Manon_V schreef:Helaas heeft meneer last van overgewicht en krijgt hij last van zijn heupen.. fietsen zit er dus niet mee in
Ik weet niet wat voor heupproblemen je hond natuurlijk heeft, maar onze Duitse dog heeft lichte vorm van HD (nja, ze is niet op de foto geweest, maar de dierenarts vermoed dit en dat het om een lichte vorm gaat, denk ik zelf omdat het nu supergoed gaat
). Wij kregen het aanraden juist met haar te fietsen om haar spieren te versterken, zodat de gewrichten ontlast kunnen worden. Sinds we dat zijn gaan doen gaat het steeds beter, ze heeft flinke spieren op haar kont en sindsdien ook veel minder snel stijf, minder vaak kreupel en geen gepiep meer bij het opstaan. Als ze een dag flink gek doet, dan is ze de dag erop wat stijf, maar ook dat loopt ze heel rustig weer los en dan doen we het gewoon 2 dagen rustiger aan. In de meeste gevallen is het ook spierpijn.
Maargoed, ontopic: ja
Dat doen we soms. In de winter wat minder, maar mijn vriend wil het weer gaan oppakken. Indy loopt altijd los en ze kan aan beide kanten van de fiets. Ze let goed op, houd gepaste afstand, gaat niet op andere honden of mensen af en hobbelt gewoon netjes mee
Onze pup moet met de tijd ook aan de fiets, maar eerst nog even niet, daar is hij te jong voor.