het gaat eindelijk beter tussen mijn katten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

het gaat eindelijk beter tussen mijn katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 18:45

ik heb sinds een week of 6 twee heilige birmanen in huis, helaas was het constant een gevecht tussen die twee en mijn noorse boskat. het ging gewoon totaal niet tussen die drie. mijn kat liet zich ook echt ondersneeuwen door die twee en durfde zelfs niet meer te eten als zij in de buurt waren. nu had ik de hoop al opgegeven en zocht een nieuw tehuis voor de twee birmanen. maar sinds gisteren gaat het langzaam aan wat beter. het is nu míjn kat die de lakens uitdeelt ( en dr pootjes) en ze bijt nu eindelijk van zich af. ze eten nu ook gezamelijk in de keuken en dus hoef ik ze niet meer apart te voeren. ik ben ontzettend opgelucht dat het beter gaat, want ik vond het echt sneu voor mijn kat. nu heb ik gelijk de advertentie van marktplaats gehaald want het zijn echt zulke lieve katten, ze zitten altijd wel bij me op schoot of in de buurt. de strijd tussen die drie is kennenlijk over dus gelukkig kan ik ze nu gewoon met een gerust hart achterlaten als ik op vakantie ben. hier nog even wat foto's van de birmanen dames shantie en shaida.
Afbeelding
Afbeelding

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:48

Goed te lezen dat je ze van marktplaats afhaalt. Als je al van je huisdieren afmoet zijn er diervriendelijkere oplossingen dan voor veel geld op mp zetten. ;)

Heb je je hond Sanne ook nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:50

sorry Lonneke maar ik ben benieuwd wat de volgende reden is..
het gebeurd te vaak.. het gaat 1 dag goed en ze mogen blijven, straks gaat het 2 dagen "fout" en moeten ze weer weg.. ik weet niet hoeveel ruimte je in huis hebt en of ze ook buiten komen, maar als je een klein huisje hebt dan zullen ze sowieso de rangorde nog wel een aantal keer gaan bepalen.. dat doen ze hier ook, maar als in een kleiner huisje kunnen ze elkaar moeilijk ontlopen..
het probleem is denk ik dat je niet ziet dat het om rangorde gaat (ik ga toch terug naar je hond die ineens niet met de kat kon omdat ze gromde) en als je dat niet ziet dan lijkt het allemaal heftig.. je weet zelf duidelijk niet wat je nou wil.. daar zou ik toch eens goed over na denken, wat gebeurd er met ze als je een maand weggaat? (aangezien je geen geld voor een pension hebt)

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 18:53

zullen we het even ontopic houden? ik heb geen zin om me wéér te moeten verdedigen. zoals het er nu uitziet gaat het gewoon langzaam aan beter tussen die drie dus ik hoef me geen zorgen meer te maken. en ze zullen echt nog wel eens vechten, dat weet ik ook wel, maar het is niet meer zo erg als voorheen. mijn kat staat nu haar mannetje en laat niet meer het kaas van haar brood eten. dus het is goed zo. en ik heb opvang geregeld voor als ik weg ben dus maak je daar geen zorgen om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:58

dit is ontopic.. mooi voor je dat het nu beter gaat, maar de rollen kunnen alsnog omgedraaid worden he, daar moet je wel rekening mee houden.. de katten moeten nog wennen en uiteindelijk kan 1 van de 2 de hoogste in rang worden.. daarom denk ik dat je zelf niet weet wat je wil, dan moeten ze weg, dan mogen ze blijven omdat het 1 dag goed gaat..
katten hebben hun eigen regels, en bepalen hun eigen rangorde, dat kan je niet sturen..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:00

Mijn vraag over Sanne is toch niet offtopic? Ben gewoon heel benieuwd hoe het daar mee gaat want ik vind het een leuk hondje.

Daar kun je toch gewoon antwoord op geven?

ninaricci85

Re: het gaat eindelijk beter tussen mijn katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 19:09

sanne is terug naar haar oude baas. als je wilt weten waarom dan pb je me maar. heb hier echt geen zin in. ik ben een dierenbeul als ik mijn katten op internet zet, maar als ik blij ben dat het nu iets beter gaat en ze gewoon de kans wil geven om bij me te blijven is het ook weer niet goed. ach, zo is er altijd wel wat op te merken aan mij toch??

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:20

lonneke schreef:
sanne is terug naar haar oude baas. als je wilt weten waarom dan pb je me maar. heb hier echt geen zin in. ik ben een dierenbeul als ik mijn katten op internet zet, maar als ik blij ben dat het nu iets beter gaat en ze gewoon de kans wil geven om bij me te blijven is het ook weer niet goed. ach, zo is er altijd wel wat op te merken aan mij toch??

Maar die oude baas wilde er vanaf, had haar ook al op marktplaats gezet. ;(
Dacht al dat ik haar laatst weer op mp zag.

Zal verder niets zeggen want dat is hier niet toegestaan. Maar ik vraag je wel om na te denken. Honden worden er niet vrolijker van om van adres naar adres te worden gesleept en weer terug. Hun kans op het vinden van een goede baas wordt ook kleiner op deze manier. Heb je vaak zien schrijven dat je stopt met impulsaankopen, alsjeblieft denk ik het belang van het dier als je weer op het punt staat een huisdier aan te schaffen.
Begin er gewoon niet meer aan.

Je bedoelingen zullen ongetwijfeld goed zijn, maar de dieren worden hier de dupe van.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:35

Fijn dat het nu goed gaat tussen de drie dames!

Ik zie liever iemand die de katten op mp zet, en er dan weer af...dat je ze echt in de gaten houdt, en acies durft te nemen.
Mijn kat heeft bij dr vorige baasje een maand op de slaapkamer gewoont. Reden; de nieuwe kater stookte de twee andere katten tegen haar op. Voor die maand heeft ze dus nog eens weken bang onder de bank zitten wezen. Of dat dan zoveel beter was voor mijn kat???

Ik dacht dat je op vakantie gaat binnenkort, en daarvoor oppas zoekt; spreek je wel goed af wat te doen als het dan toch haat en nijd wordt tussen de haarballen?
En fijn dat Sanne tenminste bij haar oude baas terecht kon; iemand die haar tenminste wel kent. Je had haar ook bij het asiel kunnen afleveren...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:38

Juut schreef:
En fijn dat Sanne tenminste bij haar oude baas terecht kon; iemand die haar tenminste wel kent. Je had haar ook bij het asiel kunnen afleveren...

Bij het asiel had de hond meer kans gehad op het vinden van een blijvende baas dan bij iemand die haar al eens gedumpt heeft via marktplaats....

Maar goed, laat maar. Ik hoop alleen dat Lonneke nu gewoon niet meer aan nieuwe huisdieren begint.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:07

Moderatoropmerking:
Na uitgebreid overleg binnen het team, en ook met TS, is besloten dit topic gesloten te laten.