Goudvissen overzetten naar vijver, hoe??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Goudvissen overzetten naar vijver, hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 16:52

Ik heb twee goudvissen in een veel te kleine bak.
Nu heb ik een vijver die vandaag de grond in gaat, het liefst wil ik die goudvissen zo snel mogelijk in die vijver hebben.
Hoe kan ik dit het beste doen?
Is het niet te koud om ze nu over te zetten?

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:54

Doe ze gewoon in een plastiekzak, met hun bokaal water. :') En dan leg je die zak in de vijver, en dan na een half uurtje à een uurtje laat je ze eruit. :)

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:56

Het zal vast niet goed zijn hoe ik het heb gedaan, maar ik heb ze in een zak gedaan met water uit hun kom en daarna een uurtje de zak met water in de vijver leggen zodat het water in de zak op de zelfde temperatuur komt als de vijver waardoor de vissen ook er geleidelijk aan kunnen wennen.
ik zou wel even wat planten enz er in doen zodat ze ook beschutting kunnen zoeken.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:57

ja zo was ik dus ook altijd aan het klooien ivm de watertemperatuur, totdat het een x misging en de vissen het prima overleefden.
Oftwel, vijver vol met water, vis uit de kom in de vijver et voila

chocobroodje

Re: Goudvissen overzetten naar vijver, hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:00

Optie 1. is de beste maar in geval van nood kan 2 ook. Er staan wel plantjes in enzo?

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:01

Wildgirl schreef:
ja zo was ik dus ook altijd aan het klooien ivm de watertemperatuur, totdat het een x misging en de vissen het prima overleefden.
Oftwel, vijver vol met water, vis uit de kom in de vijver et voila

Lijkt me niet de meest logische maar wel de handigste methode. Heel erg koud is het niet meer.
In een zak aan de temp laten wennen is wel het sympathiekst en veiligst. (is dat een woord?)

Maar nog meer dan bij een aquarium is het wel belangrijk dat je het water eerst de tijd gunt om van goede kwaliteit te worden. Ander sheb je alsnog dode visjes.
Of ga je niet met kraanwater werken?

Chocopasta

Re: Goudvissen overzetten naar vijver, hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 17:05

Plantjes komen morgen.
Komt inderdaad kraanwater in maar heb wel aanmaakspulletje om de juiste verhoudingen van stoffen gemakkelijker te bereiken. Zal sowieso moeten wachten totdat dat stabiel is.

Zal dan met een zak gaan werken :)