Hoe vang je een muis in 3 stappen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Noraly

Hoe vang je een muis in 3 stappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 16:44

Ik had pauze van werk, ging even voor de tv zitten. Hoor opeens gestommel op de gang. Ik kijken, ja hoor Tommy (me poes) met een muis.

Uiteraard heb ik eerst de hele boel bij elkaar gegild, niet dat ik muizen eng vind. Maar Tommy mag ze niet opeten waar ik bij ben, muisjes zijn lief :+:

Uiteindelijk heb ik de muis naar de keuken gekregen, met Tommy er achter aan. Muis schiet de badkamer in, Tom er nog harder achteraan. Uiteindelijk heb ik de muis met een washandje wapperend uit de badkamer gekregen. Terug in de keuken. Muisje schiet in een hoekje, kon ik niet bij, Tommy wel.
En mevrouw gaat de muis martelen, dus ik een bezem gepakt, tommy aan de kant gedrukt, en muisje daar weggelokt. Muisje ging in ons schoenenhoekje zitten. Nou eerst maar Tom naar buiten. Kwam ik terug, zat het muisje daar in shock :(:)
Dus eerste wat me te binnen schoot, is dat ik heel goed ben met glazen :+ Aangezien ik een hekel heb aan beestjes, en overal altijd een glas omheen gaat.
Dus ook muis moest er aan geloven :D Glas erom heen.
Maarja en dan? Simpel papiertje eronder schuiven werkt niet, daar was het muisje te dik voor. Ik eerst mijn vriend opgebeld, wat ik nu moest doen. Toen mijn moeder gebeld, of die ideeen had :+
Uiteindelijk heb ik na een poos zoeken een kartonnen onderzetter gevonden. Deze er voorzichtig onder geschoven. Toen stak het staartje er nog uit, dus die er bij ingedaan. Hele geval opgepakt en helemaal naar achter in de tuin gebracht. Heb hem nog even dag gezegd, en muis was weg

Uiteraard Tommy op het hart gedrukt dat ze niet weer thuis mocht komen met (dit) muisje.
Maar helaas, helaas 's middags kwam ze vol trots met het tweede exemplaar aanlopen.
(gelukkig krijgt ze genoeg eten, zodat ze er meestal alleen mee speelt, lees: meter omhoog gooien en weer opvangen :') )

nog wat foto's van het muisje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
arme beestje in shock :(:)

Riri94

Re: Hoe vang je een muis in 3 stappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:46

_O- geniaal idee :))

Karina_1979

Re: Hoe vang je een muis in 3 stappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:48

Aaaahh wat zielig voor die muis!
Wel heel goed bedacht van dat glas...

ariana24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:48

achgossie!!

wat een lief muisje! stoute tommie ! ;-) haha maar ik ken het onze katten brachten niet alleen muizen maar ook kikkers mee ! nou vind ik muizen niet erg maar van een kikker word ik niet vrolijk\

maar wel een top idee om hem zo te vangen!

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:49

Haha,..lol

Hoop maar dat de muis niet weer terug komt. Kun je hem nog een keer vangen :D
Die foto's zijn super.

_Anouck

Haha super geniaal noor :P
En dan deze zin ook:

Citaat:
Toen stak het staartje er nog uit, dus die er bij ingedaan.

Haha top!

Kiki

Haha dat muisje heeft geluk gehad :=
zo vang ik inderdaad ook altijd dikke bromvliegen en wespen enzo :P

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 16:50

Jaa, hij was echt zo schattig :+:

Mijn kat brengt helaas ook wel eens konijntjes mee, of vogels, of soepbotten :Y)