Kat vermist. Amivedi!!!?????? Nou ja zeg.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zahlina

Kat vermist. Amivedi!!!?????? Nou ja zeg.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 16:54

Zo denk je er ook goed aan te doen om te melden dat mijn aanloop katje (vorig jaar oktober aankomen lopen) vermist is.
Nou dat viel even tegen:

Even het verhaal van Lucifer (de vermiste nep kater)..
Op een donderdag avond in oktober vond mijn vriend een klein hoopje rode ellende voor onze voordeur, het bleek een klein rood katertje te zijn van zo'n half jaar oud.
Nu wonen wij in een zeer rustig buitengebied, op zo'n 350 meter afstand van het bos met verschillende boerderijen om ons heen.
Meneer kwam gelijk binnen lopen toen de deur openging, is in het hoekje van de bank gaan liggen en heeft besloten dat onz huis ook zijn huis moest zijn.
Gelukkig ging het heel goed met onze andere nep kater spookje dus hebben we besloten mits we geen eigenaar vonden dat hij mocht blijven.
Na 3 week bij iedereen in de omgeving geinformeren te hebben, besloten om hem maar te laten te castreren.
Nu vangen wij veel vaker dieren op, eigenlijk alles wat hulp nodig heeft en vind zelf dat we grote dierenvrienden zijn die het welzijn toch wel hoog in het faandel hebben staan.
Maar ben daarnaast ook realistisch genoeg dat ik weet dat katten hier vaak niet zo oud worden (drukke weg, jagers die al meerdere katten van onze hebben geschoten ect ect maar aan de andere kant zitten we wel weer in een redelijk druk toeristisch gebied dus het kan ook zo maar ijn dat vakantiegangers hem zijn tegengekomen en hem naar het asiel hebben gebracht).

Afgelopen dinsdag heb ik hem naar buiten gelaten in de avond en sindsdien niet meer gezien wat we niet van hem gewend zijn (hij komt elke dag in de avond binnen samen met zijn vriend Spookje, slaapt dan heerlijk bij ons op bed en 's morgens weer lekker buiten).
Nu Lucifer al 3 dagen weg is gaan we ons toch wel zorgen maken, langs de weg waar we wonen hebben we al lopen zoeken, alle bosjes in de buurt al bekeken (zijn er alleen zo veel) en geen teken van Lucifer dus dan toch maar een melding doen bij Amiveda.

Ik bel dus en doen mijn verhaal met de kanttekening dat er hier dus al vaker katten zijn verdwenen maar dat ik wel graag een melding wilde doen voor het geval dat.
Nou ja en toen kwam het:
Ik zou geen dierenliefhebber zijn, moest mijn katten maar gewoon binnen houden bij gevaar.
Euh ja we werken overdag beide: dan moest ik ze maar binnen houden en 's nachts buiten doen want dan was het veilig.
Ze was ook niet van plan om te gaan zoeken naar mijn kat daar ik me er helemaal niet druk om maakte waarop ik antwoordde dat ik ook niet van haar verwachte om te gaan zoeken alleen mijn melding op te nemen zou wel fijn zijn.
Mensen die mij kennen weten dat ik door vuur ga voor mijn dieren, ja ik ben misschien wel wat harder dan de doorsnee stadse dierenliefhebber maar geniet echt om mijn dieren gewoon zichzelf te zien zijn zonder allemaal vermenselijke gevoelens te projecteren.
Ondertussen was ik dus ookal aardig boos aan het worden, hoezo ik geen dierenliefhebber, mijn honden zijn beide afdankertjes, Spookje (andere kat) komt van een boerderij af, Lucifer is aankomen lopen, in het verleden zo'n 10 katten opgevangen met weet ik veel wat voor een kwalen allemaal (indien nodig handmatig gevoed), jonge zwaluwen opgevangen, groot zien worden, bejaarde paarden opgevangen ect ect.

