Pup (5mnd) vreet alles op

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Pup (5mnd) vreet alles op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 16:23

Onze pup van 5mnd vreet alles op in de tuin. We hebben het grootste gedeelte al afgezet, maar er is een stuk bij de vijver dat niet afgezet kan worden.
Hier vreet ze dus ook alles op aan planten etc.

Iemand DE tip hoe we haar hiervan kunnen weerhouden? Hebben dr gestraft etc, helpt niet...

Bienotje

Re: Pup (5mnd) vreet alles op

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:24

Honden die planten eten hebben meestal buikpijn, is je pup verder wel gezond?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:25

Erbij weghouden :)

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 16:26

Ze vreet niet alleen de planten, ze vreet alles. Stokjes, steentjes ga zo maar door.

En ja ze is gezond.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 16:27

XoNo schreef:
Erbij weghouden :)

Kan dr 1000x weghalen dan gaat ze nog terug, en ik kan moeilijk 24/7 bij dr blijven... Heb dr nu al binnen zitten, maar andere hond gooit ook steeds de deur open :(

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 16:30

Is er geen geur die honden vreselijk vinden die ik ertussen kan zetten? Weet dat katten bijv. uit je perkje blijven dmv een bakje azijn :=

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:32

Schrikdraadje spannen?
Hoeven ze maar 1x tegenaan te lopen..

Beter nu in 1x duidelijk zonder dat de mens 'persoonlijk' moet ingrijpen, dan elke keer corrigeren wat niet werkt.. en bovendien angst voor mensen kan inboezemen..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:32

Dan gewoon binnenhouden en zorgen dat de andere hond de deur niet kan openmaken :)

Ik heb 2 duitse doggen, waar van 1 pup van 6,5 maand en als ik hem niet in de gaten houd, dan vreet hij de tuin ook aan gort. Gewoon onder toezicht naar buiten en verder binnen.

Ik laat hem vaak alleen buiten en houd hem stiekem vanachter het raam in de smiezen :P

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 16:33

zal het eens overleggen

Venna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:35

femmefatale1 schreef:
Schrikdraadje spannen?

zou ik toch mee oppassen, ons hond heeft zo eens in de schrikdraad van de paardenweide gebeten, met als gevolg een hond die in shock ging. opletten dus met schrikdraad hoor.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:37

Mijn pup van nu 6 mnd oud, doet dit ook.
Die neemt alles mee zijn mand in en gaat het daar heerlijk op peuzelen. Straffen heeft geen zin.
Als ze nu in de tuin lopen, probeer ik ze af te leiden met een balletje gooien ect. en moet zeggen dat dit wel aardig helpt.
Steeds belonen als ze wat goeds gedaan hebben, bij sommige honden heeft afstraffen geen zin.
Mag ik vragen wat voor een hond het is ?
Die van mij is een Jack-Russel

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 16:37

benner senner hond...

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:44

Onze Bullmastiff teef van 10 maanden mag ook graag bloemen plukken.

Ik heb onze hond al voordat ze echt begon te slopen het commando "NEE!" aangeleerd.
"NEE!" is onmiddelijk kappen waar je mee bezig bent.

Ik gaf haar als afleiding iets anders waar ze wel mee mocht spelen. Het is even zoeken naar wat je hond helemaal het einde vindt maar met het juiste speeltje is het er zo af.

De kunst is om het sloopgedrag voor te zijn. Dus je hond een paar keer goed bestuderen hoe ze doet voordat het slopen begint en daarna voordat ze aan je grasmatje of rozenperkje heel hard "NEE!" roepen.

Beestje schrikt zich natuurlijk een hoedje van het volume van je stem en staakt haar weg naar te vernielen stuk tuin.
En dan kom jij met het leukste mooiste meest fantastische stuk speelgoed aan en gaan jullie lekker even dollen.

Als ze moe en uitgespeeld is neem je dit speeltje ook weer af. Anders blijft het niet het leukste speeltje en is ze er snel op uit gekeken.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:48

Venna schreef:
femmefatale1 schreef:
Schrikdraadje spannen?

zou ik toch mee oppassen, ons hond heeft zo eens in de schrikdraad van de paardenweide gebeten, met als gevolg een hond die in shock ging. opletten dus met schrikdraad hoor.

Natuurlijk hoeft ie niet de volle sterkte te krijgen.. :o
Overigens heeft mijn hond ook geleerd wat schrikdraad is.. 2x en daarna hij bleef er keurig achter..
Hou er ook niet zo van als hij de wei in loopt waar paarden staan..

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 16:58

Het probleem is dat mevrouw Senna nergens van schrikt... Reageerd totaal niet op een afstraffing! Zat van de week per ongeluk tussen de deur en gaf toen niet eens een krimp...

Heb ik weer een onmogelijke uitgekozen?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:01

Nee hoor, jij moet alleen slimmer zijn :D

Je wilt haar niet telkens corrigeren, wordt jij niet beter van, maar je hond ook niet..
Dus laat je haar zelf een keer ergens tegenaan lopen en ontdekken dat ze eraf moet blijven.. :D

Overigens is een schrikdraadje helemaal niet zo gemeen.. het is slechts 6 of 12 volt, maar de kracht waarmee deze aankomt is bepalend of het door komt.. en die kun je vaak instellen..

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 17:02

Ik zal het eens aan mn pa vertellen! Hij zit nu alleen in Engeland dus moet w88e tot donderdag...

Iig bedankt iedereen

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:33

Princess_ schreef:
benner senner hond...

Een de watte???? :(:)

Heb toevallig ook een pup van 5 maanden, ook een Berner Sennen ;) en die pakt ook alles wat ze kan krijgen, kussens, schoenen etc. Als ik op tijd ben, dan ruil ik het haar, ga niet achter haar aanrennen, maar ze moet los laten en krijgt dan een ander speeltje of een brokje

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 17:37

Haha ja ik weet nooit hoe ik het moet schrijven :+

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:41

kheb de tip al voorbij zien komen een lichte scrik apparaat draatje dr langs klaar. je hebt deze geloof ik ook voor huisdieren,, hoorde iemand zeggen paarden schrikdraad jaa dat is ook veel te zwaar voor een hond en was ook niet handig van hem om er in te bijten, onze tjech weet precies wat paarden schrikdraad is maar hij leerd er niet van 8-) :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:45

Hahaha hoe herkenbaar wij hebben 2 labradorpups broertjes die vreten en mollen ook alles wat ze tegenkomen als je niet oplet

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:04

Als je haar in de tuin bij de vijver weg wilt houden, zou je evt voor een grondpen kunnen kijken? Daar een lijn aan doen die niet verder kan dan dat jij wil