Ervaringen kat met 1 oog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ervaringen kat met 1 oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:45

Hoi allemaal,

Volgende week verhuis ik naar een ruim appartement en dan wil ik uiteraard een kat :D Nou heb ik zo'n schat gezien in het asiel in Amersfoort, zij heeft een tijd met een geperforeerd oog rondgelopen en deze is er dus uitgehaald. Nu had ik ergens gelezen dat wanneer katten 1 oog hebben ze alles om kunnen stoten en er dus veel dingen gesneuveld raken. Nou vraag ik me af of iemand ervaring heeft met een kat met 1 oog en in hoeverre de kat daarvan last heeft en of ze ook daadwerkelijk tegen muren oplopen en van alles omstoten.

Alvast bedankt :)

Frances

Re: Ervaringen kat met 1 oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:47

Ik denk dat ze daar in het begin misschien last van hebben, maar als ze alles leren kennen dat het beter gaat, of als ze gewend zijn aan het hebben van 1 oog? Ik zou het even in het asiel vragen.. hoe het daar gaat. Wel super dat je er een uit het asiel wil halen +:)+

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:47

Het oog van de kat van mijn tante is eruit gehaald toen hij al 20 was, geen verschil met de 20 jaren daarvoor,jagen deed hij al een tijdje niet meer dus ik weet niet hoe dat zit. Heb je een foto?Ik ben wel benieuwd..

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:52

Mijn kat van 6 jaar heeft 1 oog.
Toen hij 1 was is hij door een aanrijding met een auto z'n oog kwijt geraakt.
Hij heeft er totaal geen last van, en kan nog alles doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:52

http://www.dierenasiels.com/data/257/Kat,Mazzel.jpg

Dat is hem, ik ga het inderdaad nog navragen in het asiel, maar ik wil ook graag persoonlijke ervaringen van mensen weten. Wel fijn dat het bij jullie kat goed is gegaan cathalijne! Ach hij kijkt zo schattig.. Ik ben al verliefd op een foto.

Frances ik heb al eerder een kat uit het asiel gehaald en daar heb ik absoluut geen goede ervaring mee, dus ik ben een beetje huiverig geworden, maar ik ging toch even op internet kijken en kwam ik deze tegen..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:54

Ken meerdere 1 ogige katten die er prima mee kunnen functioneren. Uiterard zien ze aan die kant niets.

Heb zelf een kat die aan 1 oog blind is.
(aangereden toen ze nog van vorige eigenaar was, die haar nooit heeft opgehaald bij de dierenarts)
Die loopt niet ergens tegen aan.
En redt zich prima.

1 van de weinige foto's waar je bij haar overigens kan zien dat er iets mis is met 1 oog.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ACVH8MQN.jpg

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:58

AAAh echt een schatje, heet hij/zij Mazzel? Leuke naam namelijk! Wat zijn jou slechte ervaringen met een kat uit het asiel?

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:03

Op stal is er bij ons ook een katje met 1 oog, geen idee wat daar de reden van is, maar waarschijnlijk met dr oog ergens blijven hangen.
Maar ze is er echt niet onhanidger op geworden hoor, ze doet alles hetzelfde als onze kat thuis, alleen dan met 1 oogje :)
Ze stoot zich nergens tegen aan, dieren vangen kan ze ook, en achter stroo draadjes aanlopen, als je daarmee speelt, doet ze verrekt snel, en ook nog eens raak. :P

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:04

GVR_Obelix hier op bokt heeft een kat met 1 oog.
die loopt echt helemaal nergens tegenaan hoor...
vraag haar maar eens.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:06

Wat een leuke kat, ik snap best dat je daar verliefd op bent :P
Ik weet niet waarom het de vorige keer mis is gegaan, maar anders neem ik aan dat je de kat ook op proef kunt nemen? stel dat het dan weer mis mocht gaan..

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:07

Onze heeft kat vanaf dr 6e met 1 oog rondgelopen. Nooit problemen mee gehad, ze kon zich prima redden en ze had ook geen problemen met dingen vinden of iets in die richting. Heel af en toe knalde ze wel ergens tegenop, maar dat gebeurt iedereen wel eens :+

Wat een leuke kat trouwens!