Nu had mevrouw 7 katten in huis en ze was net een aantal dagen weggeweest dus heeft ze de katten in huis opgesloten wat ik dus weer heel dieronvriendelijk vond, baasje een paar leuke dagen weg, katten een paar dagen opgesloten tussen vier muren.
Als ik op vakantie ga dan zorg ik voor oppas in huis zodat er voor de dieren qua ritme niets verandert behalve dan een andere verzorger.
Ondertussen werd het een beetje een welles nietes verhaal en heb ik maar afgesloten dat er een grote verschil is tussen dierenliefhebbers en stadse dierenlliefhebbers :D
Na 20 min aan de telefoon heeft ze toch mijn melding maar opgenomen en het telnr gegeven van de dierenabulance.

Ikke met knikkende knietjes de dierenambulance gebeld, weer mijn verhaal gedaan maar dan nu met de woorden dat ik echt wel een dierenliefhebber ben dus zegt mevrouw van de dierenabulance oh je hebt zeker met Amivedi gesproken _O- _O- _O-
Hahahaha geloof dat ik niet de enige was die geen dierenliefhebber was volgens Amivedi.....

Code
Even Amiveda verandert in Amivedi
Laatst bijgewerkt door Zahlina op 01-05-09 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Magiccc

Re: Kat vermist. Amiveda!!!?????? Nou ja zeg.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:00

nouja zeg wat is dat voor poedersuikerbedrijf, dat amiveda? ik ken het ook niet, wil het niet eens kennen geloof ik.. laat lekker kletsen joh ;)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:01

Jeetje, wat reageerde die vrouw raar! Dat mag je toch helemaal niet tegen iemand zeggen, dat is niet aan hun om te beoordelen! Tenslotte ben je ook een klant voor hun, die kan je teminste een beetje met respect behandelen. Ik had denk ik gelijk de hoorn erop gelegd :). Ik vind het trouwens alleen maar goed als mensen hun dieren niet zo betuttelen alsof het kinderen zijn.
Ik hoop heel erg dat je je katje trouwens vind, en dat er niks ergs mee is gebeurd. Hou ons op de hoogte!

Edit: het is trouwens amivedi volgens mij ;).

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 17:04

Dank je Sunny, heb gelijk de naam veranderd.

Magic. amivedi is een organisatie die zich inzet voor gevonden en vermiste dieren.
Dit zeggen ze zelf overzich zelf:
Citaat:
Wat is Amivedi-Nederland?

Amivedi-Nederland is de werknaam van de Stichting AMIVEDI, een
landelijke vrijwilligersorganisatie die zorgt voor een kosteloze
registratie van vermiste en gevonden huisdieren in Nederland.

Amivedi-Nederland bestaat al bijna 75 jaar. In die tijd heeft zij
veel ervaring opgedaan en veel contacten opgebouwd. Daardoor is de
kans groot dat een vermist of gevonden huisdier weer bij de
eigenaar terugkomt.

Amivedi-Nederland werkt met meer dan 100 hulpposten, verspreid
over het land. Er is dus altijd wel een hulppost bij u in de buurt.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:06

Ja dat soort mensen zijn er geloof ik wel meer, maar je kan zo'n beest toch niet z'n hele leven binnen houden omdat er wat kan gebeuren?
Onze dierenarts was ook bezorgd over onze katjes. Mijn moeder vroeg wanneer ze volgens hem naar buiten konden: 'Naar buiten? Dan gaan ze DOOD!' Uhm tja..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:09

Wat een raar mens. Beetje vreemd om zo te gaan oordelen over mensen. Als jij je kat als vermist opgeeft, geeft dat toch duidelijk aan dat je hem terugwilt en dus echt wel om je kat geeft. Beetje logisch nadenken, dat kan ik alleen aan de titel al opmaken :D

Als ik jou was zou ik een klacht indienen bij Amivedi over hoe je te woord bent gestaan, ik vind het belachelijk. Je maakt je zorgen, je bent ongerust en dan zal iemand je wel even vertellen dat je niet van je dieren houdt :? Het moet niet gekker worden.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 17:19

