_Sigrid_ schreef:Als je allegisch bent zou ik sowieso oppassen met honden. Straks moet je hem weer weg doen als je er echt niet tegen kunt...
Las laatst hier iets op bokt van iemand die honden fokte die "niet verharen" (is ruiven Vlaams voor verharen?) dus daar kan je misschien ook eens naar kijken.
Bovenstaande is zeker niet van toepassing, heb al mijn hele leven honden gehad en momenteel zelfs 4 in het gezin
en daarom wil ik weten of een dalmatiër echt zo erg verhaart, dan krijg ik zulke problemen niet, ik wil gewoon wat praktijkervaring van mensen die er iets van kennen en zelf zo'n hond hebben 
Ruiven is Vlaams voor verharen ja.
Ik heb momenteel ook honden die niet verharen maar we hebben ookal andere honden gehad die wel verharen maar waar ik toch geen last van had. Het is vooral bij langharige honden of honden die extreem ruiven.
Ik ken mijn allergie, weet dus ook in welke mate ik voor hondenhaar allergisch ben, en moet zodoende dus ook weten in welke mate dalmatiërs ruiven voordat ik me er eentje aanschaf, persoonlijk ken ik niemand met zo'n hond dus beroep ik me even op jullie ervaring voor ik me nodeloos zou verheugen, uiteraard ga ik voor de échte koop bij een fokker langs om te kijken of mijn allergie het uithoudt binnenshuis.