Jah ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Ik heb nameijk een kippenhok met 3 krielkipjes en ik wilde er graag nog wat andere dieren bij hebben alleen vraag ik mij af wat goed te combineren is. Het is geen heel groot nachthok dus dat lijkt me een wel aandachtspunt, we willen natuurlijk geen ruzie.
Nu heb ik vroeger kippen en konijnen samen gehouden en weet dus uit ervaring dat dat prima gaat, ik ben voornamelijk nieuwsgierig naar andere (knaag)dieren en vogels die ook in de winter buiten kunnen blijven.
Dat kan, nachthok staat op poten waaronder de ren doorloopt. Cavia's waren ook mijn eerste gedachte, die zijn zo vreselijk leuk Maar gaat dat ook goed samen met kippen?
ik heb de kippen en een mini varken samen wel in apparte hokken maar een grote ren waar ze los lopen zeg maar frits mag meestal wel eruit als ik thuis ben dus die loopt mooi over de plaats
Ik zal kalkoenen doen! Wij hebben kippen en kalkoenen (ras: Ronkjeres ofzo ik schrijf je hoe je het zegt want ik weet niet heo je het schrijft ) en dat gaat heel goed samen! Het mannetje is heel waaks en maakt altijd dat geluid als eriemand aankomt En ze zijn heel aanhankelijk!
hebben jullie geen tuin? onze kippen lopen altijd lekker los gaat super ook met alle andere beesten
Chrissy_
Geplaatst: 27-04-09 19:06
Misschien fazanten? Mijn opa en oma hebben fazanten én kippen. Alleen lopen ze niet direct bij elkaar, maar in twee aparte verblijven met gaas ertussen. Ik zou eigenlijk niet weten of dit echt samen kan, maar misschien dat je dat zou kunnen informeren bij een fazantenfok of iets dergelijks..
Het nachthok is ongeveer 1,20x1,20 en de ren is ruim 2m plus het stuk onder het nachthok, totaal dus zo'n 3,5 bij 1,20m. De kippen lopen idd geregeld los in de tuin
Mijn neefje heeft grasparkieten en kippen samen in 1 voliere,gaat prima. De kippen worden op de grond gevoerd en de parkieten boven in de voliere. Zelf heb ik alijd kippen,konijnen en cavia's samen gehad.