Ezeltjes gaan op dieët, gezonde tips gezocht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

evanescence

Ezeltjes gaan op dieët, gezonde tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 18:39

Hallo,

De ezels Gijs, Keji en jason zijn al een hele tijd op dieët. Nu zijn we op zoek naar een goede gezonde manier van afvallen voor hun.
Er zijn al een aantal manieren geproberent 100 boeken door gezocht, internet afgegaan. En niks kunnen vinden wat hier is uit tevoeren.
Er wordt veel vertelt over een bepaald boomschors geven, maar aangezien ze op een kinderboerderij staan is daar niet altijd de tijd voor. En staat dat soort boom niet in de buurt.

Nu krijgen ze onbeperkt hooi in een bak met een rekje er over heen, waardoor ze lang bezig zijn met plukken om het er uit tekrijgen, en er staan stroomdraatjes gespannen waardoor ze elke keer om moeten lopen. Om bij de volgende bak met hooi te kunnen komen. toch zien we hier geen verschil, en meten we ook geen verschil.
Uiteraard komen ze buiten om een wandeling temaken. Hier is niet elke dag tijd voor, om dat er toch wel vrijwilligers voor nodig zijn. Ik ben er zelf z'n elk weekeind en probeer ze zo lang mogelijk mee naar buiten te nemen.
Misschien kan iemand hier op bokt, mijn tips geven, en informatie. Ik hoor het graag, want wil toch wel gezonde ezeltjes met een buik op maat.

Groet marleen. :)

Sorry als het verkeerd staat.

Tanja

Re: Ezeltjes gaan op dieët, gezonde tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:58

-->BB

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:06

Aangezien ezelje op mijn werk hetzelfde probleem heeft, zet ik hier even een stipje ;)
Had al wel gehoord dat ezeltjes al gauw dik worden, daarom krijgt ons ezeltje samen met de shet 1 ruif hooi per dag. Ochtend halve, en in de middag weer een halve. Ze staan verder in een schrale wei.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:11

Onbeperkt hooi is voor een ezel echt veel te veel. Begin eens met ze drie tot viermaal per dag te voeren, een halve plak per ezel per keer- mits de plakken niet te groot zijn. Als je ze toch wat te knabbelen wil geven, kan je stro geven (of wilgentakken).
Voor de vitaminen en mineralen kan je ze een halve Pavokoek geven (Summerfit of Aura). Dan hebben ze alles wat ze nodig hebben.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 19:16

Ze zijn wel de heledag bezig met kanbbelen op hooi. Aan gezien ze er nog moeite voor moeten doen om het er uit tekrijgen. Dus of het echt onbeperkt is?
Wilgentakken krijgen ze bij ons ook.
En dat pavokoek ken ik niet. ik ga dat is opzoeken. :)

Bedankt.