Kat in oog gekrabt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Kat in oog gekrabt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 17:02

Een uurtje geleden keek ik buiten en zag daar een van onze twee katten lekker liggen luieren.
Enige wat me opviel was dat ze haar ene oog dicht had. Ik dacht misschien tegen de zon maar vertrouwde het toch niet. Dus riep ik haar binnen en ze kwam netjes aanlopen maar bleef haar linker oog dichthouden.
Ik met veel moeite haar oog open gehouden om te kijken en zag dat het onderin bloeddoorlopen was.
Ook zag ik een soort zwart puntje in haar oog zitten. Ik had meteen zo iets van oh nee he....
Dus ik mn ma gebeld om te vragen of zij eens langs wilde komen om te kijken (woont hier 5 min vandaan) maarja vertrouwde het toch niet dus ook maar meteen de DA gebeld. Die zei dat ik maar langs moest komen.
Gelukkig dus dat mijn moeder al kwam anders had ik geen auto tot mijn beschikking gehad. Dus toen zij er was naar de DA gereden.
Ze is dus waarschijnlijk in haar oog gekrabt door een andere kat en het nageltje is er recht in gegaan en weer uit. Het gaatje was best diep. De DA hoopt dat het niet helemaal door is maar dat viel nu nog niet te zien.
Moet nu haar 4 tot 6 keer per dag zalven en als er iets veranderd meteen terug. Het kon namelijk zijn dat haar pupil klein blijft of dat er oogvocht doorheen zou komen en dan moet ik meteen terug naar de DA. Hoop dus dat het meevalt.

Iemand van jullie dit ooit meegemaakt en hoe ging het bij jullie?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:13

Onze kat heeft dat ook gehad. Bij hem was het vliesje tussen zijn oog en ooglid (of zoiets) ook losgekrabt. Dat moest worden verwijderd. Me moesten hem ook veel zalven, maar meneertje had daar nogal een hekel aan :+ . Uiteindelijk is het wel goed gekomen, hij heeft er na een paar weken geen last meer van gehad. Overigens kreeg hij ook antibiotica pillen. Hij kreeg het trouwens wel op jonge leeftijd. Hij was net 2 jaar.

laulau85

Re: Kat in oog gekrabt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 17:36

Ja onze poes vind het ook helemaal niks als ik aan haar ogen kom.....
denk dat ik haar de eerste paar dagen nog wel kan overdonderen maar daarna....

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 18:04

wat kan werken (als je iemand hebt die helpt) is je kat stevig inpakken in een handdoek. Het klinkt misschien wat zielig, maar je schaad het beestje er niet mee. Daarnaast is het voor zijn welzijn belangrijk is dat je zijn oog kan verzorgen.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 18:08

Ja dan blijft ze vaak wel stil zitten heb ik al wel eens eerder geprobeerd ....
Ze mag ook niet naar buiten want dan krijg ik haar weer niet op tijd binnen.

Aah en ze is zo zielig. Nog geen maand geleden had ze flink blaasgruis en dan nu alweer dit..