honden lekker aan t zwemmen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

honden lekker aan t zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 18:31

Vandaag liet ik mn hondjes weer ff lekker zwemmen. Nikita ( de mechelaar ) is er helemaal weg van!
Stacy ( kruising boerenfox x mechelaar ) is er iets minder gecharmeerd van maar begint het wel steeds leuker te vinden.
We gaan nu als t mooi weer is naar de rivier hier in de buurt om ze even een duik te laten nemen!
We houden ze wel aan de lijn ( longeerlijn :+ ) omdat ik niet wil dat ze bijvoorbeeld achter eenden aangaan en deze dieren verwonden.
de foto's :

Afbeelding
Mooie kop!

Afbeelding
Stacy in t water

Afbeelding
Leuke actie foto van Stacy die uit t water springt :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dat waren ze :D

Zamora

Re: honden lekker aan t zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:13

heerlijk die zwemfoto`s :D krijg al helemaal zin in de zomer en in m`n eigen pup :')

wel handig verzonnen dat hond longeren :')

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:40

Leuke foto's ook handig bedacht met de longeerlijn :j
Waar waren jullie geweest?

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:19

Ik vind zwemmen met een slipketting niet zo veilig :n Zo wie zo zie ik het nut er niet zo van in, dat betekent dus dat als je hond een eend ziet, je deze (met slipketting) terug moet trekken.... Kun je beter een paar gehoorzaamheidscursussen doen. ;)

Maar wel lekker verkoelend dat zwemmen! straks met mooi weer die van mij ook weer.. alleen betekent dat dat het vrouwtje ook het water in moet :D

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:21

Hoezo zou een slipketting niet veilig zijn? :)

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:26

Oeeehh die zijn stoer :D
Waarom heb ik die nog nooit in het echie gezien???
Heb je ook een mooie hoofdfoto van stacey? :9

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 21:27

Omdat deze ketting een wurgeffect heeft als de hond trekt... dus als ie dan een eend ziet... nou ja vul zelf verder maar in...
Ik zou zelf zo wie zo geen band om doen met zwemmen, je weet nooit waar ze achter kunnen blijven hangen in het water. Maar ieder zijn eigen manier :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 22:31

daarachter ligt een snelweg, ik zou er niet aan moeten denken als ze de kolder in de kop krijgt en de snel weg op rent of andere dieren verwond! Ik ben een voorstander van de hond aan de lijn! Ook als ze zwemmen. Mijn hond laat zich overigens niet wurgen door een slipketting hoor :) dan komt ze netjes terug! En als ze ergens achter blijven hangen sping ik t water in

@ Renate omdat jij nog nooit bij me thuis ben geweest :p
Ik heb vast wel ergens een hoofd foto van Stacy, zal eens kijken morgen op mn pc tussen de duizenden foto's!

@ Linda ja handig he? die longeerlijnen heb ik altijd al gebruikt voor mn honden, ook als we gaan wandelen in het bos! En dit was in de rode haan!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 10:17

Het heeft zeker wel met opvoeding te maken! Het is maar net wie de hond als alpha ziet, jou of zichzelf. Een hond zal altijd naar de alpha luisteren in de roedel.. Dus ook als het om jacht gaat.

Ik vind dus ook een slipketting en zwemmen geen goed idee, ben er sowieso geen voorstander van.. Op foto 1 hangt ie verkeerd om, je ziet dat de ketting nu nu uit zichzelf losser gaat, de ketting is te lang (Moet net over de kop heen passen zodat hij na strak trekken direct weer los valt) en hij staat strak terwijl je de hond niet wilt corrigeren als hij gewoon ergens ligt.

Wel leuk dat jullie met de honden zwemmen, zo te zien genieten ze ervan, t is ook heerlijk weer ervoor! Prachtige hond ook, die mechelaar, zit een leuke kop op :)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:58

Rare discussie word het weer... Heerlijk om je honden zo lekker te zien zwemmen! Dat doen mijn honden altijd als eerste als ze in het bos komen ;). Dat je een slipketting omdoet is je eigen keuze. Ik doe in het bos altijd de halsbanden van mijn honden ook af, omdat ze altijd in de bosjes struinen en inderdaad, zometeen blijven ze ergens aan hangen. Ik heb echter voor alletwee ook een halve slipketting als ze aan de riem zitten. Maar ieder zijn eigen keuze toch? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:05

idd, als we in t bos wandelen hebben ze trouwens een tuigje om :P mooi ornaje typisch holland :P
hahha ;)
En als ze vast komen spring ik t water in! Vandaag laat ik ze weer ff zwemmen denk :P

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:55

Moderatoropmerking:
Zijn we lekker bezig hier? Er wordt netjes gevraagd naar het gebruik van de slipketting en waarom degene die dat vraagt het zelf een minder goed idee vindt, meer niet.
Daarop barst een discussie met nogal wat persoonlijke uithalen los, wat hier totaal niet nodig en off-topic.
Een aantal reacties zullen dus verwijderd worden.
Graag een beetje tolarantie hier tenopzichte van elkaar en hou het gezellig!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:17

Cinnepin schreef:
idd, als we in t bos wandelen hebben ze trouwens een tuigje om :P mooi ornaje typisch holland :P
hahha ;)
En als ze vast komen spring ik t water in! Vandaag laat ik ze weer ff zwemmen denk :P

Ja lekker voor ze :D En tja, wie zou dat niet doen, voor zijn eigen hond in het water springen? Maar zo snel zal het niet gebeuren dat ze stikken ofzo, zeker niet als ze een slipketting al gewend zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:26

nee [recies en ze zijn er ook aan gewend ;)

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:33

leuke fotos vooral diegene waar ze uit het water komt zetten! handig een lange lijn.. ga ik onthouden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:34

lange lijn is idd erg handig ;) ook voor boswandelingen, Dat stacy t water uitkomt vind ik ook zo'n geweldige foto! Heb er ook om gelachen!

LuckyShot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:35

ahh wat lekker!!
wij laten onze hond ook vaak zwemmen met mooi weer :D