Hond is lusteloos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Biir

Hond is lusteloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 18:34

Onze Jack Russell van anderhalf is de laatste tijd erg moe. Gister ben ik met hem naar de dierenarts geweest voor zijn jaarlijkse inentingen, maar die kreeg hij niet omdat hij niet fit was.
De dierenarts heeft verder niet gekeken wat er was, alleen of hij geen koorts had. Dit was dus niet het geval en ze zei dat het waarschijnlijk een virus was wat vanzelf over moest gaan.

Nou maak ik me toch een beetje zorgen. Hij heeft vandaag tot 2 uur s middags geslapen, daarna is hij even buiten geweest en heeft hij op m'n schoot geslapen. Aangezien hij normaal heel actief is en overdag nooit slaapt is dit toch extra opvallend.

Omdat er gister werd gezegd dat het vanzelf over moet gaan wacht ik toch nog even af met naar de dierenarts lopen. Mocht er na het weekend nog geen verbetering zijn, dan staan we daar zo weer op de stoep.
Graag had ik daarom van jullie wat advies en eventueel ervaringen gehad. Alvast bedankt!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:37

Jeetje hopen maar dat het een virus is, maar vermoeidheid kan ook met het hart te maken hebben.Tja het kan van alles zijn eigenlijk,ik had ooit een poedel en die was ook een paar dagen erg lusteloos maar dat was van een virus.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:38

misschien beetje last van warmte?
Morgen is het weer koeler misschien dat hij dan iets fitter gedraagt?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:38

Ik zou toch even langs een andere DA en bevestiging krijgen dat het om een virusje gaat, ipv "waarschijnlijk".
Zeker als hij zo lamlendig is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:40

Is hij al lang moe dus enkele weken?

Biir

Re: Hond is lusteloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 19:01

Hij is nou ongeveer een week echt lusteloos. In het begin viel het niet erg op, maar het wordt nou eigenlijk alleen maar erger. Vooral als hij thuis is, als hij mee naar stal gaat valt het wel mee in het begin. Maar na een uur gaat hij daar ook al liggen slapen terwijl hij normaal de hele dag door zit te rennen en te spelen.
Ik vond het trouwens ook slecht dat de veearts niet verder heeft gekeken, ze deed het zomaar af of het niets voor stelde.
Maar ik denk dat we volgende week weer naar onze oude dierenarts terug gaan, dan maar wat verder rijden.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:14

Ik zou misschien al wat eerder gaan als ik jouw was. Als hij al een week lusteloos is, en het wordt erger, zou ik zeker niet te lang wachten, ondanks dat de veearts zegt van wel..

Biir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 19:49

De dierenarts zei dat het met een week over kon zijn, maar dat het ook nog een paar weken kon duren. Maar zo moe als hij nou is vind ik persoonlijk niet meer normaal. Lijkt wel alsof hij de ziekte van pfeiffer heeft..
Hij woont bij mijn vriend thuis, en daar hebben ze ook 2 katten. En 1 katje heeft precies hetzelfde, doet ook de hele dag niets anders als slapen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:05

Als jij je er niet goed bij voelt zou ik zeker sneller gaan. Jij kent je hond het beste, niet de veearts ;)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:16

Ik zou naar een andere DA gaan. Want hij kan niet zomaar vertellen door even te temperaturen dat het een virusje is, en dat het nog een weekje of twee kan duren.
Ga voor een second opinion naar een andere DA, en vraag om wat uitgebreider onderzoek.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:19

Ja, inderdaad....morgen even naar een andere DA..... :j

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:28

Hond is goed ontwormt? Anders gewoon even met de hond naar de DA gaan voor een bloedtestje.
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 15-04-09 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Biir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 22:30

Ik ga het toch nog maar even met mijn vriend over leggen of we toch niet voor het weekend nog naar de DA gaan, het is tenslotte officieel gezien zijn hond.
Heb al op internet wat zitten zoeken, maar kon niet specifiek iets over lusteloosheid vinden. Aangezien hij nog redelijk normaal eet, plast en poept kan ik niks speciaals vinden.
Alvast bedankt voor de reacties!!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:35

Ik vind het wel een heel goede DA dat hij niet vaccineert omdat de hond niet goed in zijn vel zit! Dat schept wel vertrouwen wat mij betreft.

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 23:06

Wel raar dat de d'arts niet even verder onderzocht heeft :? maargoed normaal gesproken als ze gewoon eten, drinken, plassen en poepen is er meestal niet iets ernstigs aan de hand, vooral niet op die leeftijd. Maar goed is wel raar natuurlijk dat ie zo extreem rustig is en dat al een week lang, vooral voor een jack.
Als ze een virus hebben, hebben ze eigenlijk altijd wel symptomen als braken en/of diarree en koorts. Ik zou er voor de zekerheid een andere d'arts naar laten kijken, beter het zekere voor het onzekere..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:48

Ik zou bloed af laten nemen.