Dag momo! Je hebt het geprobeerd..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Dag momo! Je hebt het geprobeerd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:47

Moderatoropmerking:
Blijven we wel on-topic hier?!

kally
Berichten: 5254
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:47

Tja nare situatie, voor de TS heel veel sterkte, naar om mee te maken........
Maar helaas zou ik de ouders eens wat meer wijsheid toe wensen om dieren
te laten helpen in geval van nood en er niet mee te wachten.

wythlove

Berichten: 701
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:49

Het enigste wat ik me afvraag bij het openen van dit topic: Wat had jij als ts verwacht hoe er gereageerd zal worden?

Ik vind het vreselijk sneu voor het dier, juist omdat het zeker wel geholpen had kunnen worden, en nu veel pijn geleden heeft. Ts is 13 jar en dus afhankelijk van het handelen van haar ouders. En die hebben hier zeker tekortgeschoten, vreselijk. Ik ben van mening, dat als je een dier neemt, je deze ten alle tijden wanneer het nodig is een DA erbij moet halen.

Dan reageert TS een paar keer, en dat komt bij mij helemaal niet goed over, dat haar ouders de DA gebeld zouden hebben, geloof ik niet, want geen enkele dierenarts zou dit diertje hebben laten lijden. Maar ook over kinderachtige reacties? Sorry meisje, maar hoe sneu het ook voor je is, dat Momo is overleden, het diertje had medische hulp moeten krijgen!

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:49

Mindfields schreef:
Mindfields schreef:
Als er hier een topic bij nieuwsberichten zou worden geplaats dat er een kat zo aan zijn einde is gekomen reageert iedereen met kotsneigingen en woedende reacties, omdat men de persoon erachter niet ziet.

Nu plaatst TS het en mogen we niks zeggen. Rare wereld he?


Ik quote mezelf maar even, ik denk dat de mods mijn quote ook zullen snappen, neem ik aan?




inderdaad...je hebt helemaal gelijk...krom hoor

Elamor
Berichten: 5176
Geregistreerd: 10-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:51

laat ik nou net vegatariër zijn..!
ook ik vind het ronduit belachelijk dat je ouders geen DA hebben gebeld en dat nog wel bij een bevalling notabene! TS kan er niets aan doen, maar vind het echt not done van die ouders. kan ook echt geen medelijden hebben, behalve met het poesje en ook met jou, op zo'n leeftijd heb je niets te zeggen of er .]een DA komt ja of nee.

sterkte!

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:51

Heel lief dat sommige het op willen nemen voor de TS omdat ze ´nog´ maar 13 is.
Maar lees haar posts eens terug.............hier is haar mond ook groot genoeg.
Dus ik weet niet of zij sowieso anders denkt dan haar ouders.
In haar begin post lees ik wel dat ze erbij wilde zijn, maar niks over het bellen van de DA.
Ze is een tijd alleen geweest met haar dier en dan is in mijn ogen 13 jaar ook oud genoeg om de DA te bellen.

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:58

Ik snap niet dat je geen dierenarts hebt ingeschakeld of je beter hebt voorbereid op de bevalling.
Toen mijn poes voor de eerste keer moest bevallen heb ik de hele nacht bij dr gezeten tot ik zeker wist dat alles goed ging, ik heb geholpen bij het afdrogen (beesje was te moe) en ik ben zelfs toen alles goed ging nog naar de dierenarts geweest omdat er één poesje was die niet dronk.. (En toen was ik 11.)

Tuurlijk, als het niet allemaal goed gaat is het lastig maar dan bel je de dierenarts meteen, niet pas na een poos (als je ouders überhaupt gebeld hebben; ik heb nog nooit gehoord dat een dierenarts niet helpt :n ).

En ookal kost het geld, je weet dat je dier ziek kan worden of dat er iets mis kan gaan, daar moet je rekening mee houden (in dit geval hadden je ouders dit moeten doen, zéker als je weet dat je poezebeest zwanger is, als je weet wat er allemaal mis kan gaan... )

Nouja, in elk geval, sterkte met het verlies verder TS...
En ik hoop dat je de rest van de poezen/kattenbeesten gewoon laat helpen?

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:58

Een Da laat nooit een beestje inde steek hoor.
Sterkte!

