Hondenkussen met zeeeer sterke hoes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Hondenkussen met zeeeer sterke hoes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 07:58

Ik ben op zoek naar een hondenkussen, waar onze (groooote) pup op kan slapen 's nachts. Overdag liggen ze meestal op de bank :D
Ik heb tot op heden 2 kussens gehad, 1 fatboy met van die piepschuim bolletjes en 1 andere kussen waar ik een stuk matras in gestopt heb. Beiden hebben een Nylon hoes, maar dit is gewoonweg niet sterk genoeg. De fatboy vond ik terug met een winkelhaak en ooooveral bolletjes piepschuim. De andere hoes is gewoon af door het krabbelen van de honden en inmiddels heeft pupje hem gesloopt :P

Dusss, het wordt tijd voor een nieuwe kussen. Hij moet wel groot. Minimaal 120cm lang en ongeveer een cm of 90 à 100 breed. Lekker dik, het gaat om een Duitse dog pup van bijna 7 maanden en 47kg zwaar.

Ik heb liever niet van die bolletjes als vulling, aangezien onze oudere dog daar niet van houdt en ook af en toe op de kussen zal liggen. Bovendien vind ik het minder prettig om, áls hij een keer gesloopt wordt, een kamer terug te vinden vol met bolletjes :D

Wie heeft tips? Eventueel alleen hoezen ook een optie, dan haal ik zelf een stuk matras wat ik erin stop.

050206051012

Re: Hondenkussen met zeeeer sterke hoes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:08

Bij de Praxis hadden ze laatst hondenkussens met zo'n 'nep leren' hoes eromheen, een dikke hoes. Ik heb ze niet gekocht, dus weet niet hoe sterk ze zijn (mijn honden krabben zelfs door een leren bank heen, dus ach :+ ). Maar misschien dat je daar eens kunt kijken? Ze waren ook niet eens zo gek duur en in alle kleuren te krijgen (ik stond te kwijlen bij roze, mijn vriend vond de zwarte interessant).

Oh en offtopic; heb altijd gedacht dat XoNo een meisje was :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:05

van Biabed hebben ze deze kussens:
http://www.parva.nl/biabed%20geel%206171.jpg

zijn erg sterk, en makkelijk schoon te maken (vocht kan niet in de kussens komen, dus je kan het zo met een doekje afnemen)
je hebt ook van die schuimen manden, maar die schoppen ze vaak wel wat uitelkaar, dus dan raken ze uit vorm.
of een stretchbed, die zijn bijna niet stuk te krijgen, en je kan ze opnieuw bekleden als ze wel stuk gaan.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:04

Mijn moeder heeft het zelf opgelost met enige creativiteit omdat alles kapot ging...
Wij hedden een matrasje van een kinderbedje gekocht (gewoon op de rommelmarkt, maar nieuw ook goed betaalbaar) met een vulling die tegen nat worden kan, dan kan je matras ook onder de douche schoon spoelen.
En van stevige canvas stof heeft ze daar zelf een paar hoezen om gemaakt met een rits sluiting.
Werkt voor onze honden ideaal.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 10:38

Quellian schreef:
Oh en offtopic; heb altijd gedacht dat XoNo een meisje was :)

Opzich niet een hele vreemde aanname, met zoveel vrouwen op dit forum :))

Ik zal de verschillende opties eens bekijken, in ieder geval tot zover bedankt voor de tips!
Nickeltje, jouw tip is ook zeker bruikbaar, dan zou ik alleen nog een slachtoffer moeten vinden die de hoezen maakt :P Een matras op maat snijden is nog tot daar aan toe, maar om een hoes te maken bij een stuk matras wordt een stuk lastiger!

Dees_daan, wat bedoel je precies met een strechbed?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:44

Een matras op maat snijden is niet eens noodzakelijk. Het is donderdag koninginnedag en dus rommelmarkt. Een heel goede bron van matrassen uit kinderbedjes die meestal netjes op maat zijn.
Is je moeder of schoonmoder of zus ofzo misschien een beetje handig? De stevige canvas stof die wij gebruiken kan je op de markt in grote lappen kopen, dan is het ook nog redelijk betaalbaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:51

