n half jaar oud.
Nu wonen wij in een zeer rustig buitengebied, op zo'n 350 meter afstand van het bos met verschillende boerderijen om ons heen.
Meneer kwam gelijk binnen lopen toen de deur openging, is in het hoekje van de bank gaan liggen en heeft besloten dat onz huis ook zijn huis moest zijn.
Gelukkig ging het heel goed met onze andere nep kater spookje dus hebben we besloten mits we geen eigenaar vonden dat hij mocht blijven.
Na 3 week bij iedereen in de omgeving geinformeren te hebben, besloten om hem maar te laten te castreren.
Nu vangen wij veel vaker dieren op, eigenlijk alles wat hulp nodig heeft en vind zelf dat we grote dierenvrienden zijn die het welzijn toch wel hoog in het faandel hebben staan.
Maar ben daarnaast ook realistisch genoeg dat ik weet dat katten hier vaak niet zo oud worden (drukke weg, jagers die al meerdere katten van onze hebben geschoten ect ect maar aan de andere kant zitten we wel weer in een redelijk druk toeristisch gebied dus het kan ook zo maar ijn dat vakantiegangers hem zijn tegengekomen en hem naar het asiel hebben gebracht).
Afgelopen dinsdag heb ik hem naar buiten gelaten in de avond en sindsdien niet meer gezien wat we niet van hem gewend zijn (hij komt elke dag in de avond binnen samen met zijn vriend Spookje, slaapt dan heerlijk bij ons op bed en 's morgens weer lekker buiten).
Nu Lucifer al 3 dagen weg is gaan we ons toch wel zorgen maken, langs de weg waar we wonen hebben we al lopen zoeken, alle bosjes in de buurt al bekeken (zijn er alleen zo veel) en geen teken van Lucifer dus dan toch maar een melding doen bij Amiveda.
Ik bel dus en doen mijn verhaal met de kanttekening dat er hier dus al vaker katten zijn verdwenen maar dat ik wel graag een melding wilde doen voor het geval dat.
Nou ja en toen kwam het:
Ik zou geen dierenliefhebber zijn, moest mijn katten maar gewoon binnen houden bij gevaar.
Euh ja we werken overdag beide: dan moest ik ze maar binnen houden en 's nachts buiten doen want dan was het veilig.
Ze was ook niet van plan om te gaan zoeken naar mijn kat daar ik me er helemaal niet druk om maakte waarop ik antwoordde dat ik ook niet van haar verwachte om te gaan zoeken alleen mijn melding op te nemen zou wel fijn zijn.
Mensen die mij kennen weten dat ik door vuur ga voor mijn dieren, ja ik ben misschien wel wat harder dan de doorsnee stadse dierenliefhebber maar geniet echt om mijn dieren gewoon zichzelf te zien zijn zonder allemaal vermenselijke gevoelens te projecteren.
Ondertussen was ik dus ookal aardig boos aan het worden, hoezo ik geen dierenliefhebber, mijn honden zijn beide afdankertjes, Spookje (andere kat) komt van een boerderij af, Lucifer is aankomen lopen, in het verleden zo'n 10 katten opgevangen met weet ik veel wat voor een kwalen allemaal (indien nodig handmatig gevoed), jonge zwaluwen opgevangen, groot zien worden, bejaarde paarden opgevangen ect ect.
Nu had mevrouw 7 katten in huis en ze was net een aantal dagen weggeweest dus heeft ze de katten in huis opgesloten wat ik dus weer heel dieronvriendelijk vond, baasje een paar leuke dagen weg, katten een paar dagen opgesloten tussen vier muren.
Als ik op vakantie ga dan zorg ik voor oppas in huis zodat er voor de dieren qua ritme niets verandert behalve dan een andere verzorger.
Ondertussen werd het een beetje een welles nietes verhaal en heb ik maar afgesloten dat er een grote verschil is tussen dierenliefhebbers en stadse dierenlliefhebbers

Na 20 min aan de telefoon heeft ze toch mijn melding maar opgenomen en het telnr gegeven van de dierenabulance.
Ikke met knikkende knietjes de dierenambulance gebeld, weer mijn verhaal gedaan maar dan nu met de woorden dat ik echt wel een dierenliefhebber ben dus zegt mevrouw van de dierenabulance oh je hebt zeker met Amivedi gesproken

Hahahaha geloof dat ik niet de enige was die geen dierenliefhebber was volgens Amivedi.....
- Code
Even Amiveda verandert in Amivedi