Vrijdag poes ophalen!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gamblerlover

Vrijdag poes ophalen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 10:24

Na lang wikken en wegen hebben mijn vriend en ik besloten een poes/kat te nemen. In eerste instantie ging onze voorkeur uit naar een kitten maar omdat de asiels allemaal behoorlijk vol zitten zijn we hier snel vanaf gestapt. Ik vind een oudere kat ook geen probleem en misschien nog wel makkelijker ook.

Via via kwamen we uit bij mensen die een poes hebben die een huisje nodig had en zo bij hun terecht is gekomen. Ongeveer 5 jaar oud en toen ze haar kregen sterk vermagerd en ziek. Ze hebben haar helemaal opgelapt maar er was een groot probleem. Ze kon niet overweg met de andere en eerste poes van deze mensen. Ze werd volledig gedomineerd en heeft het niet naar haar zin. Vandaar dat ze een goed huisje voor haar zoeken.

Twee weken geleden ben ik wezen kijken en was gelijk verliefd. Kwam lekker op schoot zitten en vond het allemaal maar wat gezellig. Ze zit nu alleen op een grote kamer van deze mensen omdat in de buurt van de andere poes komen geen optie meer is voor beide. De situatie waarin ze nu dus zit is niet optimaal.

Om een lang verhaal kort te maken... Vrijdag gaan we haar ophalen :) En ik heb er nu al zin in. Ik vind het ook een prettig idee dat wij dit diertje een beter leventje en veel aandacht kunnen geven.

Jitske

Re: Vrijdag poes ophalen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:00

leuk joh!
mijn vriend en ik zijn ook voor katten wezen kijken. toch wel kittens, omdat ik al een 'ervaren kattenmens' ben en het dan fijner vind om mn katten zelf op te voeden..

vind je het ook niet helemaal leuk om mandjes en speeltjes enzo uit te zoeken?? haha. blijf een vrouw he, shoppen voor het leven! :+

veel plezier met de kat ;)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:05

Ben ook op deze manier aan mijn toen 10 jaar oude kat gekomen en ik hoop dat je net zo blij met deze kat wordt als ik met de mijne

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:07

Als wij een kat krijgen is al altijd een kitten, hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik mijn Tommetje in de laatste 2 a 3 jaar van zijn leven nog aardig wat heb kunnen leren.

Maare, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:21

Helemaal geweldig dat je zo'n poes een nieuw thuis geeft!

Kittens blijven erg schattig, maar zijn denk ik toch makkelijker te plaatsen dan de oudere, volwassen katten.....

Mijn HTK kat heb ik ook overgenomen van iemand waar het zoontje alergisch voor katten was. :\ Wij hebben hem inmiddels 2 jaar, en hij is 9 maar wat een wereldkat! :o

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 13:24

Dat met die kittens vind ik idd. Ze zijn veel makkelijker te plaatsen en krijgen 9 van de 10 keer toch wel een huisje. Laat ik het dan maar gewoon niet doen.

Ik vind het idd fantastisch alle nieuwe spulletjes te kopen. Moet alleen nog even kijken waar ik goed voor kan krijgen. De eigenaar nu voert royal canin en is daar erg tevreden over. Wij voeren het ook bij de hond en ook erg tevreden.

Iemand nog tips voor kattenbakvulling? Wil graag een goede vulling die goed klonter en dus makkelijk iedere dag 1 a 2 keer schoongemaakt kan worden.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:24

Wat leuk!

Wat gaaf dat je meteen zo'n klik hebt, toeval bestaat niet zeg ik altijd.

Wij willen wel fotoooos

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:27

Goed van je om voor een kat die een nieuw plekje nodig heeft gaat. :) kittens zijn toch makkelijker om kwijt te raken en ik vind het daarom echt goed van je dat je hier voor gaat!! :j

Annemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:31

Allereerst alvast heel veel pelzier gewenst met jullie nieuwe kat, maar dat zal vast wel gana lukken.
Wat ik echt perfecte kattenbaklvulling vind is de vulling van de Albert Heijn (de doosjes met blauw op de voorkant). Wij hebben 2 katten, en kunnen met 1 doosje ongeveer 2 weken doen. Het is goed klontvormend en zit een heel licht luchtje aan zodat het in huis minder gaat stinken.
Gewoon iedere dag de klontjes en ontlasting er uit scheppen en af en toe een nieuw vers laagje erbij, werkt prima!

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:33

gamblerlover schreef:
Iemand nog tips voor kattenbakvulling? Wil graag een goede vulling die goed klonter en dus makkelijk iedere dag 1 a 2 keer schoongemaakt kan worden.

Wij gebruiken Extreme Classic. Klontert super, en heeft babypoeder toegvoegd. Wij voeren ook Royal Canin, en je ruikt de kattenbak echt niet! :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 13:52

Super hoor! Er zijn inderdaad weinig mensen die een volwassen kat in huis nemen, ik snap niet waarom... Ik heb op het moment een mama-poes met kittens, de kittens waren gereserveerd toen ik een advertentie plaatste op bokt en kattenplaza, op de mams heeft niemand gereageerd. Ik vind dat triest, want het is een hele lieve poes die na een tijd zwerven echt een warm mandje verdient waar ze de rest van haar leven kan blijven.

Mijn voorkeur gaat overigens uit naar volwassen katten, kittens hebben altijd van die náre streken, worden op den duur echte terroristen.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:52

Wat leuk! :) Ik vind oudere katten ook leuker. Niet alleen omdat de kittens toch wel geplaatst worden, maar meer omdat oudere beestjes gewoon een leuk eigenwijs karakter hebben, en ze steeds weer iets nieuws van zichzelf laten zien. Mijn kat kreeg ik (meer dood dan levend) op haar vijftiende. Heb haar nu zo'n anderhalf jaar, en ze werd steeds dikker, socialer, eigenwijzer, ging spelen, haar vacht ging glanzen en we zijn dol op elkaar! Ik hoop dat ze nog lang leeft. Het is ook heel dankbaar om een ouder dier te nemen.