Een klacht wordt me iets te gek, de dame in kwestie is ook maar een vrijwilliger, heb ook aardig mijn best gedaan aan de telefoon om haar denkwijze te veranderen en duidelijk te maken dat realistisch niet met het wel of niet liefhebben van een dier te maken heeft.
Toen ik met het voorbeeld aankwam van mijn 31 jarige ruin dat ik een paar spuitjes helemaal niet erg vind maar een zware operatie absoluut niet zou doen omdat ik vind dat het welzijn altijd voorop staat en een oudje van 31 herstelt zo veel moeilijker dan een jong dier van 10 jaar oud was ze ook stil.
Ook op mijn vraag hoeveel van de 7 katten van haar gedumpt waren (volgens haar werden er trouwens geen katten gedumpt) kwam geen antwoordt.

Dat ik mijn dieren dan niet uit het asiel haal maar wel op andere manieren de zielepietjes help kwam niet helemaal over geloof ik.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 15:29

Zahlina schreef:
Ook op mijn vraag hoeveel van de 7 katten van haar gedumpt waren (volgens haar werden er trouwens geen katten gedumpt) kwam geen antwoordt.

Worden er geen katten gedumpt? Is die mevrouw wel van deze tijd? :D

Sommige dierenliefhebbers vinden dat andere mensen geen dierenliefhebbers kunnen zijn, eigenlijk moet je zulke onzin over je schouders en via je rug van je af laten glijden, hoe moeilijk ook, want raken doet het je toch...

Ik hoop dat Lucifer snel thuis komt!

Leo

Re: Kat vermist. Amivedi!!!?????? Nou ja zeg.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 16:03

Hè bah wat een rotreactie. Overigens komt de dame niet over als iemand die op de hoogte is van katten überhaubt? Iig niet over katten die niet in een gouden mandje zijn geboren. Raar toch als je bij Amivedi werkt...

Een dergelijke reactie heeft mijn zus ook gehad toen zij bij het dierenasiel kwam informeren over onze vermiste kater. Ze was al een paar keer eerder geweest, Kat is al een hele poos zoek, maar ze wilde toch nog eens proberen. In het asiel werd ze volledig afgebekt dat die kat echt niet meer gebracht wordt en anders inmiddels wel herplaatst zou zijn. Tegen een meisje van 16 durven ze wel blijkbaar. Overigens raden asiels en Amivedi wel aan het zoeken niet op te geven, maar nieuwe advertenties en meldingen worden bij beide genegeerd of verwijderd.

Hopelijk vind jij je kat wel snel terug!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:50

Zahlina schreef:
Ik zou geen dierenliefhebber zijn, moest mijn katten maar gewoon binnen houden bij gevaar.
Euh ja we werken overdag beide: dan moest ik ze maar binnen houden en 's nachts buiten doen want dan was het veilig.
Ze was ook niet van plan om te gaan zoeken naar mijn kat daar ik me er helemaal niet druk om maakte waarop ik antwoordde dat ik ook niet van haar verwachte om te gaan zoeken alleen mijn melding op te nemen zou wel fijn zijn.

De reactie verbaasd mij niets, als ik zie hoevaak mensen hier op bv bokt af worden geblaft als ze hun dieren gewoon buiten laten lopen? Reactie's als "Ja had je hem maar binnen moeten houden eigen schuld bladiebla"
Heel triest maar het lijkt een heuse trent om op die manier te reageren, maar dat dit bij een professioneel bedrijf ook al gebeurd, terwijl zij dr júist voor zorgen de dieren weer bij het baasje terug te krijgen (Het is hun werk) nee dat had ik nooit verwacht.

Ik hoop dat jij je kat snel weer terug vindt, en zou wel een melding maken van deze dame die daar overduidelijk niet op dr plek zit.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:45

Goh ik had juist vanmorgen een onaardige reactie van de dierenambulance en een aardige reactie van amivedi.

