Jack russel rustig en hoort slecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Jack russel rustig en hoort slecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 07:55

Ik heb al sinds pup mijn jack russel ziggy, inmiddels is hij 9 jaar.
Hij heeft vanaf zijn geboorte kromme pootjes waarvan 1 extreem krom.
2 jaar geleden zijn hier foto's van gemaakt en nu heeft hij natuurlijk artrose.
De laatste maand ongeveer wil hij niet meer wandelen en kan ook niet meer ver, maar hij lijkt ons ook niet te horen als we hem roepen.
Normaal als ik kaasje riep, zelfs als hij sliep stond hij zo naast me, maar soms moeten we echt met hem schudden om hem wakker te krijgen.
Ik ben vorige week nog bij de da geweest voor te enten en heb dit voorgelegd, hij ziet er verder goed uit, eet goed en verder niks vreemds.
Ik heb spul meegekregen voor zijn artrose, pijnstillers en ontstekingremmers, maar ik merk niet veel verschil.
Hij is ook nog eens heel moeilijk met pillen en poeders die krijg ik er niet zomaar in en dit goedje gaat gelukkig prima.
Hij heeft een hartruisje maar die was vorige week niet hoorbaar, dus verslechterd is die niet.
Verder krijgt hij hyposensibilisatie voor allergieen.
Hij heeft geen last van jeuk.
Ik vind het zo raar dat hij zo rustig is maar ik weet ook niet of ik het ergens anders moet zoeken en waar.
Herkend iemand dit, ik vind hem eigenlijk ook nog niet echt oud als je bedenkt dat hij eigenlijk best 15 moet kunnen worden.
Afbeelding
Dit is een foto van vorig jaar, links voor zie je het kromme pootje een beetje.
Hier waren we in de bos en had hij nog veel plezier.

XoNo

Re: Jack russel rustig en hoort slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 09:46

Pijnstillers zouden heel snel moeten helpen, dus wat dat betreft zou je verschil moeten kunnen zien, je hebt waarschijnlijk een behoorlijk lage dosis gekregen en het is ook het mooist als hij zonder pijnstillers door het leven kan. Heb je metacam meegekregen? Dan zou ik dit zo kort mogelijk geven ivm eventuele maagproblemen later. Wat voor artrosespul heb je gekregen? Je zou gewon glucosamine/chondroitine tabletten of poeder kunnen geven.

Ik zelf heb goede ervaringen met een homeopathisch middel Osteocure van VSM.

Ik snap alleen de ontstekingsremmers niet. Waarom zou de DA dit voorschrijven, is er sprake van een ontsteking? Artrose is slijtage, geen ontsteking, dus als er geen ontsteking aanwezig is, zou ik persoonlijk daarmee stoppen.

Wat betreft doofheid, ja...dat zou kunnen dat hij doof wordt. Heb je al eens in zijn oortjes gekeken? Yorkie van mijn moeder hoorde niets meer omdat er kleine gezwelletjes in haar oor zaten die de gehoorgang blokkeerden. Uiteindelijk toen de gezwelletjes weg waren, was ze alsnog stokdoof, maargoed, ze is ook al 14 :D

Als hij wel doof wordt, dan kan het rustige karakter daar een gevolg van zijn. Houd jij de hele dag maar een paar watjes in je oren, ik word daar wel enorm rustig van. :D

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 09:50

Ik weet niet wat voor spullen je gekregen hebt van de dierenarts, maar sommige dingen duren een tijdje.
Ik heb een yorkie met ernstige artrose, zij is 14. Ik geef haar metacam pijnstillers, en die zouden direct moeten werken iig.
Verder krijgt zij Osteocure van VSM om de artrose wat te remmen. En smorgens een digoxine tabletje voor haar hart.
Ik geef de medicatie gewoon op een plakje worst, en dat gaat er over het algemeen heerlijk in.
Mijn york is ook inmiddels een jaar of 2 doof, gebarentaal werkt prima trouwens, alleen moet je dan natuurlijk wel contact hebben :D

Verder is het natuurlijk zo, dat elk diertje anders reageert op pijn. Welke pijnstillers heb je gekregen? Misschien is het een bijwerking van de medicatie dat hij zo is?

editje maar gelijk :D Xono, die metacam kan je jaar in jaar uit blijven geven overigens. En idd die ontstekingsremmers begrijp ik ook niet helemaal.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 10:06

Oh ik ben in de war met pijnstillers voor de knaven :))

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 10:47

Voor zover ik weet zit in metacam een pijnstiller én een ontstekingsremmer.

