sinds een week of wat heb ik drie guppys.drie mannetjes: peter, remy en johnny ( koekjes voor degenen die raden waar ze naar vernoemd zijn

remy en johnny komen uit dezelfde winkel, peter komt uit een andere, maar ze zijn alledrie op hetzelfde moment de kom in gegaan.
ik heb ze nu dan ook in een kom, ik zou zeggen dat er zo'n 30 liter in kan. hij is plat aan beide kanten, zodat ze wel hoeken hebben, geen ronde kom dus. ik ben nog opzoek naar een groter aquarium, maar dat komt later nog wel. voorlopig, hebben ze er een verwarmingselement, een zuurstof steentje, siersteentjes en een plantje in.
nou is het me opgevallen dat remy en johnny altijd vrolijk midden in de kom zwemmen, ze zijn ook ltijd met z'n tweeen. maar peter zwemt altijd bovenin, nouja zwemt, hij hangt er maar een beetje.
ik zag laatst toevallig dat remy en johhny naar bovern waren gezwommen en dat peter nu onderin zat, peter zwom daarop richting remy en johhny, hij zal ze wel niet hebben zien zitten want hij schrok zich een ongeluk en spurtte direct de ander kant op toen hij ze zag.
peter is ook iets kleiner dan remy en johhny. dus ik zelf dat hij de dominantie van de andere twee ondervind( als er zoiets bestaat bij vissen)
maar ik blijf het wel een beetje zielig vinden.
kent iemand dit gedrag? en hoe moet ik het oplossen? zou een vierde vis helpen, of geen ik peter dan alleen een derde kwelgeest?
ik hoor graag wat ik aanmoet met mijn onderwatersoap