duivenplaag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chuwazlover

duivenplaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 21:53

Hey,

bij ons op stal heerst er een soort van duivenplaag. Ze vermeerderen zich constant en je paard staat nergens veilig, want er is altijd de kans dat jij of je paard ondergepoept worden. :(
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Of weet iemand een manier om ze te vangen?

Groetjes Sandra

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:04

Iemand met een getrainde roofvogel erop uit sturen. Daar hebben duiven schrik van, als die er regelmatig rondvliegt. Of als je niemand vind, kan je altijd het geluid van zo'n roofvogel laten afspelen, dat kan ook al helpen.

Nickeltje

Re: duivenplaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:16

Het probleem breidt zich in elk geval niet zo veel meer uit als iemand de moeite neemt om eieren te rapen. Duiven leggen er altijd 2 voordat ze gaan broeden en het werkt super als er iemand eens in de week met een ladder langs de nesten gaat.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:05

Misschien een opgezette roofvogel ergens vandaan halen? Alleen zit je dan wel dat de duiven gewoon op een ander plekje gaan zitten. Bij een stal waar ik stage liep werden ze neergeschoten met een luchtbuks.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:46

sunny_l0ve schreef:
Bij een stal waar ik stage liep werden ze neergeschoten met een luchtbuks.

Ik hoop dat je dit niet als oplossing aandraagt? :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:01

sorry hoor maar wordt persoonlijk een beetje moe van mensen die aldoor maar overal last van hebben, net wat nickeltje zegt anders haal je toch de eieren weg? wat voor duiven zijn het trouwens?