Heeft je hondje misschien last van de temperatuursverandering? Ik merk bij mijn hond dat ze door de oplopende temperatuur toch wel weer erg moet wennen.

Mijn hond heeft ook artrose en die heeft wisselende momenten. Het gaat nu een hele periode goed en af en toe zit er een periode tussen dat ze weinig wil wandelen en ook niet echt makkelijk wil opstaan enzo. Ik moet in ieder geval toch goed blijven wandelen met haar ook al heeft ze geen zin, dit om te zorgen dat haar spieren en haar conditie wel goed blijven. Als ze mank gaat lopen doe ik dit natuurlijk niet.

hoop dat je hier wat aan hebt

Succes nog!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:18

ASsi_ schreef:
Voor zover ik weet zit in metacam een pijnstiller én een ontstekingsremmer.

Klopt, maar ik ging er even van uit, dat TS beide middelen apart had mee gekregen. Zo las ik het verhaal tenminste....

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 13:20

Daar ben ik weer.
Ik zit op mijn werk dus kan de naam van het middel niet nakijken maar het is zeker geen metacam, dat ken ik.
Het is een pijnstiller en ontstekingsremmer in 1.
We hebben ook suplementen geprobeerd maar na twee dagen krijg dit er dus echt niet meer in en dan overdrijf ik niet.
Grote pillen of poeders is een groot drama, zelfs ontwormen 2x per jaar is een hel.
De da dacht ook dat dat wel meeviel maar die weet het nu ook.
Vandaar dat ze dit spul wilde proberen omdat er toch een pijnstiller in zit.
En dit heeft een honingachtige smaak en dit lijkt hij als enigste te accepteren.
En verder moet hij wel zij rondje wandelen, maar niet meer zo lang en ver.
Dus pakken we beide honden appart, want de andere wil wel ver lopen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 20:08

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 20:56

Novacam is hetzelfde als metacam. Is alleen wat nieuwer, en stukken goedkoper. Mijn york heeft dat nu ook, maar de werkzame stof is meloxicam dat is in beide middelen hetzelfde. Dit zou je als pijnstiller echt wel binnen 2 dagen moeten merken hoor, tevens is het mogelijk dat hij daar wat lusteloos van is. Misschien even proberen iets minder te geven?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 08:31

Hij krijgt het een dikke week, maar nou zag ik ook staan dat je de eerste dagen iets meer moet geven en dan de onderhoudsdosis op gewicht.
Ik ben meteen begonnen met de onderhoudsdosis, zo heeft de da ook gezegd.
Gister was die wel heel vrolijk.
Maar het kan natuurlijk ook zijn wat hierboven werdt genoemt.
Hij hoort slecht dus hoort ook niet de dingen waar hij vroeger leuk op reageerde.

Kan ik die novacam lang geven, want dat wist ik niet dat het zowat hetzelfde is als metacam.
En of het goedkoop of duur is dat zegt me niet veel, bij hem is het echt wat krijgen we er dagelijks goed in.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:57

Het is exact hetzelfde als metacam. Alleen een andere fabrikant die het wat voordeliger levert. Mij maakt het ook niets uit wat prijs betreft, zolang het maar werkt. En evenals metacam kun je dit gewoon jaar in, jaar uit blijven geven.
En tja, de ene hond zal wat eerder "oud" zijn dan de andere. Misschien gaat hij zich vanzelf iets beter voelen en komt de vrolijkheid vanzelf weer terug.