Nog meer mensen met broedende vogels in de tuin?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Nog meer mensen met broedende vogels in de tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 17:01

Op dit moment is een aanstaande mama merel bezig een nestje te bouwen zo ongeveer anderhalve meter van mijn slaapkamerraam af en kom ik zo min mogelijk in mijn achtertuin om haar niet te storen :D
Ik vind het ontzettend leuk, maar blijf wel op gepaste afstand om haar niet te storen. Ze is al 4 dagen druk bezig om de spar tot een huisje te verbouwen :+:

Daarom vroeg ik me af of er nog meer mensen zijn met nestelende/broedende vogels in de tuin?
Zo ja, vertel :D Wat voor vogels en hoe gaan jullie daar mee om? :D

Mogen trouwens ook andere dieren zijn, zo had ik vorig jaar jonge egeltjes in de achtertuin :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:06

Bij ons zitten mussen, duiven, lijster, putter, geiterling, zwartkopmees en pimpelmeesjes te broeden. Help ze door paardenhaar van de shet te geven als nestmateriaal en verwen ze door de restjes grit en dergelijke van onze eigen vogels te geven. Helpt wel want het is hier ondanks een kat een waar vogelparadijs. We hebben ook nog wipstaartjes, boomklevers en spechten rond hobbelen door de tuin,

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 17:08

:wow: Heb jij zo'n grote tuin? :D
Ik verwen ze ook, heb ook een hondenbak met water voor ze buiten gezet zodat ze dicht bij "huis" kunnen badderen en drinken en ze krijgen wat zaad dat mijn valkjes ook krijgen.

Het nest zit alleen vlak boven de grond (nog geen anderhalve meter hoog) en ik betrapte gister al een kat onder de boom, dus ik vrees er voor := maar meestal slaan merels wel groot alarm en kun je de katten dan nog wel wegjagen.

Frances

Re: Nog meer mensen met broedende vogels in de tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:06

Wij hebben een vogelnestje in de schuur _O- Ook van een Merel. Die komt onder het dak door naar binnen. Er liggen 3 eitjes in het nestje :)) En hoe we er mee omgaan. Nou ja niet onnodig in de schuur, want dan is de moeder meteen weg :P

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:09

ja al weken!
we hebben een voliére in de tuin. Gat in de schuur en in de schuur nog vrij veel ruimte met wat tropische vogeltjes, en die sch*ten eieren joh.

Strotouwtjes en hooi en paarden haar gebruiken ze voor hun nestje :D.

Vogeltjes die echt buiten leven nog niet gezien hier! Wel bij de buren.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:29

Cayenne schreef:
:wow: Heb jij zo'n grote tuin? :D
Ik verwen ze ook, heb ook een hondenbak met water voor ze buiten gezet zodat ze dicht bij "huis" kunnen badderen en drinken en ze krijgen wat zaad dat mijn valkjes ook krijgen.

Het nest zit alleen vlak boven de grond (nog geen anderhalve meter hoog) en ik betrapte gister al een kat onder de boom, dus ik vrees er voor := maar meestal slaan merels wel groot alarm en kun je de katten dan nog wel wegjagen.

Ja, woon buitenaf. En ik kweek grasparkieten dus als die ook nog mee tellen? :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:01

ik heb een duif met nestje op het balkon :') tijdens het klussen hadden we veel spullen op het balkon staan en daarachter hebben ze nestje gemaakt, eitjes zijn al tijdje uitgekomen en we wachten geduldig tot ze helemaal weg zijn voor we de boel opruimen :') maar wat zijn ze lelijk die kleine duifjes HAHA

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:05

ik heb ook een broedende merel in de struik hier.
voorgaande jaren werden de eieren steeds opgegeten door eksters. hopelijk dit jaar niet.
Ik zit trouwens altijd in de zon naast de struik, als ik dan in slaap dommel schrik ik me steeds rot als de merel ineens weer langs me heen vliegt

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:08

Wij hebben elk jaar twee nestjes zwaluwen in de stal van mijn paardje Let's go. Zodra deze kleintjes uitkomen wordt hij dan ook volop onder gescheten, wat onmogelijk is om eraf te poetsen. :D

Maar verder zijn we er heel blij mee hoor ;) Ze houden het ongedierte/vliegen weg uit de stallen en ze zingen mooi :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:20

mijn zus heeft een nest met 4 eitjes in de tuin :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:09

Wat een leuk topic :D
Wij hebben elk jaar jonge boerenzwaluwen onder de carport
ik werrk/woon bij een vogelopvang, toch leuk te horen deze verhalen mensen die wel blij zijn mer jonge vogeltjes
Wij worden serieus gebeld door mensen die last van de poep hebben :S

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:12

Ik heb 2 koolmeesjes in m'n vogelhuisje en ik ben er helemaal blij mee! Ze krijgen een waterbadje, en Roosjes haar hebben ze gebruikt voor het nest.
Ik ben heel nieuwsgierig maar je mag niet kijken hè. Volgend jaar wil ik iets van een camera ofzo erin hebben hangen :)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:16

Bij mijn vorige huisje hadden wij vele vogels in de tuin die een nestje maakte, ik ben inmiddels verhuisd naar een appartementen complex en mis het nu heel erg :+
Daarbij hebben wij een kat die jammer genoeg gek is op vogeltjes, dus het vogelhuisje die op het balkon hangt is nog steeds onbewoond en eigenlijk dus nog een "nieuwbouwhuisje" :D

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:24

Ik heb 3 nestkastjes voor de pimpel- en koolmeesjes en ieder jaar een merelnest in de klimop langs mijn huis. Ik voer het hele jaar, nu zomerstrooivoer.
In de winter komen er veel groenlingen, mezen, goudvinken, witringmussen en tortelduiven. Het barst wel van de katten in de buurt maar mijn terriers zijn fervente kattenhaters dus die jagen ze weg. Ik kan echt genieten van de vogels.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:33

Bij ons zit er een musje een nestje te maken, in de heg hier. Mijn kat zat net al met grote ogen er naar te staren, en ging telkens een klein stukje dichterbij zitten. :=

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:46

Wij hebben achter de stal een duivennest en in 1 van de stallen een zwaluwennest :)