eravringen gevraagd met catitude

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

eravringen gevraagd met catitude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 19:56

ik sprak net mijn zus en die vertelde me dat haar kat sinds een tijd steeds op verschillende plekken in huis plast. (op de bank, voordeurmat enz. ) ik had zelf ook een kater die dat deed maar die deed het alleen op het hondekussen en plekjes waar de hond veel lag. ik heb zelf toen catitude gekocht maar dat hielp niet. ik heb die kat toen herplaatst bij mensen zonder hond en het probleem was over. maar goed, zij heeft geen hond, dus daar ligt het niet aan. ze heeft wel nog een andere kat, die het overigens gewoon netjes op de bak doet. de bak is altijd schoon, voor zover ik weet is ze niet van grit gewisselt dus daar kan het niet aan liggen. zou die catitude iets kunnen helpen bij deze kat?

xtostarlight

Re: eravringen gevraagd met catitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:02

Een van mijn katten heeft die gruwelijk vervelende gewoonte ook.
Ik heb catitude en hier werkt het niet, het is wel verminderd, maar of het aan dat spraytje ligt durf ik niet te zeggen.
Als ze er weer last van heeft gooi ik zilverfolie op de banken en laat niks slingeren (kleren/sokken/dozen/papier) want dan gaat het mis.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:11

hmmm nee bij mij werkte Catitude ok niet.

Wat je wel moet doen is de plasplekken goed schoonmaken!!
In poezen plas zit een stof die katten blijven ruiken (wij niet) en daardoor steeds op dezelfde plek kunnen blijven plassen..
De plek schoonmaken met Biotex Groen (waspoeder) is het beste.. Dit is 1 van de weinige schoonmaakmiddelen (met het enzym) die de geur voor de katten weg haalt.

En per kat 1 kattenbak, dat wil ook nog wel is helpen...

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:23

nee ik ken katten die er alleen maar mee over heen gaan plassen goed schoonmaken met azijn

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:43

Er bestaan hier binnen BB al veel topics over katten plas problemen. Om dat er in dit topic specifiek gevraagd wordt naar ervaringen met Catitude, blijft het open, maar mocht dit een algemeen katten-plas topic gaan worden, moet ik verwijzen naar de reeds bestaande topics.

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:51

ALTIJD eerst een urineonderzoek laten verrichten door je dierenarts !. Vaak is de oorzaak blaasgruis. Komt hier geen blaasgruis uit dan zeker een blaasecho laten maken want het komt vaak voor dat er daarop wel blaasgruis te zien is terwijl er bij het urineonderzoek geen gruis te vinden is.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:56

ik gebruik geen cattitude maar feliway, bij mij werkt t perfect! word niet meer geplast