Vandaag is onze Momo overleden. Nee het gaat hier niet om een paard, maar om mijn lieve zwart witte kat..

Momo was ons meisje, een van dé zelfs..
Ze was al een tijdje dik, en zat niet goed in haar vel..
Ze kwam bij je miauwend, en ging dan platt egen je aan liggen,
We wisten wel dat ze zwanger was.. En dat het dichtbij kwam.
Vanmiddag, rond 5 uur keek ik naar buiten en zag haar daar liggen met weën.
Ik heb haar meteen in een krat gelecht met handdoeken, en naar binnen gedaan.
Ze was helemaal uitgeput. Het was immers haar aller eerste keer. Ze snapte er gewoon niks van

1 Jong hing er al half uit. Met de achterpoten, de buik en de voorpootjes.
Ik kon niks doen, ik besloot te helpen, Omdat ze al zo kapot was.. Maar het lukte niet.
Toen mijn vader na een kwartiertje thuis was, heeft die meteen geholpen. Het jong ging er met héél veel moeite uit.
We hebben haar even de tijd gegeven, en momo weer weggezet.
Ik zou vandaag weg gaan, ik wou niet. Maar mama besloot dat ze er wel af en toe naar zou kijken, en mij zou bellen in nood.
Ik weg, werd ik tegen 9 uur gebeld, dat Momo weer weën had. Ik wou naar huis komen, maar mijn moeder zei dat het niet veel zou helpen, omdat ik toch niks kon doen, nagoed. Na veel gezeur, ben ik toch maar daar gebleven, en heb met spanning afgewacht, naar mijn volgende telefoontje. Die ik niet kreeg. Ik ging er dus vannuit dat het goed ging, En heb fijn gewacht!

Toen ik thuis kwam waren mijn ouders al weg ( Zouden weg gaan )
En ik ging bij momo kijken, Helaas had mijn lieve meisje zoveel moeite gehad, dat ze er zelf aan is gestorven..

Ze is op een ander plaatsje gaan liggen, geen een jong was er uit.
Waarschijnlijk was momo te moe om nog te persen. Doodsoorzaak zou ik zou niet weten..
Ze lach heel raar.. Leek wel in een vouw. Waarschijnlijk heeft ze dus pijn geleden.
Ik vind het zo rot dat ik gewoon niks kon doen!

Maarja, wat kun je doen? Ik had de dierenarts kunnen bellen, maar wat hadden die kunnen doen?
Het was haar eerste bevalling. En ze zou het wel raar hebben gevonden, en niet deels hebben geweten, wat ze nou moest doen.
Mijn vader heeft ook een varkensfok bedrijf, en vind het * ja ikw eet, heel aciocjaal* niet nodig, om om zoiets de dierenarts te bellen.. Sorry, zo zit hij gewoon in elkaar.. het was een boerderij kat..
Mijn lieve knuffelmonster, heeft het in iedergeval geprobeerd, ik denk dat ik dat maar als troost moet zien..
Bedankt voor het lezen..