Anti-teken middel voor katten wat wel werkt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Anti-teken middel voor katten wat wel werkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:14

Hallo,

heeft iemand de gouden tip voor een anti-teken middel voor katten? Gister hebben we onze kat een dubbele dosering (!) Frontline voor katten gegeven en nog hebben we meer dan 20! teken verwijderd bij hem. Ook andere middeltjes werken eigenlijk nauwelijks, ook niet bij onze andere katten.

Heeft iemand een middel wat wel werkt tegen teken? Dit is zo echt niks meer nl!

gr [***]

zonnebloem18

Re: Anti-teken middel voor katten wat wel werkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:26

Dubbele dosering is niet echt verstandig ja kan je kat ermee vergiftigen.
Iets tegen teken voor katten is er niet echt enkel middelen waardoor ze sneller dood gaan als ze bijten maar dan nog zal je ze zelf eraf moeten halen.
Er zijn wel middelen die beter tegen teken werken als frontline daarvoor kan je het beste even om meer informatie vragen bij de dierenarts.
Wel zeker 4 weken wachten voordat je de kat met nog iets anders behandeld.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:29

Ectoparacietenspray

Is via het internet te bestellen bij huisdiervitaal.nl
Heb het vorig jaar gekocht en geen teken meer gevonden op hond-kat en konijn. Gebruik het nu ook voor paardjelief als we het bos in gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:54

Onze dierenarts verkoopt juist dat frontline dus dat heeft geen zin :D

Ik zal eens kijken bij die ectoparacietenspray. Voor die kat is het ook niks nl, al die teken. Bedankt voor de tip!

En Zonnebloem; wij hebben echte 'boerderij'katten. Onze katten zijn soms wel een week weg. En dan heb je wel een goede beschermer nodig, 1 pipet heeft gewoonweg geen zin, Met 2 heb je nog het idee dat het ietsjes helpt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:51

Maar toch oppassen met verhoogde doseringen :j Ik heb een keer mijn eigen kat vergiftigd nadat een DA in opleiding verkeerd had doorgegeven hoeveel Frontline ik mocht gebruiken. Dier is een week van de kaart geweest, diarree, overgeven, tegen uitdroging aan.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:43

Het enige bij katten helpende spot on is Frontline. Gebruik het al jaren en de kat heeft nagenoeg geen teken.
Bij de honden werkt het niet en gebruik ik pipetten met Permethrin als werkzaame stof maar helaas is dit dodelijk bij katten.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:32

Idd oppassen met dubbele doseringen, doseringen zijn er niet voor niks. Met frontline kunnen er nog steeds teken op je kat zitten, maar ze vallen er wel dood af. Het is niet zo dat ze helemaal niet meer op je kat komen. Ik gebruik ook frontlinen en eigelijk geen problemen hier.

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:43

Frontline is helaas het enigste middel dat (redelijk) tegen teken werkt bij de kat. Wij gebruiken tegenwoordig frontline combo, die werkt net weer wat beter tegen teken. Of heb je die?

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:58

luv schreef:
Frontline is helaas het enigste middel dat (redelijk) tegen teken werkt bij de kat. Wij gebruiken tegenwoordig frontline combo, die werkt net weer wat beter tegen teken. Of heb je die?

Nee hoor. De combo pakt (behalve de volwassen vlo) de eieren en larven van vlooien aan maar doet niets extra's tegen teken.

Niels: als je even de gebruiksaanwijzing leest, zie je dat Frontline teken binnen 48 uur doodt. Niet binnen 24 uur dus. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 23:22

Wij hebben ook de combo ja.

Poes was eventjes weg en net weer teruggekomen. Nu had ie nog 17 teken op hem. Arme kat zit helemaal onder de plekjes.
Dus kan niet echt zeggen dat het werkt.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 23:27

insun schreef:
Niels: als je even de gebruiksaanwijzing leest, zie je dat Frontline teken binnen 48 uur doodt. Niet binnen 24 uur dus. ;)

Dus óók niet binnen eventjes en net. :D

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 23:27

ectoparasietenspray bevat teatree en is daardoor zeer ongezond voor poezen!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 23:38

NOOIT hogere doseringen gaan geven.....echt niet doen!

Promeris Duo is een nieuw middel tegen vlooien en teken...heb er goeie dingen over gehoord ( ik = paraveterinair).
Frontline werkt niet goed genoeg meer tegen de teken van tegenwoordig.

@Niels: mocht je iets anders willen proberen, lees dan wel eerst de bijsluiter want er zit waarschijnlijk een wachttijd op, als je meteen iets erbij geeft kan je je dier vergiftigen.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 23:59

Paintlinger schreef:
Promeris Duo is een nieuw middel tegen vlooien en teken...heb er goeie dingen over gehoord ( ik = paraveterinair).

Promeris Duo bevat amitraz. Voor katten een zéér giftige stof. Een kat kan overlijden als hij met amitraz behandeld wordt!
Paintlinger, sorry, maar je moet je huiswerk écht beter leren. Pas ontzettend op met het maken van zo'n fouten, hoe goed bedoeld ook. Als jij klanten in jouw praktijk dit meegeeft en ze lezen de bijsluiter niet, heb je de dood van een kat op je geweten! :(

Niels, absoluut géén Promeris Duo. Er is wel Promeris kat op de markt, deze is zónder amitraz en kun je dus wél veilig gebruiken. Maar pas een maand nadat je de Frontline gegeven hebt.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 00:04

Promeris voor de kat bevat Metraflumizon....en dat is geschikt voor katten....
Laatst bijgewerkt door Paintlinger op 12-04-09 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 00:05

Gewoon Promeris dus...geen duo...

Ik werk niet meer op een gewone kliniek...is al een tijdje geleden dus...

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 00:13

Je schrijft in je eerste post duidelijk Promeris Duo!
En dát was een grote fout!

Ik hoop dat je op welke kliniek dan ook niet diezelfde fout maakt.

Sorry als ik bot overkwam, maar ik werd een beetje niet goed van je post. Je hebt de fout ingezien nu?
Nooit meer dezelfde maken dan, okee? :D

Ik heb m'n huiswerk wél goed gemaakt, trouwens.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 00:18

Insun....rustig en niet zo neerbuigend doen.......ik werkt niet meer op een gewone kliniek...(wij doen alleen doorverwijswerk..de ingewikkeldere chirurgie ed.)....

Maar verder...ik ben niet dom ofzo hoor..
Iedere prutser ziet op de promeris DUO een plaatje van een hond en op de Promeris kat een plaatje van een kat......

Ik was alleen met de jaren vergeten dat die van de kat geen Duo heette....