Hamster word kaal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

Hamster word kaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 13:57

Rosa, mijn hamster van 2,5 jaar, begint kaal te worden. Maar dan alleen bij zijn achterpoten. Nu vraag ik mij af wat de oorzaak hier van is. Zou het kunnen komen door de tumor die hij onder zijn buik heeft, dat dit een gevolg daar van is? Of komt het door iets heel anders?
Wie weet raad?

Even ter notitie, ik zit niet te wachten op reacties van dat ik naar de dierenarts moet met hem. Rosa is al 2,5 jaar en heeft, sorry dat ik het zeg, zijn langste tijd al gehad jammer genoeg. Ik ga hem niet een hoop stress bezorgen als dit komt door de tumor, waar hij overigens nog geen last van lijkt te hebben. Mocht het door bijvoorbeeld wormen komen, dan sta ik uiteraard morgen nog bij de DA met hem.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:59

Zit het een beetje ter hoogte van de flanken? Mijn hamster heeft daar kale plekken en mij is toen verteld dat het door de geurklieren komt die daar zitten.

Joyckuh

Re: Hamster word kaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 14:01

Flanken en pootjes zijn helemaal kaal...

Owja, hij is uiteraard ook een beetje mager, maar niet te mager. Hij is al op leeftijd he... Eten doet hij ook nog goed en rent nog met regelmaat in zijn wiel

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:06

Poetst hij zichzelf nog vaak? Oudere hamsters verzorgen hun vacht vaak minder goed en dat gaat er dan rommelig uitzien en ze worden ook vaak dunner in het haar. Je hamster is natuurlijk al aardig op leeftijd ;)

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:15

Kan door ouderdom komen..
Mijn hamster kreeg dit ook toen hij2.5 jaar was en werd ook mager, en liep ook schuin.. en na paar weken was het gebeurt...
Maar goed dat wilt niet zegge dat jou hamster ook schuin zal lopen op te mager wordt :).

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:09

Ouderdom, gok ik. Mijn hamsters hadden dat ook altijd. :)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 11:16

Miriam91: Hij poetst zichzelf nog heel goed, hij ziet er verder ook goed uit en zijn vacht die hij nog heeft, ziet er ook nog netjes uit!

Roodje: Bedankt, hij loopt nog niet schuin en zoals gezegd, hij is wel afgevallen maar echt mager zou ik hem willen niet willen noemen. Bedankt voor je antwoord, ik hoop dat het gewoon ouderdom is!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:09

Dan denk ik inderdaad dat het gewoon ouderdom is. Maar 2,5 voor een dwerghamster is al heel wat! :wow:

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:11

ik denk ook ouderdom,
een hamster van mij is ook zo oud geworden en die werd ook kaal ;)

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:57

oudere hamsters hebben dikwijls de ziekte van Cushing, dan worden ze ook kaal. Mijn zus had ook zo'n hamstes die kaal werd vanachter en wat mager, ik ben ermee naar de dierenkliniek voor bijzondere huisdieren geweest en daar vertelden ze me dat dit heel frequent voorkwam bij hamsters

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 22:03

En wat houd de ziekte van Cushing in? Is dat alleen kaal worden of heeft het nog meer symptomen?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 09:18

Miriam91: Cushing heeft vaak bij paarden als verdere symptomen, moeilijk ruien, een krullerige vacht, mager worden, slechte tanden en wat sloom zijn. Ik weet niet of bij hamster dezelfde symptomen voorkomen :P
2,5 jaar is ze al ja. Ik heb hem gekregen van mijn neefje. Die werkte bij de boerenbond en daar werd hij gebeten door z'n mede hokbewoners. Hij heeft hem meegenomen en gevraagd of wij hem wilde oplappen :) dat is gelukt. En ik houd me iedere keer voor dat ik nu echt de laatste zak voer voor hem koop, maar vandaag kan ik weer een nieuwe zak gaan halen :')

Ik gok het dan maar op ouderdom. Ik hoop het in ieder geval voor Rosa!