Mijn lieve lieve Tom...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Mijn lieve lieve Tom...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 10:13

Hij is niet meer ;(

Tom werd de afgelopen tijd steeds magerder en magerder, je kon zijn ribben voelen. Afgelopen zaterdag hebben we nog om hem gelachen, hij zat steeds de servieskast in de kijken.

Dinsdag heeft hij aanvallen gehad, stuiptrekkingen, viel van stoelen af. En dan schudde hij zich uit en liep hij verder. Mijn ouders hebben hem meegenomen naar de dierenarts, en we moesten vanmorgen terugkomen voor een röntgenfoto.

Woensdag middag kwam de buurvrouw aan de deur, of dat onze kat was die op straat lag. Hij bleef maar liggen, of er nu een auto aankwam of niet (we wonen in een hele rustige wijk, max 1 auto per kwartier). Mijn ouders hebben hem opgetilt en binnen opgesloten.

Gisteren hadden ze hem in de woonkamer opgesloten terwijl zij gingen werken. Hij heeft overal geplast, en er doorheen gelopen, terwijl hij super zindelijk was en super schoon. Hij liep alleen nog maar langs de muren, tot hij met zijn kop ergens tegenaan liep, dan stond hij stil, koos een kant en liep verder. Hij was hardstikke blind geworden. Als hij in een hoek zat begon hij de miauwen, hij snapte omdraaien niet meer.

Gisteravond heeft mijn moeder mij gebeld, ik moest naar huis komen, het ging niet goed. Als je hem optilde en op schoot legde dan bleef hij wel liggen, een half uur, een uur, en dan stond hij op en ging hij weer lopen. Als hij bij je op de bank zat moest je uitkijken, hij liep zo van de rand af, had geen idee meer van hoogte.

Ik heb gisteravond een hele tijd met hem zitten kroelen, op schoot gehad. Hij heeft nog een tijdje bij mij op bed gelegen, waar hij altijd lag als ik thuis was. Het was zijn bed, en ik moest blij zijn dat ik erbij in mocht. Vannacht opgesloten in de badkamer, hij wilde niet, liep zichzelf vast tussen de douchedeuren en de muur. Ik heb overal dekentjes neergelegd, voorkomen dat hij zich nog ergens vast kon lopen.

Vanmorgen vroeg zijn we naar de dierenarts geweest. Ik moest hem een stukje over de grond laten lopen, en toen had ze het al wel gezien. Hij heeft waarschijnlijk een hersenbloeding gehad. Zijn ogen werkten nog wel, maar het kwam niet meer aan in zijn hersenen. Omdat het gemeen is om een kat zo rond te laten lopen, hebben we besloten hem in te laten slapen :(

Mijn aller aller liefste kat is in mijn armen gestorven. Hij werd zo slap, en ik voelde de hartslag minder worden onder mijn vingers. Mijn lieve lieve Tom is in mijn armen dood gegaan |( .

Nooit meer bij mij op bed
Nooit meer stiekem wat lekkers uit de koelkast
Nooit meer eten van mijn bord jatten
Nooit meer 's avonds bij mij op schoot
Nooit meer op het bureau naast mijn computer
Nooit meer voor mijn beeldscherm
Nooit meer mijn handen aflikken
Nooit meer je warme lichaampje tegen de mijne
Nooit meer op vakantie bij opa en oma
Nooit meer je vrolijke antwoorden als ik wat aan je vroeg
Nooit meer kopjes tegen mijn benen
Nooit meer halverwege de trap op je overzichtspunt
Nooit meer
Nooit meer
Nooit meer

Mijn lieve Tom is niet meer... Ik zal je missen vriendje

05-08-1996 - 17-04-2009

Afbeelding

Afbeelding

De fotos zijn van October, voor hij dun werd
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 17-04-09 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

racekater

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:18

Ooooh meid, tranen in mijn ogen. Succes met het verwerken van het verlies van je geliefde vriendje :(:)

_Tara_

Re: Mijn lieve lieve Tom...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:25

Meis, heel veel sterkte. Onze hond heeft waarschijnlijk ook een hersenbloeding gehad en dat is zeker niet leuk om te zien.
Enige wat ik me afvraag, waarom zijn jullie niet naar de dierenarts gegaan toen jullie merkten dat hij zo dun werd?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:32

Pffffffffff... tranen hier, mijn kat is eind januari overleden. Het is zó gemeen, zó oneerlijk en zó keihard.

Je zult er nog wel eventjes van ondersteboven zijn, maar het verdriet gaat slijten, echt :(:)

Veel sterkte.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:32

Wat vreselijk, inderaad gemeen, oneerlijk, hard en te ook te jong. 13...ik mocht willen dat mijn andere kat zou oud had geworden, maar eigenlijk is zelfs dat nog veel te jong.

Sterkte met je verlies!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 11:49

_Tara_ schreef:
Meis, heel veel sterkte. Onze hond heeft waarschijnlijk ook een hersenbloeding gehad en dat is zeker niet leuk om te zien.
Enige wat ik me afvraag, waarom zijn jullie niet naar de dierenarts gegaan toen jullie merkten dat hij zo dun werd?

Hij at goed, had super veel energie, was vrolijk. Hij werd wel magerder, maar zo dun als dat hij gisteren en vandaag was is hij nog niet eerder geweest

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:48

Ok dan snap ik 't wel. Zeker als ze nog goed eten ga je er meestal vanuit dat alles goed zit. Moet wel een klap geweest zijn als hij dan ineens zo op straat lag...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 15:08

We hebben het er zondag nog over gehad. Hij sprong op tafel en jatte een deel van mijn moeders bananensoes. Toen hadden we t erover dat we naar de DA zouden gaan omdat hij zo dun was. Omdat ik door de weeks niet thuis woon zei ik nog: niet stiekem in laten slapen! Mijn moeder zei dat dat nog lang niet nodig was, hij glansde, was vrolijk en zag er goed uit... Nog geen week later heb ik mijn levenloze lieve schat in mijn armen...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:52

Veel sterkte :(:) , zit met tranen in mn ogen na het lezen van je stukje. Heb zelf ook katten maar ik moet er nog niet aan denken dat ik er 1 weg moet brengen maar als het moet dan moet. Wij kunnen "gelukkig" de keuze maken om een dier niet meer te laten lijden.