Mijn Amerikaanse stafford pupje geboren 15-10-2008

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

stalmilagro

Mijn Amerikaanse stafford pupje geboren 15-10-2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 23:31

Hoi mensen.
Ik wilde even mijn eerste Amerikaanse stafford meissie in de picture zetten :)
Ze is geboren op 15-10-2008 en ik en mijn ouders hebben haar gekocht om shows mee te lopen en we willen er waarschijnlijk 1 of 2 mee fokken :D
Het is echt zo'n lieve schat.
We hebben puppy cursus achter de rug en gaan aan de vervolg cursus beginnen.
Op het moment ben ik al 3 weken ziek en grieperig en normaal is ze echt heel erg druk, maar als ik ziek op de bank lig blijft ze de hele dag naast me liggen en kijkt ze de heletijd stiekem of ik nog wel leef :P
Ook gaat ze mee naar de paardjes :D
Laatst liep ze voor het eerst los en toen is ze heel hard getrapt :( Maar nu komt ze niet meer bij ze in de buurt, dus het heeft toch nog zijn voordeel gehad.
Ook houd ze ervan om onze 3 oude kleine hondjes te plagen hihi.
Hier wat foto's van haar!
Mama.
Afbeelding
Papa.
Afbeelding
Rechts ... dag of 2.
Afbeelding
Rechts ... 3 weken!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Onder 8 weken 1e dag hier thuis.
Afbeelding
Afbeelding
10 weken.
Afbeelding
12 weken
Afbeelding
16 weken
Afbeelding
17 weken
Afbeelding
20 weken
Afbeelding
En wat vinden jullie ervan? :D

Iemand anders nog foto's van zijn of haar stafford pup? :D

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:55

Mooie hond hoor! echt een heerlijk bekkie! Heb je hem bij een fokker vandaan? (zo ja welke ;)?
Heb er zelf ook 1.. Heb ook puppycursus met hem gedaan en een paar shows mee gelopen maar vond shows lopen niet zo leuk en Tyson ook niet,heel de dag in zo'n hal en je hond in de bench.. :( dus dat doen we maar niet meer...
maar ben benieuwt hoe die het gaat doen.. heeft hij er al aan 1 meegedaan ?
Dit is die van mij ;)
als puppy
http://i241.photobucket.com/albums/ff56 ... C_1161.jpg
1 jaar
Afbeelding

hiboune

Re: Mijn Amerikaanse stafford pupje geboren 15-10-2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:57

zulke stoere honden zijn dit!
wowie he

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 00:00

ik vind het echt leuke honden :9
cocochanel: prachtige ogen op die puppyfoto :+:

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 00:58

hiboune schreef:
zulke stoere honden zijn dit!
wowie he

helemaal niks stoers aan hoor :P zijn allemaal sissy's.. stuk voor stuk :P

maar ontopic: kwijl!!!!! wat een mooi beessie :D

Biir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:29

Pff wat een mooie hond!!
Een paar weken geleden ben ik met mijn opa naar het asiel geweest voor een nieuwe hond voor hem, en daar zat ook een stafford. Ik was helemaal verliefd natuurlijk ;) Maar ze rade het ons af om die te pakken, want schijnbaar kon dat wel eens fout lopen in combinatie met paarden. Hebben jullie daar al ervaring mee?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:50

Wauw, wat een prachtige hond! :+:

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 18:47

@ Cocochanel

die van jou is ook erg mooi.
En je hebt ook een palomino paard zo te zien :D
Ik namelijk ook :P
Blauw gestroomd he :)
Ja ik heb haar bij Cliffspring vandaan.
Dat was de 1e keer dat hij fokte met zijn 3 jarige teefje en hij heeft uit dat nest ook een teefje gehouden.
Op haar stamboom staat van vaders en moeders kant dan ook 3 generaties kampioen.
Wat heeft jouwe behaald met die shows?
Ik heb nog geen shows gelopen, want de eerste show ga ik lopen als de fokker ook gaat en dat doen we pas als de hondjes volwassen zijn.
Misschien dat ik op de clubdag wel om 1 of andere beoordeling ofzo vragen kan, maar alle stafford kenners vinden echt alles perfect aan haar en vooral dat ze zo'n mooie diepe borst heeft.
Ze is nu 5 maanden en is 46cm hoog en weegt 18 kg.
Waar heb jij de jouwe vandaan?

