Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_mexx_lady_ schreef:Heyy ,
Ik zit met een probleem ..
Mijn oma fokt honden maar koopt er soms ook die ze gewoon houdt
Ze heeft er nu 3 ; de laatste is een Duitse Herder Puppy
Deze zit gewoon in zijn buitenhok , waar ie wel genoeg kan rennen en spelen enzo maar toch blijft ie veel te actief.
Hij heeft eigenlijk ook geen opvoeding gehad , ik ging soms wel met hem wandelen enzo maar daar heb ik ook niet veel tijd voor ; Mijn oma geeft Blacky ook niet veel aandacht !!
Als ik bij hem kom ( bij iedereen trouwens ) gaat ie heel veel opspringen. Soms echt zo hard dat je tegen de muur opvalt enzo ..
Nu kwam ik bij hem en beet Blacky in me schoenen ,, hij bleef doorbijten tot ik ze uiteindelijk heb moeten uitdoen omdat het pijn deed !!
Hij gaf ze niet terug ,, ik heb heel het hok met hem aan de schoen rondgesleept , zelf in de lucht getrokken en liet niet los !! ( sorry voor het bruute geweld !! ) ; Toen was mijn broek aan de beurt , evenals de borstel dat ik allemaal uit zijn mond heb moeten trekken !! Ik heb niet geweldig veel tijd voor hem , misschien 15-30 minuutjes per dag maar daar heeft die lieve schat geen genoeg mee !! Hij is echt wel lief enzo .. als je hem ooit is ie zo lief en knuffelen enzo maar zodra je hem loslaat gaat ie weer door het dolle heen ..
Nou vraag ik dus : Hoe kan ik hem dat afleren van overal in de bijten en op te springen ??
Iemand tips , ervaringen , .. ik hoor ze graag
( geen commentaar over dat ik me ontferm over de hond van me oma , we wonen op hetzelfde erf en ik heb medelijden met die hond !! , praten met oma helpt niet !! )
Sorry voor het lange , misschien onduidelijke verhaal !!
Xx
_mexx_lady_ schreef:Dus als ik op de gazon een sprongetje zet ..
Hem rond kegeltjes laat lopen en met een balletje gooi zou het beter moeten gaan ?
Laat ik dat eens proberen morgen =D