Fammiie_x

Berichten: 3008
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:02

Je had gelijk de DA moeten bellen echt waar!
Mijn kat is 4 weken terug voor het eerste bevallen toen ze al een tijdje bezig was met persen en het haar echt niet lukte hebben we de DA gebeld !
Waarom? Omdat ze het zelf niet alleen aan kon!
Jou kat dus ook niet, als er al een kitten uithangt en jou kat geen puf meer heeft had je de DA moeten bellen!
Het is heel sneu voor je momo dat die nu overleden is terwijl het niet zo hoorde te zijn.

Als een dierenarts zegt dat je het aan haar zelf moet overlaten is het geen echte dierenarts die om de katten geeft ;)
En dat lijkt me sterk


xxriiannee, ik vind als je 13 jaar bent en je bent dus alleen thuis en zoiets gebeurd, dat je ook oud genoeg ben om een dierenarts te bellen ;)
Ze kan om advies vragen, als hij had gezegd dat ze meteen moesten komen dan had ze dr ouders ook gelijk op kunnen bellen ?

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:04

Ess_Ramona schreef:
Een Da laat nooit een beestje inde steek hoor.
Sterkte!


Volledig ongefundeerd.
Ik kan je een aantal op een presenteerblaadje aandragen. Maar dat is een andere discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:05

Heel vreemd verhaal dit, waarom zegt de DA het beest is in shock en moet het zelf doen? Geen enkele DA zou dat zeggen! Ik heb ooit echt eens in een noodsituatie gestaan waarin ik dacht dat mijn hond doodging, ik had geen geld en was echt helemaal blut. Ik zei tegen de DA: ik heb geen geld ik kan je niet betalen. En toch zeiden ze kom maar gauw. ( even voor de duidelijkheid, als ik iets niet kan betalen doet mijn moeder het maar die kreeg ik niet te pakken).

Ik vind het zo erg dat je kat zo heeft moeten lijden zonder hulp! je ouders hadden zelf ook haar nek kunnen omdraaien, dat kost niets en dan had je poes geen pijn meer.

marieke84
Berichten: 669
Geregistreerd: 06-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:06

Ik snap het wel als je 13 jaar bent en je ouders willen niet meewerken, je zomaar niet naar een dierenarts toe kunt. Je zit er waarschijnlijk ook erg mee dat je niks meer voor het beestje hebt kunnen doen terwijl je dit misschien wel wou. Soms lopen de dingen fout bij een bevalling, dat kan gebeuren. Was je kat ergens anders gaan bevallen op een afgelegen plaats had je het nooit geweten... Ik wens je veel sterkte met het verlies van je kat, het is jammer maar het is gebeurd.

En het is jammergenoeg realiteit dat op sommige bedrijven stalkatten gehouden worden als muizenjagers en er verder niet naar omgekeken wordt. Ze zijn enkel goed om muizen te jagen en voor de rest wordt er geen waarde aan gehecht, ze krijgen geen eten, moeten zelf hun drinken zoeken en krijgen geen medicatie wanneer nodig. Dat is nu eenmaal zo, maar is wel erg spijtig. Er zijn echter ook andere bedrijven die hun katten goed verzorgen, dat mag zeker ook gezegd worden!

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 11:46

tita schreef:
Nou heeft de TS niet meer gereageerd en ik vraag me af of zij een andere denk instelling heeft als haar ouders.

TS
Vind jij dat je ouders goed gehandeld hebben?
Zou jij het anders doen?
Wat ga jij nu thuis doen om de situatie te voorkomen?



Nee, Ik mocht niet naar huis komen. ;)
Tuurlijk zou ik het anders doen. ik had hem meteen naar de Kliniek gebracht, Mijn ouders zouden me voor gek hebben verklaard als ik dat deed, maar so What, het is MIJN poes. Mijn ouders vinden het toch niet waard omzoveel geld te besteden aan een POES..tja..
Ik ga er keihard tegen in, ik zal naar huis komen, ik zal zelf met mijn toekomstige auto naar de DA rijden, ik zal hem/haar laten opereren wanneer dat nodig is. ik zal er bij blijven, ik zal haar niet in de steek laten. ik zal haar niet opsluiten in een hok, en haar aan de bevalling over laten..
Ik zal het geheel anders aan pakken..