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:09

wij hebben ook een stalkatje met 1 oog, die doet alles wat een andere kat ook doet. Ze kan springen op de voerdertonnen enzo, ze pakt muisjes en ik heb ze nog nergens tegenaan zien stoten. Ze is haar oogje nog maar een maand of 4 kwijt nu maar kan alles perfect!
Niet twijfelen, als je het een leuke kat vindt, zeker halen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:11

Nou ik heb die kat uit het asiel toen in totaal een jaar gehad. De eerste 2 weken was die super lief, maar daarna heel vals. Hij viel al mijn visite aan en op een gegeven moment mij ook. Ik vond het zo zielig om afstand van hem te doen, maar toen hij mij tot bloedens toe in mijn arm heeft gebeten en een keer in mijn gezicht heb ik hem op marktplaats gezet met zijn verhaal erbij. Toen heeft een man die alleen woont en het niet erg vond als hij bijt hem opgehaald. Het is twee jaar geleden maar ik mis hem nog steeds, hij kon ook heel lief zijn, ik was alleen bang in mijn eigen huis. Terwijl hij zowat altijd buiten liep en daar andere katten aanviel :S Vandaar dat ik bang ben dat een nieuwe asielkat ook vals is, terwijl in het asiel gezegd wordt van niet..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:45

Petite; ik snap je angst, maar niet elke kat is zoals de kat die jij beschrijft. Mijn zus heeft ook een valse kat gehad, vanaf kitten, hij was altijd al 'ruwer' dan een ander kitten.

Vind hem wel een vreselijk lekker bekkie hebben, zou er gewoon voor gaan :D

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:56

Miin vriendin heeft een kat die een oog gemist. de kat heeft er nu geen last meer van. Ongeveer een jaar geleden gebeurd. Hij kan alles, doet alles zonder problemen.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:43

Wat een schatje, en zo te lezen gaat het best wel goed komen (ervaringen andere bokkers)
Overigens heb ik in dec. een kater uit het asiel gehaald, en echt super!! Wat een leuke kat, hij was al volwassen

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:55

Petite schreef:
Hoi allemaal,

Volgende week verhuis ik naar een ruim appartement en dan wil ik uiteraard een kat :D Nou heb ik zo'n schat gezien in het asiel in Amersfoort, zij heeft een tijd met een geperforeerd oog rondgelopen en deze is er dus uitgehaald. Nu had ik ergens gelezen dat wanneer katten 1 oog hebben ze alles om kunnen stoten en er dus veel dingen gesneuveld raken. Nou vraag ik me af of iemand ervaring heeft met een kat met 1 oog en in hoeverre de kat daarvan last heeft en of ze ook daadwerkelijk tegen muren oplopen en van alles omstoten.

Alvast bedankt :)

Mijn vriend heeft een kat met 1 oog: het andere oog heeft die door een botsing met een auto verloren.

Mijn vriendje vertelde dat hij de eerste paar weken na dat ongeluk heel schuw was en er niks van begreep, met 1 oog zien. Hij liep met hele hoge passen over de voegen van de tegels heen omdat die ze niet goed kon zien. Ook zat die met het eten welleeens naast z'n voerbakje te zoeken naar eten ipv in het voerbakje. Gelukkig is dat helemaal bijgetrokken en is het de allerliefste en aanhankelijkste kat die ik ooit heb gezien. Wat een verschrikkelijk lief, naief diertje is het! Je kan hem bijwijze van spreke nog aan z'n staart rond slingeren en nog geeft die je geen krab. Ook kan die heerlijk tegen je aan gaan liggen (hij douwt zich echt tegen je aan) en uren, uren, uren blijven liggen. Je kan hem in allerlei standen wringen, hij blijft gewoon liggen en vind werkelijk waar álles goed. Wij zeggen altijd maar zo dat die door het verlies van dat ene oog ook een beetje z'n verstand is kwijt geraakt :Y) .
Nou die weer de oude is vangt die muizen als de beste en is verder geen haar anders dan de rest van de katten bij hun thuis. Behalve dan dat die zo verschrikkelijk lief is.

Hier een foto'tje van Habbes:
Afbeelding