je hebt speciale stretchbedden voor honden, onze labrador kruizing die we hadden graafde ook altijd in de kussens e.d dus toen hebben we een stretchbed voor hem gekocht, daar lag hij heerlijk op, en kon graven wat hij wilde, dat ding ging toch niet stuk. eventueel leg je er nog een deken op, maar dat is eigenlijk niet eens nodig.
zoiets dus:
Afbeelding
ze zijn er in verschillende maten en kleuren, en om hier een hoes omheen te maken is niet zo moeilijk, dan kan je dus zelf de kleur kiezen.
je kan idd ook iets met een matras doen, eventueel maak je zelf een constructie waar je het matras op kan leggen in de winter zodat de kou er niet intrekt. je kan 2de hands goedkope matrassen krijgen, dus dan is het ook geen ramp als het wel een keer stuk gaat, je zit dan iig niet met bolletjes of pluisjes overal.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 11:26

Hmm, die strechbedjes lijken me opzich wel wat. Ook voor mijn teefje, die ligt graag van de grond af :j Ik zou er dan wel een kleedje oid opleggen, maargoed, het is zeker een idee!

Nickeltje, nee, als je een kinderbedmatrasje hebt, dan heb je al een leuk maatje idd :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:33

Ik heb op een gegeven moment een oude bank voor ze neer gezet, tot ze die helemaal hadden uitgegraven. Tegenwoordig heb ik 2 manden staan (van die plastic manden, twee verschillende maten) en altijd een 2x dubbel gevouwen dekbed op de grond. Graven kunnen ze nu in elk geval niet meer (alleen piept die kleine nog weleens op de bank als we er niet zijn en gaat dan graven, niet leuk op een bank van geweven stof).

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 12:41

:)) Nee, klopt, das niet leuk!
Nou, onze pup slaapt in de bijkeuken, daar hebben we geen plaats voor een bankstel :P

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:38

dees_daan schreef:
van Biabed hebben ze deze kussens:
http://www.parva.nl/biabed%20geel%206171.jpg

zijn erg sterk, en makkelijk schoon te maken (vocht kan niet in de kussens komen, dus je kan het zo met een doekje afnemen)

Van Biabed heb ik al heel veel goeds gehoord, zelf geen ervaring mee, maar het zou erg goed zijn.
Ik heb een Doggybag Xtreme Allweather, maar da's hetzelfde als zo'n fatboy en hier liggen ze er ook niet vaak op, enkel de katten zijn er dol op.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 18:46

Biabed ziet er wel leuk uit, maar in de maat die ik nodig heb ben ik 160 euro kwijt :oo Iets te duur voor een pup die hem wellicht ook wel binnen een week kapot heeft :D

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:55

XoNo schreef:
Biabed ziet er wel leuk uit, maar in de maat die ik nodig heb ben ik 160 euro kwijt :oo Iets te duur voor een pup die hem wellicht ook wel binnen een week kapot heeft :D

Ja, ze zijn best wel prijzig.
Denk dat de beste oplossing is, zelf een hoesje maken en bijt hij het stuk een nieuwe maken :P Denk dat een echte sloper toch elk kussen stuk krijgt }>

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 18:58

Ja, dat denk ik ook :D Hij heeft inmiddels de rest van het kussen ook gesloopt, dus er blijft nu weinig voor meneer over om op te liggen :\

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:00

Ik zou zeggen: geen kussen meer?
Mijn honden hadden een kussen (de doggybag is verbannen naar boven), maar meestal gaan ze gewoon op de grond liggen, ook de pup.
Denk dat ze van de koelte van de vloer houden.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 19:03

Nou, wij hebben duitse doggen en die krijgen snel leggers als ze op harde ondergronden liggen. Onze pup houdt er ook niet van om op de grond te liggen. Hij zou dan ook op tegels liggen met eronder een koude kruipruimte. In de rest van het huis hebben we vloerverwarming.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:11

Oh ja, met Duitse doggen zou ik ook wel zorgen voor iets warmers om op te liggen :j
Tja, dat wordt haken/breien/naaien/stikken :')
Prachtige honden heb je trouwens, denk dat ik ze gezien heb in dat duitse-doggen-meeting-fototopic.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:26

Ik heb hier een kussen gehaald van 100 bij 140cm workwear uitvoering voor mijn canecorso (en jackrussel) mooi kussen vinden het allebei zalig om op te liggen.Heb hem nu ruim een jaar,misschien al bijna 2 jaar en hij blijft ook gevuld(af en toe opschudden)misschien is dit wat voor je hond?
http://www.witjesverzendhuis.nl/
Aan de linkerkant en dan bij luxe kussens kijken.