@ Biir

De mijne is nou een stuk of 10x al mee geweest naar de paarden, want we vonden haar eerst nog iets te jong.
Eerst altijd aan de riem en dan legden we haar vast aan een hele lange lijn.
Een week of 3 terug hebben we haar voor het eerst losgelaten bij de friezen en de welsh pony, maar de friezen zijn nogal speels en de hond was zo enthousiast dat ze voor het eerst daar los liep, dat ze heel hard ging rennen en de friezen erachteraan :S
Toen heeft ze zo'n harde trap gehad dat ze een week stijf was, maar als we haar nu loslaten komt ze er niet meer bij in de buurt!!!
Dus het heeft wel goed gedaan opzich haha.
Maar het is ook nog maar een pupje, dus ze moet nog leren om echt helemaal te gehoorzamen maar ze doet haar uiterste best.
Ze komt alleen nog in de buurt van de paarden aan de riem en eerst sprong ze naar hun hoofden en wilde ze happen uit speelsheid, maar ik heb een paar keer NEE geroepen en nu geeft ze alleen nog maar kusjes aan de paarden en ruikt ze een beetje.
Wist je trouwens dat staffords het meest gek zijn op paarden, katten en kinderen??? :)
Daar staan ze om bekend en ik heb ondervonden dat dat ook echt de waarheid is :)

@ de anderen

Thanx voor de leuke reacties!

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:37

Passowa schreef:
cocochanel: prachtige ogen op die puppyfoto :+:

Ja toen we hem kregen waren ze echt zoooo helder blauw,helaas zijn ze nu wat donkerder geworden,maar wel nog blauw ;)

@ Biir . MIjn staffie gaat goed met de paarden,de grote vind die wat eng,maar gaat wel bij ze in de buurt,is toen die jong was ook een keer de wei ingerent en zo tussen de benen van een grote door,dus ook erg geschrokken,maar bij de kleintjes en veulentjes gaat hij kusjes geven,en issie heel lief voor.. (Heb ook een uitlaat staffie,maar die is niet zo lief voor de paarden,is ook al wat ouder en had nog nooit geen paard gezien ) dus het kan wel verschillen is maar net hoe ze zijn opgevoed en wat ze gewent zijn ;)

@ Stalmiracle : dankjewel! heb net jou palomino ook gezien! Leuk beestje ook ..
Mijn staf komt bij Daydreamer's vandaan,uit Limburg..Zijn vader is komt uit Amerika en is Amerikaans,mexiacaans en internationaal kampioen,Tyson zelf heeft 2 keer een show gelopen,1 keer als puppy,toen was hij niks maar deden er ook 23 puppy's mee,en als puppy had hij last van 1 flapoor en was hij niet moedermooiste als ik heel eerlijk ben :o hij ziet er nu echt veel beter uit en z'n flapoor is ook weg :)... de 2de show was hij was hij derde,moet wel eerlijk zeggen dat het een currupt wereldje is ,en meestal winnen de bekende fokkers ,heel typisch..:( Als mijn fokker met een van haar honden loopt wint ze bijna altijd alles (idem voor andere bekende fokkers) dus hou dat een beetje in je achterhoofd als je gaat,of laat een bekende fokker met haar lopen,heb je echt meer kans dat je hondje wint ;) Volgende keer als Tyson meedoet laat ik ook zeker zijn fokker met hem lopen :P

Hopelijk groeit die van jou ook niet al teveel meer,want als hij hoger is als het standaardmaat word je de ring uitgestuurt,die van mij was met 7 maanden al 51 cm en ze pakken er echt een meetlat bij hoor,gelukkig is hij daarna niet meer in de hoogte gegroeit anders mocht hij geeneens meer met een show meelopen.. ;) (hij weegt nu iets meer als 30 kilo ;))

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 19:49

Daydreamers ken ik wel ja :)
Ja ik weet wel hoe het in die wereldjes gaat haha, want zo is het ook vaak met paarden toch.
Gelukkig dat wij in de paardenwereld een goede naam hebben :P
Als het goed is stoppen ze met groeien met 6 maanden dus hoger dan de 50 cm zou ze nooit worden lijkt me.
En tegenwoordig mogen ze al hoger zijn als vroeger :D
En ja die oren is echt een hel.
De oren van mijne zijn groot en zwaar, dus plak ze regelmatig met textiel lijm :P:P
Maargoed zal wel goe komen.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:04

Ja das waar ;) ben wel benieuwt hoe die van jou het gaat doen op show,dus als je me op de hoogte wilt houden ;)
Ja die oren zijn idd echt een drama,heb die van Tyson in het begin ook geplakt maar hielp voor geen meter en deed hem ook veel pijn en z'n haren gingen eraf,maar opeens is het toch allemaal goed gekomen en hangen ze alle2 :)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 20:57

Mooie hond(en), wij willen er in de toekomst misschien ook ooit zo 1 dus wie weet als je eens een nestje hebt ;)

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 12:09

Dank ghehe ja wie weet ... over anderhalf jaar na de mag test enzo laten we haar dekken :)