Onze geiten hebben (denk ik) luis, zie allemaal kleine beestje langzaam kruipen, dus vlooien zijn het niet, die zijn sneller. Waarschijnlijk hebben ze het over gekregen van de kippen. Daar hadden we nog middel voor staan, dus die zijn nu ontluisd. Wat kunnen we gebruiken voor de geiten? Iets van bijvoorbeeld sebacil?
Of even langs de boerenbond/dierenarts rijden?
bedankt vast
Moonfight
Geplaatst: 01-05-09 11:22
Op de kinderboerderij waar ik werk gebruiken we gewoon sebacil. Ik denk dat je dat gewoon moet doen. Maar je kan voor de zekerheid altijd even langs de DA.
Wij gebruikten neocidol, maar dat is niet meer overal te verkrijgen. Sebacil is nog prima te verkrijgen hoor, wij hebben van de week nog alle paarden van stal ermee gewassen, omdat een paar luis hadden,.
dan gebruik ik ook gewoon sebacil, we hebben het hier ook nog staan
is overigens uit de handel genomen, maar inmiddels weer terug onder de naam sanacuran. niks eme aan de hand dus. wel zo makkelijk, kan ik dat morgen meteen even doen als het mooi weer is. herhalen jullie het na een week ook? weet dat dat bij paarden wel moet als je met sebacil wast
Wij hebben de geiten laatst ook behandeld, ik dacht dat je het na een week moet herhalen, maar dat staat ook in de gebruiksaanwijzing volgens mij. Succes met het wassen (en het vangen) .
ellepel
Geplaatst: 01-05-09 17:43
ja wij hebben de geiten ook na een week weer behandeld. toen was er al niks meer te zien,maar toch voor de zekerheid maar gedaan. waren de geiten erg blij mee