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:48

Waarom mocht je niet naar huis komen? Of heb ik daar overhgeen gelezen?

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:50

Fijn ik hoop van harte dat jij het later in de toekomst het anders gaat doen en dat je inziet dat deze manier van handelen niet goed is.

Is jammer dat momo zoveel pijn heeft gehad en ik zou deze ervaring niet met je willen delen.
Sterker nog ik vind het al erg dat ik getuige ben van je verhaal.

Probeer je ouders te laten overtuigen dat de rest geholpen moet worden.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:50

JustaLive schreef:
Nee, Ik mocht niet naar huis komen. ;)
Tuurlijk zou ik het anders doen. ik had hem meteen naar de Kliniek gebracht, Mijn ouders zouden me voor gek hebben verklaard als ik dat deed, maar so What, het is MIJN poes. Mijn ouders vinden het toch niet waard omzoveel geld te besteden aan een POES..tja..
Ik ga er keihard tegen in, ik zal naar huis komen, ik zal zelf met mijn toekomstige auto naar de DA rijden, ik zal hem/haar laten opereren wanneer dat nodig is. ik zal er bij blijven, ik zal haar niet in de steek laten. ik zal haar niet opsluiten in een hok, en haar aan de bevalling over laten..
Ik zal het geheel anders aan pakken..

Dit vind ik in elk geval een stuk prettiger om te lezen :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 11:50

x_Rebecca schreef:
Ik snap niet dat je geen dierenarts hebt ingeschakeld of je beter hebt voorbereid op de bevalling.
Toen mijn poes voor de eerste keer moest bevallen heb ik de hele nacht bij dr gezeten tot ik zeker wist dat alles goed ging, ik heb geholpen bij het afdrogen (beesje was te moe) en ik ben zelfs toen alles goed ging nog naar de dierenarts geweest omdat er één poesje was die niet dronk.. (En toen was ik 11.)

Tuurlijk, als het niet allemaal goed gaat is het lastig maar dan bel je de dierenarts meteen, niet pas na een poos (als je ouders überhaupt gebeld hebben; ik heb nog nooit gehoord dat een dierenarts niet helpt :n ).

En ookal kost het geld, je weet dat je dier ziek kan worden of dat er iets mis kan gaan, daar moet je rekening mee houden (in dit geval hadden je ouders dit moeten doen, zéker als je weet dat je poezebeest zwanger is, als je weet wat er allemaal mis kan gaan... )

Nouja, in elk geval, sterkte met het verlies verder TS...
En ik hoop dat je de rest van de poezen/kattenbeesten gewoon laat helpen?



In mijn profiel staat inderdaad dat momo een jongen is.
Dat hebben wij altijd gedacht, want dat was ook gezecht toen we hem kregen.
Daar hebben wij zelf niet naar gekeken. Tja, als het je gezecht word ;)
Wij hebben altijd zwart witte kittens gehad, dus wij hebben altijd ook gedacht dat momo dus de vader was. ;)

Ik heb me neit kunnen vooorberijden, Wij hebben nog geen10 dagen van te voren geweten dat ze wat droeg ;)

Fammiie_x

Berichten: 3008
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:52

Tita, als haar ouders niet veel geld willen uitbesteden aan een kat dan zullen ze het helpen van de katers en poezen ook niet doen..

Maar Bernadet, als ik jou was probeer je je ouders echt wle zover over tehalen
En anders als de volgende keer dit gebeurd niet aan je ouders overlaten ;)

Maar sterkte ermee met het overlijden van Momo
Laatst bijgewerkt door Fammiie_x op 27-04-09 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:52

Goed zo!

Maar we mogen dus niet zeggen dat jouw ouders (die het ook volgens jou niet goed hebben aangepakt) geen dieren waard zijn omdat ze zo slecht met jouw kat zijn omgegaan? Dat vind ik dan wel weer een rare reactie van je aangezien je hier nu zelf zegt dat jij het totaal anders zou hebben gedaan....

Maar ik ben blij dat je inelkgeval inziet dat, als je later zelf de verantwoording hebt voor een beest, dat je het ander anders moet aanpakken en hulp moet zoeken.
Dat siert je.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 11:53

Duke schreef:
Poehee, wat een discussie hier.

