Af en toe krijg ik geen hoogte van die nijnen van mij... ik heb een gecastreerd mannetje en vrouwtje samen zitten en ze zijn gezond en vrolijk. Worden 2 keer per jaar geent en krijgen algehele check bij een ervaren DA. Zelf ben ik diergeneeskundestudent en loop ze regelmatig even na als ik ze toch vast heb voor vachtverzorging of nagels knippen. Ik kan dus wel met redelijke zekerheid zeggen dat ze gezond zijn.
Het aparte is dus dat ze af en toe om en om een baaldag lijken te hebben. Dan willen ze niet eten en alleen maar liggen. Lekkere snoepjes, groente, wat je ook probeert, ze willen het niet. Ze doen dit dus om en om, nooit tegelijk. Ik heb dit nou 3 keer meegemaakt in de 2,5 jaar dat ik ze heb en elke keer zijn ze de dag erna weer normaal. Ik kan ook niks aan ze ontdekken behalve ietsje rode slijmvliezen en een hoge ademhalingsfrequentie. Vorige week had mijn vrouwtje zo'n dag en de dag erna het mannetje. Nu wil madam echter weer de kooi niet in (zijn goed opgevoed en gaan op commando de kooi in). Ze heeft wel nog groente (andijvie en wortel) gegeten om 5 uur maar wil nu niet onder het bed vandaan komen en is weer erg suf.
Ik vraag me dus sterk af waar dit nou vandaan komt. Ik snap er echt niks van, vooral omdat je zo weinig aan ze kan ontdekken en het een dagje duurt. De DA hoorde het wel vaker, dat konijnen soms een dagje wat depri zijn, maar zij wist ook niet waar het van komt. Is er hier misschien iemand die een idee heeft waar dit van kan komen? Ik vind het zo apart... en elke keer toch weer een beetje eng want een konijn dat niet eet.... Ik ben heel benieuwd of jullie een verklaring hebben en mogelijk dezelfde ervaringen?