Ik heb 3 cavia's en ze hebben werkelijk altijd honger. Ik had gelezen dat ze onbeperkt eten moeten hebben, maar krijgen ze dan niet teveel?
Ze krijgen nu 2 keer per dag een flinke pluk hooi en een bakje met caviavoer. En 1 keer per dag groente en of fruit.
Rond hun etenstijd is alles weer op. Soms ligt er nog een beetje caviavoer in het bakje. Ook schooien ze heel erg. Als er iets kraakt beginnen ze heel hard te piepen
Doen jullie cavia's dat ook?
Door het vele eten wordt de kooi ook snel vies. Ik heb een heel groot hok, maar moet minimaal 2 keer per week het hele hok leegmaken en goed bijvullen.
Groetjes Annemiek
gewoon 1x per dag een beetje cavia biks (met vit. C) en verder onbeperkt hooi en 2x per dag wat groente of fruit moet meer dan voldoende zijn hoor
. Hooi moeten zij de hele dag door kunnen eten. Ik heb zelf 2 cavia's waarvan er 1 echt precíes weet wanneer ze eten krijgt. Ik geef ze namelijk elke ochtend een vitamine-C tablet (wat ze opeten als een snoepje) dus als ik s' ochtends beneden komt staat ze al met haar voorpootjes tegen de tralies aan te piepen! In de avond krijgen ze altijd groenvoer/fruit; en dat weten ze dondersgoed

.