kat mank,voor de 2de keer.. iemand tips? incl filmpje!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

kat mank,voor de 2de keer.. iemand tips? incl filmpje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 15:04

Hallo,

Ik heb een 5 jarige kat die ook buiten komt ( geen drukke weg in de buurt) 2 weken geleden kwam hij een beetje mank thuis. 1 dag aangekeken en de volgende dag was er niks meer aan de hand. Heb hem toen 2 dagen even binnen gehouden en toen mocht hij weer naar buiten.

Vanochtend werd ik wakker, liep even naar de keuken en gaf de kat eten. Toen was er nog niks aan de hand. Ik wilde weggaan naar een cursus.. ik kijk en ja hoor, kat opeens weer mank.

Even op een rijtje:
Hij heeft een normale tempratuur.
Nergens dik/warm of vocht
Hij staat er wel op, maar loopt mank.(gebruikt hem dus wel en steunt enigszins erop)
Geen wondjes te bekennen
Kussentjes zijn helemaal netjes, ook er tussen in helemaal niks. ( braaf beest, dus je kan uitgebreid kijken)
Je mag overal drukken of duwen hij geeft absoluut geen krimp.
Eet en drinkt normaal
Is harstikke actief en wil graag naar buiten en loopt gewoon te rennen.

Ik kijk het nog een dagje aan en anders ga ik naar de dierenarts uiteraard, weet iemand wat dit kan zijn?

Gr Agnes

http://www.youtube.com/watch?v=UwyiJTQxNQk <-- filmpje
Laatst bijgewerkt door Nessah op 21-04-09 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: kat mank,voor de 2de keer.. iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:06

Als 'ie net zo lomp is als de mijne dan kan 'ie best wat gekneusd hebben ofzo. Die van mij zijn dom genoeg om regelmatig keihard tegen het raam te springen ed.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 15:09

hij is wel lomp ja :D Maar als hij zit dan tilt hij wel zijn eene pootje op. Met lopen gebruikt hij hem wel, maar loopt hij mank. Het is wel dezelfde poot als 2 weken geleden.

Als het gekneusd is, wat moet je dan normaal gesproken doen?

( nogmaals, als hij morgen nog zo loopt rij ik even langs een dierenarts.. maar ik wacht het altijd even een dagje af.. tis niet dat hij zielig in een hoekje ligt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:12

Bij kneuzing ga je voor rust.
Pest vind ik dat als er niets te zien of voelen is en het beestje geeft geen reactie op druk, dat een veearts ook zegt "als het over 2 weken nog zo is dan kom maar even terug, tot die tijd rustig aan doen".
En vervolgens of je even 40 euro af wilt rekenen :D

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 15:14

ja daar ben ik dus ook bang voor.. mij koorts kan het nog een ontsteking zijn en bij pijn bij het aanzitten en totaal geenbelasting een breuk ofzo.. maar dat is het niet..

wacht ik maak eens een filmpje als hij loopt.. en zet ik hem straks erop

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 15:23

Mist

Re: kat mank,voor de 2de keer.. iemand tips? incl filmpje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 18:25

heel goed dat je naar de DA gaat ! vriendin van mij had dit ook met haar kat, ze ging naar DA en die vond een tumor op haar schouder. Scan gemaakt of er al uitzaaiingen waren en dat was gelukkig niet. Ze mocht gelijk blijven en ze hebben haar poot geamputeerd.

Ze klimt, springt en rent weer, alleen nu op 3 poten!

Anoniem

Re: kat mank,voor de 2de keer.. iemand tips? incl filmpje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:49

Hmmzzz die loopt inderdaad wel echt kort met 1 pootje Nessah. Daar zou ik toch ff naar laten kijken als het niet heel snel verbetert.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:27

misschien een beetje dom gedaan, uit de boom gevallen? Ik zou ook zeggen, ik kijk het een paar dagen aan en als het niet beter wordt ga ik langs de DA. Ik ben niet zo'n type wat direkt naar de DA huppelt voor elk wissewasje van katten/honden.