Kat maakt me echt gek!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Kat maakt me echt gek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 11:26

En volgens de dierenarts is er niets mis!

Mijn kat loopt al te niezen vanaf dat ik haar heb. En niet proper niezen, nee, echt van die vieze gele rekkers die overal liggen! Op m'n tafel, op de zetel, op de propere was, tegen mijn ramen en televisie, echt overal!!!

Elke dag wordt hier gestofzuigd en om de twee dagen alles gepoetst, maar ipv 5uurtjes ben ik daar nu bjna het dubbele mee bezig omdat die snottebellen lekker aankoeken en niet zomaar ergens afgaan.

Ondertussen wilt de DA mijn kat nog niet steriliseren omdat ze nog jong is en enkel binnenzit maar zit ik wel elke dag met een extreem zeurende kat die energie teveel heeft en tevens nog eens overal tegenaanloopt omdat ze langs 1 kant volledig blind is.

Ze kan niet naar buiten want ze is gehandicapt en kan dus niet snel genoeg wegrennen voor bvb een aankomende auto.

Wat kan ik doen om mijn en haar leven een beetje aangenamer te worden? Er is deze week al zoveel glaswerk gesneuveld omdat ze het niet ziet staan dat ik er echt GEK van wordt...

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:46

Een jonge kat... blind... snot uit zijn neus....
Jeetje wat zielig!

Dat niezen zou heel goed de welbekende niesziekte kunnen zijn, maar het is mij alleen niet bekend dat er dan ook vorming van snot is.
Het klinkt in ieder geval niet goed, ik zou als ik jou was maar snel naar de dierenarts gaan.

Als het zo is dat je kat alleen maar extreem zit te zeuren, alles kapot loopt (het arme beestje) en ook nog ziek is dan zal ik maar eens goed nadenken of deze kat wel een waardig bestaan heeft.

050206051012

Re: Kat maakt me echt gek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:45

Ach jee, wat een arm ding...

Allereerst zou ik naar een andere DA gaan, 2nd opinion kan nooit kwaad. Met niesziekte hebben ze ook flink geel-groene klodders.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:47

Heeft ze Doxy gekregen tegen het niesen?

Een verwaarloosde niesziekte kan blijvende neusverkoudheid opleveren. Dit wil zeggen niesen en snotteren, maar geen vieze ogen en ook niet ziek.
Hiermee kan een kat oud worden, en zal zo nu en dan een kuurtje moeten hebben, vooral bij weerswisselingen.

Andere katten die op tijd geent zijn hoeven niet te worden aangestoken door deze kat.
Maar als het echt zo erg is zou ik wel een keer goed gaan kuren.

Soms kan uitkomst bieden om prednisolondruppels in de neus te druppelen, die pakt het probleem op de juiste plek aan.
Maar vaak is het al te laat en blijft de kat niesen.

Wat betrefd je glaswerk, als je een dier in huis neemt dien je je huis daarop aan te passen. Zo heb ik 9 katten, en dus geen planten in huis en breekbare spullen staan waar ze niet bijkunnen.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:52

Ik heb ook weinig breekbaars in huis. De kerstboom heeft altijd onbreekbare ballen en een paastak hoef ik niet aan te beginnen. Een vaas met bloemen trekken ze in no time leeg, want dat water is zo lekker :=
Dat heb je idd als je katten neemt; die klimmen overal op en gooien van alles om (handig als je toch al van een lelijke vaas afwilt ;) ).

Dat niezen is wel vervelend. Misschien eens een andere DA om advies vragen?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 22:33

Ik maak mezelf gewoon veel te druk om het feit dat ik me afvraag of het voor haar nog wel haalbaar is om te blijven leven. Ik heb haar een half jaar, ben al naar 7 verschillende DA's geweest met haar en ze vinden het stuk voor stuk sneu voor haar, maar ze is gewoon te gezond om te laten inslapen. Ik vind het niet erg, zie haar echt wel graag, maar ze sukkelt zo erg dat ik er gek van word. Heb soms de indruk dat ze om hulp zeurt, maar ja? Ze heeft al antibiotica gekregen en dat hielp elke keer, maar het heeft geen zin haar continu op antibiotica te zetten, daar groeit ze doorheen.

Wat het glaswerk betreft, voor mij is het flink wennen dat alles sneuvelt! Heb al 15 jaar katten en geen enkele maar echt geen enkele heeft ooit op mijn vensterbank gekropen en bijgevolg sneuvelde er ook niets...

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:34

Misschien een baasje zoeken dat wel deze kat wilt houden ?

