Binnen een niet al te korte periode zullen ik en mijn twee viervoeters moeten gaan verhuizen. Als ik zie dat het bij mij als mens zijnde toch al aardig wat stress oplevert en straks ook gewenning zal dit voor mijn viervoeters ook zo zijn vermoed ik. Hoe kan ik het nu zo makkelijk en fijn mogelijk maken voor ze,zonder al te veel stress. mijn bedoeling is zo en zo om de eerste periode in ons nieuw onderkomen vrije dagen op te nemen zodat ik we samen kunnen wennen en ik het alleen blijven kan opbouwen zonder al te veel spanning.
Niets veranderen, gewoon normaal doen zoals je altijd doet. Als je klaar bent om te vertrekken doe je de honden gewoon in de auto als dat je normaal ook zou doen. Zorg dat je zelf zo min mogelijk stress hebt, dan kun je dit ook zo min mogelijk overbrengen op je honden.
Mijn honden hebben totaal geen last gehad van mijn verhuizing. Wel heb ik er voor gezorgd dat ze gelijk een eigen plekje hadden. Als jij er relaxed over doet, vinden je honden het ook prima.
Niet te veel speciale dingen doen. Gewoon jezelf zijn in je nieuwe huis en zorgen dat de honden vanaf het begin duidelijk een eigen plekje hebben waar hun eigen mand staat met hun eigen deken en een plaats waar vanaf het begin gevoerd wordt en water staat. Als jij er op je gemakt bent, zijn je honden dat ook. Net als wanneer ze mee op vakantie zouden gaan...
Arra
Geplaatst: 27-04-09 15:38
We namen ze al mee toen we nog bezig waren in het huis (niet altijd natuurlijk)en ze al daar uitlaten in het park.
bij de honden van mijn moeder hielpen al deze tips niet helaas. zij hebben uiteindelijk aan de honden-prozac gezeten en doen het nu in hun nieuwe huis geweldig
Anoniem
Geplaatst: 27-04-09 15:42
Wij namen de honden ook mee als we aan het klussen waren, vooral 1 hond kan echt niet tegen verhuizingen en dat hielp wel goed
De reden dat mensen zoveel stress hebben, zal niet de reden zijn dat een hond eventueel stress heeft. 90% van de honden die stress hebben, komt door de baas. Gewoon verhuizen dus, en jouw stress niet op de honden overbrengen.
timokyana
ik heb niet echt stress,alleen de voor stress met het op korte termijn zoeken naar een woning Gelukkig hebben ze daar niet al teveel last van,aangezien ik dit botvier door driftig te zoeken op internet.
Ik denk dat het ook allemaal best mee gaat vallen, we zijn momenteel alleen een beetje verwend, we wonen nu achteraf en struinen hier lekker bij het uitlaten over een natuurgebied, straks word dit dus een woonwijk helaas dus dat zal het grootste verschil zijn. plus het hebben van buren maar ik denk dat dat een kwestie van wennen zal zijn.
Bedankt voor de tips! Gelijk een eigen plekje geven dus en een vaste plaats voor het water en om te voeren. Kan ik zeker wat mee en op zich best logisch natuurlijk weten ze ook gelijk waar ze aan toe zijn.
als ik het hier zo lees valt het dus best mee met honden die er last van hebben.
Bij mijj ging het ook gewoon goed. Heb mijn hond een aantal keren meegenomen met het klussen en gewoon uitgelaten bij de nieuwe losloopveld en de buurt een beetje verkend. Vaste plekken alvast hebben voor eten, drinken en evt de bench kan al helpen en verder gewoon doen wat je normaal ook doet.
het ligt erg aan je hond en niet altijd heeft het stressniveau van de baas ermee te maken. mams heeft er 2 en de 1 had nergens last van terwijl de ander volledig in paniek was.
Wat ook belangrijk is om niet gelijk een nieuw kussen/mandje of iets dergelijks te kopen maar de oude spullen van de hond mee te nemen, 1 van mijn honden wordt helemaal gek van een verhuizing maar als we zijn eigen kussen meenemen gaat het wel redelijk.
Phillipa
Geplaatst: 27-04-09 21:19
Onze ging ook altijd mee met klussen. Dan gingen wij (als kinders) beneden op de tuinstoelen een boek lezen ofzo en onze ouders boven klussen. Hond ging altijd eerst even rond en kwam dan rustig bij ons zitten. Denk idd dat het kan helpen om ze alvast een paar keer mee te nemen. Maar niet als je heel druk bezig bent met van alles in je nieuwe huis en je honden telkens in de woonkamer moeten wachten ofzo. Dan zou ik ze gewoon in 1x verhuizen.
Ik heb sinds vorige week de sleutel van mijn nieuwe huisje (i.v.m.scheiding). Ik neem de hond ook regelmatig mee naar het nieuwe huis als ik ga klussen. We willen ook zo snel mogelijk de tuin dicht hebben zodat hij lekker los in de tuin kan. Zodra alles beneden een beetje aan kant is neem ik zijn mand al mee en zet die al in het nieuwe huis(hij heeft dan in het oude huis nog een kussen waar hij veel op ligt). Ik ben wel heel benieuwd hoe hij het straks gaat vinden als we echt daar wonen. Hij vind het nu wel leuk om er heen te gaan,hij is bijna niet te houden als ik met hem het pad oploop.