Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Goof schreef:Die overgang is wel degelijk te maken. Ik had mijn schildpadden in de zomerperiode altijd buiten zitten en zodra het echt wat af ging koelen haalde ik ze weer naar binnen. Ging prima.
Als je ze definitief buiten wilt laten, moet je inderdaad zorgen dat de vijver diep genoeg is en ze in de winter weg kunnen kruipen onderin voor de vorst.
Ninette schreef:Bedankt, ik zal zeker even contact opnemen.
Ik twijfel ook gewoon, daarom probeer ik hier wat meer informatie te verkrijgen.
En bedankt voor de tips, de vijver is zeker diep genoeg en eventueel in de winter binnen is ook wel een optie.
Ik weet aleen niet wat beter is. Het is overigens niet dat ik ze wil dumpen als huisdier, ze zijn in weze bij mij gedumpt inclusief aquarium.
Ik vind het fijn als ze een wat meer natuurlijker omggeving hebben en meer vrijheid en bewegingsruimte. Deze dieren ( eigelijk geen enkele dier maar goed andere discussie )horen niet opgesloten te zitten.
Wanneer het echt niet kan ga ik uitkijken naar een groter en mooier terrarium/aquarium voor ze.
Iemand die toevallig weet hoe je kunt zien of het een mannetje of vrouwtje is?
_Tara_ schreef:Wij hebben hier al een jaar of 5/6 twee aanloopschildpadden in de vijver. We doen er helemaal niks mee verder maar toch leven ze al een tijdjeWinter enzo gaat ook allemaal prima. Je ziet ze een tijdje niet en dan zogauw de zon weer gaat schijnen komen ze weer boven water.
Wat ook erg fijn is voor je schildpadden is een plankje ofzo in 't water langs de waterkant zodat ze daar half in 't water in 't zonnetje kunnen zitten.
Ninette schreef:bedankt, zo'n eilandje lijkt me idd ook wel wat de rand erom heen is er juist voor de katten straks, en het zijn geen helden dus zie ze nog niet op het eilandje zitten( of ze zitten erop en je kunt ze er weer afhalen omdat ze niet terug durven
) de buren wonen verderop, is een hele trap voor de schildpadjes om in hun tuin te belanden
![]()
Ik heb even gekeken maar ze hebben beide een platte buik dus vermoedelijk 2 vrouwtjes, ze zijn vrij tam, komen nu ook naar me toe en lopen ook vaak even los. Iemand nog meer tips?