Vlaamse reus in huis en zinderlijk maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Vlaamse reus in huis en zinderlijk maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 09:09

Sinds gisteren hebben wij een babykonijn in huis (nu al formaat volwassen konijn).
Wij zijn begonnen op de kinderkamer met daarbij een kattebak, eet/drink bak en een mandje.
Momenteel hebben we om hem iets meer te kaderen er een grote hondebench omheen gezet en zodat er een rustig contact gelegt kan worden tussen de katten en hond.
Grappig om te zien dat Epolion nieuwsgieriger is dan het spul wat hier al rond loopt.

Het is uit eindelijk de bedoeling dat we hem leren om op de kattebak zijn behoeftes te doen en dat maneer vrij in huis mag rondlopen.
Wie heeft hier ervaring mee en heeft ook zo'n reus vrij rondlopen?

CarinaR

Re: Vlaamse reus in huis en zinderlijk maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 09:26

ik liet mijn konijn ook wel is los!
Zorg er in iedergeval voor dat je alle draden ed weggewerkt hebt.
Opletten dat ze niet aan dingen kunnen gaan knabbelen

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:55

Als het goed is, gaat een konijn uit zichzelf op een vaste plaats zijn behoefte doen. Een konijn is van zichzelf heel schoon en zal een hoekje op zoeken waar hij zijn behoefte gaat doen. In dat hoekje moet je dus de kattenbak neerzetten. Leuk, een vlaamse reus! :)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:50

LZP -> BB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:51

ik ken wel iemand die ook altijd zijn konijn los had lopen.
denk inderdaad wel aan het wegwerken van draden en snoeren,en voorkom dat je nijn aan spullen kan eten/knagen zoals planten,boeken,cd's...
Ze schijnen inderdaad zindelijk te zijn,in die zin dat ze op vaste plekken behoeftes doen zoals hierboven ook vermeld is..

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 12:41

Nijn zit momenteel in een grote bench en mag alleen onder curritele eruit en rondhupsen :)
Kabels hebben wij vrijwel netjes weggegewerkt ..

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:29

Mijn konijnen lopen dagelijks los en om de snoeren te beschermen deel ik de kamer in tweeën met een panelenren. Aan de ene kant kunnen zij dan veilig lopen zonder bij snoeren te kunnen, aan de andere kant is mijn computer.
Zindelijkheid is een kwestie van geduld en regelmatig de verdwaalde keutels in zijn toiletbak gooien (met plasjes gaat dat wat lastig). je hebt trouwens wel de kans dat hij nu vrij snel zindelijk wordt maar als hij gaat puberen het weer mis kan gaan, maar dan kan castratie helpen. Hier plassen ze gelukkig wel alleen in hun wcbak, maar de keutels belanden nog wel eens ergens anders.