Helaas is onze poes sinds gister vermist, ik heb echt buikpijn ervan. Het is zo niks voor haar..Bah!
Maar goed ik vanmorgen alles afgebeld en begon met de dierenambulance omdat we zo bang waren dat ze was aangereden. Neemt er een man op en luisterd heel ongeintresseerd alsof het hem helemaal niet boeid en onderbreekt mijn verhaal met 'ehm jaja niks gezien maar je moet maar amivedi bellen'. Ik kreeg niet eens de kans te vertellen hoe mn kat eruit ziet.
Amivedi had ik al gebeld maar ze namen niet op. Dus formulier ingevuld en later werd ik opgebeld om naar mijn verhaal te vragen. De vrouw was erg aardig en had bijoux meteen ingevoerd en bovenaan gezet.

Vreselijk voor je dat jouw kat ook vermist is.Het is echt rot.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:58

Rare reacties via Amivedi? Die ken ik ook!

Bij een vriendin was een kat aan komen lopen, na een week was ze nog steeds niet vetrokken (ze gaven haar niet te eten, ze sliep op de deel en liep achter ze aan). Ze hebben Amivedi gebeld met de vraag of er in de buurt zo'n kat was vermist, nou er werd gezegd dat ze veeeeeeeeels te laat waren en dat ze de kat die middag nog op zou laten halen door de dierenbescherming want dan werd er wel goed voor het dier gezorgd en kon hij een nieuw huis vinden...Dat terwijl ze nog hadden gezegd dat wanneer er geen reactie zou komen, de poes gewoon bij ze mocht komen wonen. Inmiddels woont ze er alweer ruim een jaar :) Niet geluisterd naar Amivedi! (wel veel mensen langs geweest die dachten dat het hun kat was, maar helaas...nooit de oorspronkelijke eigenaar gevonden)

Zelf wel eens opgebeld over een valkparkiet, die moesten we ook maar gelijk inleveren....Beetje onlogisch wanneer je gewoon aanbied om voor het dier te zorgen, want er wordt ook gezegd dat de asielen overvol zitten.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 23:04

Oh, ik had juist de grootste lol met Amivedi toen ik ze opbelde toen ik een Alaskan Malamute had gevonden op straat. k heb met d slappe lach op moeten hangen omdat de vrouw aan de andere lijn dezelfde droge humor had als ik.
Weet nieteens meer waar we het allemaal over gehad hebben, maar het ging mis toen ik de Malamute moest beschrijven _O- (ze zien er toch allemaal het beetje hetzelfde uit) en we zijn geïndigd met een lijst van wat je allemaal met een gevonden hond kan doen. :+

Neuh, amivedi heb ik geen nare ervaringen mee _O- integendeel zelfs.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 00:52

zoiets heb ik ook es gehad, een kat die bij ons op de stal woonde was toen denk ik een week weg, ik zag hem wel es vaker een paar dagen niet aangezien ik ook niet de hele dag op die stal rond hang, dus na een week hem niet gezien te hebben werd het toch iets e gek dus ik bellen.... nou hoe ik het in mn hoofd haalde om nu pas te bellen :s ik heb nog geprobeerd uit te leggen wat de situatie was maar begrip was er eigenlijk niet voor wat ook wel bleek uit het signalement van de kat mevr had de kritieke punten van LANGE vacht en GEEN staart niet ontvangen ofzo dus die stonden er nietbij...... kat was op dat moment al flink bejaard en is helaas nooit meer terug gekomen.....