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:40

Als ze verder gezond is en ze verder niet ziek is van de verkoudheid (koorts heeft) kan ze gewoon gesteriliseerd worden. Elke narcose heeft een risicootje, maar volgens mij kan ze best gesteriliseerd worden, ze is oud genoeg en moet toch een keer gebeuren, en is ze iig van de krols heden af. Als ze krols zijn is ook niet alles voor de kat..en verder kan ze best oud worden, wil niet zeggen als ze die dingen mankeert dat ze niet oud kan worden.
Succes met je beslissing.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:41

Dat niezen zou ik iig mss iets beter laten onderzoeken, dit is idd geen doen voor jou en je kat. continu antibiotica is gewoon niet goed en je kan er resistentie door krijgen. Hoe oud is je katje nu ivm steriliseren? normaal gezien kan ze voor of na de eerste krolsheid al gesteriliseerd worden en sommige doen het zelfs bij heel jonge katten. Kun je haar niet bezig houden met verschillende dingen, klimpaal bv in een veilige omgeving, doosjes vullen met wat eten wat ze eruit moet vissen, voerballetje eventueel,...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:45

die kat maakt je niet opzettelijk gek, dat ze ziek is, kan ze nix aandoen.op jou worden we ook niet boos, omdat je verkouden ben....
gewoon ff een antibiotica-kuurtje halen, een DA zoeken, die haar wel wil steriliseren.
en ik heb ook een kat die aan 1 zijde blind is, merk je absoluut nix van. de fokker had het geeneens opgemerkt!
en anders een baasje zoeken, die er wel liefde voor heeft....

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 22:48

Kat is begin feburari voor de eerste keer krols geweest.

@Sabinee_: ik zou mijn kat graag bijhouden ;) Wil je weten hoeveel verschillende eigenaars het beestje heeft gehad? Ik heb haar van straat geplukt, heb nog even haar vorige eigenaar proberen vinden, heb die gevonden (de persoon die haar had voor de persoon die haar op straat dumpte) en blijkt dat ze maar al liefst 9 keer van huis veranderd is op nog geen 3 maanden tijd, sorry maar ik hou haar dan liever op 1 plaats! Ik ben extreem allergisch aan katten op de koop toe en loop zelf hele dagen te niezen en te snotteren, dus dan mag wel blijken dat ik mijn kat toch een beetje graag zie he :D

Ze heeft echt onwijs veel te doen overdag! Ze heeft 2 krabpalen, diverse speeltjes, elke dag krijgt ze 4 andere zodat ze zich niet gaat vervelen, ze is gek van papier en kartonnen dozen, die staan hier dan ook, ze heeft toegang tot heel het appartement, ik zou niet weten wat ze tekort komt.

@spicegirl, wat gemakkelijk om te zeggen dat iemand z'n huisdier niet graag ziet he! Ik heb 7 dierenartsen met haar afgegaan en geen enkele wou haar continu op antibiotica zetten omdat ze daar doorgroeit, dus het helpt haar geen ene reet. Kan goed zijn dat de jouwe ook blind is, maar de mijne heeft er wél last van.

Vind het best kwetsend dat er zo snel gezegd wordt van 'zoek een andere eigenaar, die er WEL liefde voor heeft'. Komaan zeg, waar zijn we mee bezig? Iemand die z'n kat niet graag ziet haalt er 1: geen in huis, 2: gaat er zeker niet elke week mee tot bij een DA, 3: steekt geen geld met hopen in bezigheden en leuke dingetjes en 4: iemand met een allergie voor katten waarvoor hét medicijn nog niet gevonden is, loopt niet voor haar plezier met uitslag rond van haar tenen tot haar navel terwijl het opgelost zou zijn met de kat weg te doen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 07:55

Wat voor antibiotica heeft ze dan gehad?
Heeft ze ook prednisolon gehad, al dan niet in neusdruppelvorm?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 09:07

ze heeft echt al vanalles gehad, neusdruppels, poedertjes, pilletjes. Ik weet van niets direct de naam, maar ik krijg altijd staaltjes mee die tien dagen meegaan om te zien wat werkt, maar op dag 14 heeft ze het terug zitten.

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 09:16

chipieke schreef:
ze heeft echt al vanalles gehad, neusdruppels, poedertjes, pilletjes. Ik weet van niets direct de naam, maar ik krijg altijd staaltjes mee die tien dagen meegaan om te zien wat werkt, maar op dag 14 heeft ze het terug zitten.

Wij hebben ook zo'n kat gehad ,die had chronische niesziekte en het kwam elke keer weer terug, het maakte niet uit welke kuur of druppels hij kreeg, bij ons zaten de spetters ook overal op.
Deze kat wilden we echt niet kwijt ondanks zijn gesnotter en hij is bij ons 18 jaar geworden.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:34

