Ik heb net mijn 2 poezen op gehaald bij de dierenarts. Ze likken beide onwijs aan hun hechtingen. Nu heb ik een beetje zitten zoeken, en ik lees dat er wel eens rompertjes worden gebruikt ipv van een kraag.
Ik merk aan Myra en Jiska dat ze een kraag niet prettig vinden. Wat voor rompertje word er gebruik? en kunnen ze wel normaal naar de kattebak?
Bij honden raden wij ook vaak een rompertje of een t shirt aan omdat ze dat vaak een stuk prettiger vinden. Katten worden bij ons in 3 lagen gehecht, zodat ze aan de hechtingen die aan de buitenkant zitten gewoon aan mogen likken, omdat het bij katten vaak niet practisch is om iets om te doen. Weet niet hoe jouw kat is gehecht, maar bij ons mogen ze er altijd aan likken en dit is, tot nu toe, nog nooit mis gegaan.
malih
Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-09 18:12
ze zijn zowel onderhuids als bovenhuids gehecht, maar ze mochten er niet aan likken omdat het dan toch open licht.
ik wil ze liever een rompertje aan doen, dan kunnen ze veel meer, maar weet niet of dat zomaar gaa.t
marleen_usar
Geplaatst: 14-04-09 18:13
Ik deed ook een rompertje aan maar dat kreeg ze uit,ik heb toen een kraag gehaald want als ze gelijk al likken blijven ze dat doen.Die van mij kreeg een ontsteking.
Wij werken de huidhechtingen altijd in de huid weg met oplosbaar hechtmateriaal, met als resultaat dat ze er ook niet aanzitten....en je ze er ook niet uit hoeft te halen...
Ik zou het persoonlijk bij een kapje laten....katten en kleding is meestal niet zo'n succes.
malih
Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-09 18:53
t werkt allemaal voor geen meter beide optie's niet, net 30 euro uit gegeven aan speciale rompertjes maar dat willen ze ook niet graag
In de meeste gevallen kan het geen kwaad als ze er aan likken. Misschien valt het wel mee dat ze er aan gaat zitten. Ik zou het gewoon heel goed in de gaten houden. Normaal gesproken gaat het wel goed.
malih
Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-09 23:15
myra heeft een rompertje zei accepteerd dit volkomen en doet inmiddels geen moeite meer, ze speelt weer lekker.
Jiska draagt haar lampen kap, als we gaan spelen doe ik hem af, ze wilt er dan totaal niet aan zitten, beide dames zitten er zo driftig aan dat ze gewoon in de hechtingen gaan knagen.
Rompertjes zijn idd wel een idee Wij hebben dit met de hond gedaan. Gewoon een witte gekocht, op maandag de hond uitgekleed de oppaskindjes van mijn moeder op getrommeld en kleuren maar Hond heeft echt een week totaal voor schut gelopen maar ze deed het er echt heel erggoed in
cissy
Geplaatst: 16-04-09 19:54
ha, ik heb er nog eentje liggen.... [BB] mooie jurk, mooie poes roze maar functioneel! je kunt er zelf ook eentje (of twee) maken van een oude maillot... ze kunnen prima naar de bak want de achterkant is open.
malih
Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-09 20:25
de gewone rompertjes gingen niet, dus speciale gekocht, dit zit bij myra als gegoten, bij Jiska werkt echt totaal niet die draagt haar kapje dus weer, hij is nu eventjes af en ze is zo veel gelukkiger zonder...
maar jij hebt dus een mallot gepakt en daar stukjes uit geknipt ?
dames zijn niet zo groot, trouwens wel kruising noorse bos kat
ik had effe niks anders bij de hand, was hemelvaart dan zijn de winkels niet open en er lag nog een oude maillot, tja..... voordeel van een maillotis dat je er meerdere jurkjes uit kunt halen als er eentje niet past, hahaha! maar de 1e paste gelijk goed, heb er later nog een andere bij gemaakt omdat ie wat wijd begon te worden van het aan/uitttrekken. Ik moet nog twee poezen laten helpen dus heb m maar bewaard.
marleen_usar
Geplaatst: 17-04-09 09:56
Mallot gebruikte ik ook maar dat kreeg ze ook uit.
Raggel
Geplaatst: 17-04-09 10:01
Maar kunnen ze echt niet met kapje of vinden ze het gewoon niet zo prettig? Anders zou ik toch echt kapje op doen hoor, dan maar beetje minder prettig. Een ontsteking of open hechtingen zijn nog veel minder prettig.
malih
Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-09 11:20
nouwja, t gaat wel, alleen ze licht als een super dood vogeltje zodra ze der kapje om heeft.
Denk dat dat gewoon even een kwestie van wennen is, als ze het een dag om heeft weet ze niet meer beter. Teminste die ervaring heb ik. Even doorzetten en er niet te veel op letten. Is voor haar eigen bestwil.