lig je lekker te snurken in je warme/overheerlijke bedje,..dromend van mooie plekken en warme oorden,...krijg je ineens een por in je zij van je man.
suf kom je weer terug op aarde,..wrijft vermoeid in je ogen,..om vervolgens te horen te krijgen:"schat,.hoor jij dat ook?!?"
met je hoofd,die eruit ziet alsof ie net overreden is,op half 7 kom je overeind en luisterd naar de stilte.
en dan ineens hoor je vanuit het niets "mieuw,...mieuw...mieuw...."
Vlug klom ik uit bed,half struikelend over de wirwar van benen van mijn manlief.
Ik moest en zou te weten komen waar het vandaan kwam.
Manlief zocht mee in de binnenkant van zijn ogen

na strompelend,als een zombie,het huis doorgelopen te hebben,was het weer muisstil.
wakker van alle comotie besloot ik toen buiten even een heerlijk hijsje te nemen van een marlboro-tje,die me al toeriep vanaf het moment dat ik mijn oogjes opendeed.
gretig zoog ik de lucht naar binnen om wederom de rust te vinden die ik nodig had om weer lekker te kunnen slapen.
ik hobbelde naar binnen,kwakte mijn jas op de wandelwagen die in de gang geparkeerd stond en sleepte mezelf weer de trap op.
en toen weer: mieuwwwww.. mieuwwww,..mieuwwww!
Nou moe zeg? was ik aan het dagdromen?hallucineren?
wederom ging ik zoeken en kwam toen tot de vreemde ontdekking dat het uit de kledingkast van mijn dochter moest komen.
ik schoof de doos opzij die de deur barricadeerde en kreegtoen een zeer aangename verrassing.
verscholen tussen de broeken en topjes van dochterlief zat onze poes verscholen.
Poeslief die daar niet eens had mogen zijn en die drommelsgoed wist dat de bovenverdieping verboden terrein was,keek me schuldbewust aan.
en toen,.en toen,.en toen,... mieuw mieuw mieuw
daar tussen haar pootjes bevonden ze ineens nog een paar pootjes. en toen nog een paar pootjes,.en toen nog een paar!!!!

Wat een dondersteen,.. onze lieve poes jaimee,... knuffelpoes eerste klas,was dus overduidelijk aan de lellebel geweest wat ik,.. met nog steeds een duffe kop, dus niet geweten heb.
wat ik wel wist is dat door alle strubbelingen etc die nu in onze levens zijn,.ik een keer de poezenpil ben vergeten

wauw,.. we hebben onverwachts een nestje