Wij hebben ook een chronisch niesziekte kat, ook aan 1 oog blind.
We hebben alle soorten antibiotica én cortison geprobeerd. Niets hielp afdoende. Totdat ik antirobe probeerde. Hierop is mijn kat onvoorstelbaar goed verbeterd. Misschien kun je je dierenarts daar ook eens naar vragen? Ikzelf heb hem een kuur van 3 weken gegeven en hij niest (mét groene klodders) nu nog zelden.
Met z'n ene oogje ziet hij nog prima. Hij komt ook gewoon buiten.
Staat ze op de pil? Zo niet, kan dat haar zeuren verklaren.
De ene kat is de andere niet, natuurlijk. Maar ik denk écht dat het de moeite waard is om deze antibiotica eens te proberen. (Is trouwens héél gemakkelijk toe te dienen. Capsules opendraaien en poeder mengen met voer. Mijn kat is kieskeurig wat voer betreft, maar at dit super!)
Héél veel succes!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 00:33

@insun- antirobe??
wat is dat voor soort medicijn? mss wat voor mijn groene klodderaar ;)

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 00:51

Spicegirl; wat hebben jullie al allemaal geprobeerd?
Antirobe is een antibiotica met dezelfde werkzame stof als vibramycine, nl. doxycycline. Misschien heb je die al eens gebruikt?
Het verschil tussen de antirobe en vibramycine (of doxycycline) is dat de antirobe op de een of andere manier beter de holtes (sinussen- kaakholtes, neusholtes) kan bereiken. Vraag me niet precies hoe, want dat weet ik niet. :?
Ik heb onze jeweetwel kater meegenomen vanuit de praktijk, omdat hij ingeslapen moest worden door z'n chronisch niesziekte problemen.
Ik heb een jaar lang verscheidende antibiotica's, homeopathische middelen en ten einde raad cortisonen gebruikt. Van de cortison (= dexamethason) knapte hij elke keer ontzettend goed op, maar na een week of 5 was het uitgewerkt en kwam het gesnotter en gesnuf steeds erger terug.
Ik heb de antirobe in dec. gegeven en het wordt steeds beter! Hij is nu écht bijna snotter, snies en snufvrij. Heel af en toe snottert hij nog én dan niest hij een dag groene klodders. Daarna is hij dan weer een week of 3 rustig.
Een hele verbetering vind ik zelf! *\o/*

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 00:54

ik heb ook een reddertje! ;)
wij hebben alles al geprobeerd, tot pas geleden een neusoperatie aan toe...hij was 2 weken goed, en nu is ie weer terug bij af :n
omdat hij een heel slecht leven heeft gehad, gun ik hem-en zn klodders :D - nog ff wat langer een goede tijd...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 21:36

@insun: dit moet ik inderdaad misschien beter eens vragen aan de DA! De poes zit idd aan de pil, dus haar gezeur zo normaal niet van de hormonen mogen zijn...

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:26

Hou het niesen in de gaten!!!!

Heb zelf een kat gehad uit het asiel waar ze het afscheepte als niesziekte en behandeld hadden.
Bij mij kreeg hij het weer, en weer behandeld, even niks aan de hand maar daarna weer van die dikke geel groene klodders.
Niet veel later kreeg hij last van zn achterpoten, erdoorheen zakken, als ie de bocht omging omvallen.
Het liep eropuit dat ie incontinent werd, mij niet meer herkende en uiteindelijk dus dood ging.
Ik ben wel naar de dierenarts geweest hoor, dat daar geen misverstand van komt, zei had toen hij zn blaas niet onder controle had en zn achterpoten heel slecht werden een test gedaan omdat ze wat vermoedde.
En ze had gelijk.
Moos had het FIP virus (weet niet zeker goed geschreven).
Dit is een vius die al gauw afgedaan wordt als niesziekte maar te lang verwaarloosd of niet gevonden dodelijk is.
Bijna alle katten hebben het wel bij maar muteerd het niet.
Het besmettelijk door ontlasting en dus vaak de kattenbak.
Er zijn wel medicijnen voor, maar nog niet veel.
Niet dat ieder kat met klodders dit gelijk heeft hoor, maar mocht het langer duren en een beetje raar gaan lopen, echt laten testen.
Heb veel verdriet van de dood van Moos gehad en wil graag andere op de hoogte stellen aangezien het een niet zo heel bekend virus is.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:28

Ja echt naar de dierenarts gaan, het kan id niesziekte zijn. Mijn kitten had het ook zo erg, en die moest om de 4 dagen een spuit met antibitiotaca tot het over was. Dit heeft erg goed geholpen en nu niest hij helemaal niet meer. Ook kreeg ik een neusspray tegen het overtollige snot, heeft prima geholpen!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 20:35

Dat is het hem juist, ze heeft al vanalles gehad en het helpt gewoon niets... Ze loopt zowieso heel slecht en raar met haar achterbeentjes, omdat ze aan haar achtervoetjes teentjes mist...

Volgende week moet ze terug naar de dierenarts voor een prik en dan laat ik wel ineens bloed trekken.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:59

Wat raar ook antibiotica via injectie? misschien dat ze dan chronische niesziekte heeft, daar waarschuwde mijn da ook nog voor. Anders inderdaad bloed af laten nemen, en anders toch eens een second opinion van een andere da proberen?