Ik ben een weekendje weggeweest op familie weekend. Daarom moest mijn hond even ergens logeren, toen ik hem na het weekend weer kwam ophalen stonk hij heel erg naar natte hond. Terwijl je hem normaal gesproken nooit ruikt, ook niet een klein beetje, ik heb hem toen onder de douche gedaan ik dacht dat het misschien kwam doordat hij in de sloot was geweest o.i.d. Hij is nu opgedroogd en stinkt nog steeds echt heel erg, als je binnekomt ruik je de hondegeur helemaal. Hij lijkt btw ook wat lusteloos en niet helemaal lekker in z'n vel. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? alvast bedankt!
Gewoon aan het logeeradres vragen wat er is gebeurt?? Wassen helpt meestal alleen als je er ook echt een shampoo bij gebruikt.
mackkwek
Geplaatst: 28-04-09 23:54
zonnebloem18 schreef:
Gewoon aan het logeeradres vragen wat er is gebeurt?? Wassen helpt meestal alleen als je er ook echt een shampoo bij gebruikt.
eerste waar ik aan dacht was ook voer. heb het zelf vroeger nl ook een x gehad toen mijn hond ander voer kreeg. maar ja,.. als je zn eigen voer hebt meegegeven dan weet ik t ook niet. ben nu ook nieuwsgierig
Kijk zijn oren eens na. Vaak denkt men dat men de vacht ruikt maar blijkt het oormijt of een ontsteking te zijn. Als je zwarte troep in zijn oren ziet weet je genoeg. Dan kan je het beste even met hem naar de DA gaan om vast te laten stellen of het mijt en/of een ontsteking is.
Hawai
Geplaatst: 29-04-09 00:40
Zou als eerste even vragen of ze idd ergens heeft gezwomen op haar logeerades. En als de lucht echt niet te harden is.... pak een halve emmer water, gooi daar een flinke scheut azijn doorheen,washandje nat maken met het mengsel en en daar de honden goed nat meemaken,flinke poos in laten trekken en dan afspoelen. Kan geen kwaad voor de vacht en als het goed is moet de geur er dan uit zijn.