TS: Ik vind het gewoon heel erg voor je wat er is gebeurd. Maar ik begrijp de situatie.

Mijn ouders hebben ook een (varkens)boerderij. En hier geldt bijna hetzelfde... ik was ook een jaar of 12 toen mijn kater lag te creperen van de pijn. Waarschijnlijk vergiftigd door een niet zo kattenminnend persoon. Maar het was zondag. Dus de beredenering van mij pa: 'Op zondag kost de veearts meer en hij geeft toch gelijk een spuitje, want hij is niet meer te redden.' Of dat echt zo is, zullen we nooit weten, maar mijn vader ging met een stalen pijp de schuur in. En kwam met een dode kat naar buiten... dat is niet leuk als je 12 jaar bent en die kat is je maatje geweest. Maar we groeien niet allemaal op in de stad. Op de boerderij heersen nu eenmaal andere leefregels. Leer er maar mee leven dat niet iedereen hun huisdier als gezinslid beschouwen. Je kan zeker een meisje van 13 niet zo toespreken. En wat hier gezegd wordt over die ouders door sommige, vind ik ronduit beledigend. Dit is nu eenmaal de mentaliteit van het platteland. Kan je er niet tegen, keer dan je hoofd maar om. En ik vind ook dat je een dier niet moet laten lijden, maar ik denk dat die ouders er in hun ogen alles aan hebben gedaan. En waarschijnlijk ook hebben gedacht in eerste instantie dat je de natuur z'n gang moet laten gaan. Dat het katje het wel zou redden. Toen het eenmaal niet zo bleek te zijn, was het al te laat. Als je een (varkens)bedrijf hebt, kun je niet de hele dag bij een zwangere kat gaan zitten waken. Werk genoeg. En of je dan geen katten mag hebben? Wie beslist dat? Op sommige boerderijen zijn katten gewoon een natuurlijk middel tegen muizen.



Waauw ;) Je zecht alles wat ik denk, Wat ik voel, en wat ik zover hier thuis weet.
maar ook precies hoe mijn ouders denken, voelen en weten! :)
Bedankt voor je mooie verwoording!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:54

JustaLive schreef:
Ik heb me neit kunnen vooorberijden, Wij hebben nog geen10 dagen van te voren geweten dat ze wat droeg ;)


Da's lang zat hoor.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:56

Heel erg sneu dat je op een dergelijke manier je kat moet verliezen.
Verder heb ik mijn twijfels over de gang van zaken zoals het bellen van de DA en de reactie van de DA daarop.
Je katje heeft heel erg geleden, ik hoop voor jou dat je ouders in de toekomst bij vergelijkbare situaties andere maatregelen treffen, zoals steriliseren, prikpil ed.
En in het vervolg goed kijken of het bij een kat om een mannetje of een vrouwtje gaat?

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:57

JustaLive schreef:
In mijn profiel staat inderdaad dat momo een jongen is.
Dat hebben wij altijd gedacht, want dat was ook gezecht toen we hem kregen.
Daar hebben wij zelf niet naar gekeken. Tja, als het je gezecht word ;)
Wij hebben altijd zwart witte kittens gehad, dus wij hebben altijd ook gedacht dat momo dus de vader was. ;)

Ik heb me neit kunnen vooorberijden, Wij hebben nog geen10 dagen van te voren geweten dat ze wat droeg ;)


10 dagen?
Dan zou ze al zo'n anderhalve maand zwanger zijn geweest minstens, dan staat ze echt al wel behoorlijk op ploffen hoor...
En als je poes zwanger is geworden, is ze ook krols geweest, dat merk je meestal ook wel...
Maargoed, wie ben ik.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:58

Wat een vreselijke manier om te moeten sterven......arm diertje.

TS, jij kunt hier niets aan doen, jij neemt de beslissingen thuis waarschijnlijk niet.

Maar het moet me wel van het hart, dat ik het heel kwalijk van je ouders vind hoe zij met hun dieren omgaan.

xxxdonja

Berichten: 2651
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: www.bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:05

Oh :roll: Sommige mensen worden hier misselijk van dit verhaal... Ik word misselijk om deze reacties hierzo!!!

Sterkte Bernadet! :(:)