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 01:02

Nou zo te lezen ben je juist wel een dierenvriend! :(:)
Jammer dat je zo behandeld bent en hopelijk vindt je de kat snel terug!
Ik heb goede ervaringen met amivedi, al heeft dit uiteindelijk helaas niks opgeleverd. Duiste herder al sinds 9januari kwijt |(

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 01:07

@kissmeB: jeetje dat hoor je toch niet vaak dat een hond zo lang weg is.... sterkte

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:38

kissmeB schreef:
Nou zo te lezen ben je juist wel een dierenvriend! :(:)
Jammer dat je zo behandeld bent en hopelijk vindt je de kat snel terug!
Ik heb goede ervaringen met amivedi, al heeft dit uiteindelijk helaas niks opgeleverd. Duiste herder al sinds 9januari kwijt |(

Vreselijk :( Heb je ook op MP een advertentie gezet? Daar is er ook een rubriek voor, toen ik daar onze gevonden valkparkiet op had gezet kreeg ik per dag 5 reacties! Heeft ze een chip?
Succes!

Ontopic: gelukkig heb ik Amivedi zelf nog nooit nodig gehad bij een weggelopen huisdier.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:43

Ik krijg het ook vaak te horen hoor, heb het nog maar van een bokker moeten horen onlangs, wat voor een onmens ik was omdat ik mijn katten vroeger op straat liet rondlopen en er daardoor al eentje onder de wielen van een wagen is gekomen... Precies of ik vroeg erom :+

Die van mij blijft nu wel binnen, maar zou het toch leuker vinden als ze buiten zou kunnen.

Die mens aan de telefoon was ook wel 1 van de charmanste zo te horen!

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:47

tsja, zowel db als amivedi hebben als stelling dat katten niet buiten horen omdat het te gevaarlijk is... weet ook niet of ik het daar 100% mee eens kan zijn... maar om nou zo glashard over iemand te zeggen dat het geen dierenvriend is als je diegene niet persoonlijk kent vind ik wel wat ver gaan...

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:48

Zoiets heb ik ook eens meegemaakt met Amivedi. Een van onze katten loopt regelmatig weg en blijft dan langere tijd (6-9 mnd :+ ) weg en komt dan weer thuis. In het begin bleef ze wat minder lang weg en toen ze op een dag 4 weken weg was (wat toen wel erg lang was) heb ik Amivedi gebeld.
Ik kreeg ook een preek van jewelste, of ik niet wat eerder had kunnen bellen, mijn kat was al 4 weken weg en ik belde nu pas?
Ze had me echt een rotgevoel aangepraat, heb daarna nooit meer Amivedi gebeld. Ze is gechipt dus ik meld haar via die centrale vermist.
(Hoewle ik tegenwoordig niet eens meer doe).

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 13:56

Lucifer is ondertussen nog niet thuis geweest, jammer genoeg want ik mis die boef best wel, mijn andere kat is ook helemaal van slag.

Tja en wat maakt iemand een dierenvriend???
Daar zijn de menigen over verdeeld maar ik zou nooit een dier laten stikken.
Lucifer is bij ons aankomen lopen, na 3 weken zoeken naar een baasje heb ik hem laten castreren daar ik niet mee wilde helpen aan een nog grotere katten populatie.
Mijn katten zijn semi binnenkatten maar ik woon hier in een heerlijk achteraf gebied met zoveel leuke speel mogelijkheden dat ik het echt niet over mijn hart krijg om ze 24/7 binnen te laten (dat is ook niet goed voor de muizenpopulatie).
Ik vermenselijk mijn beesten alleen niet en als Lucifer wel dood is dan komt ervan zelf wel een nieuwe kat aanlopen maar het is geen heel groot drama hoe jammer ik het ook vind.

Ik kan me alleen kwaad maken dat mensen zichzelf dierenvrenden noemen en een ieder die het dan anders doet ineens geen dierenvriend meer is.

Goed voorbeeld waar ik me dus heel erg kwaad om kan maken zijn al die oudere paarden die niet meer geschikt zijn voor wat dan ook en gedumpt worden bij de eerste de beste die beweerd een goed huis te bieden, neem dan als eigenaar de verantwoording die je in mijn ogen verplicht bent te dragen naar het dier.