Hondenprobleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

druppeltje

Hondenprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 16:40

Hoihoi,

Omdat ik me niet voor kan stellen dat ik de enige ben die dit mee heeft gemaakt, zet ik het even hier neer.

Sinds kort zijn m'n vriend en ik uit elkaar. We woonden samen en hebben 2 jack russeltjes (staan in mijn profiel). Ze staan op mijn naam. Ik werk 40 uur in de week (van 8 tot half 5, dit betekent dat ik van half 8 tot 5 niet thuis ben. Tussen de middag naar huis haal ik niet) en ex laat ze nu tussen de middag uit en geeft ze aandacht enzo. Het ziet er naar uit dat hij naar Apeldoorn gaat verhuizen, dus dan kan dat niet meer. Hij voelt zich ook totaal niet verantwoordelijk, en snapt niet dat honden ook nog aandacht nodig hebben. Hij geeft als oplossing de uitlaatservice, maar ik zie dat maar als tijdelijk. Ze krijgen dan gewoon veels te weinig aandacht.

Ik zit echt met mijn handen in het haar, ik zie echt geen oplossing...

DenK4ever

Re: Hondenprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:43

Heb je misschien een leuk buurmeisje of buurjongetje die het leuk zou vinden om tussen de middag de honden uit te laten??

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:45

wanneer je na je werk en in het weekend genoeg tijd voor je honden hebt, vind ik een uitlaatservice een goede oplossing.
Mijn hond gaat ook met de uitlaatservice mee als wij de hele dag weg zijn. Hij gaat dan een uur of drie lekker naar het bos, en wij hoeven ons niet schuldig te voelen. De dagen dat ik thuis ben geef ik hem zelf de aandacht.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 16:48

Maar 's avonds ga ik dus ook meestal nog naar m'n paard. Dat had ik er niet bij gezet, sorry. In het weekend kan wel.
En buurjongetjes en meisjes zijn er wel, maar wat als het slecht weer is ofzo.
En het gaat echt om elke dag...Ik voel me zo slecht nu, ik kan het gewoon niet goed doen voor mijn gevoel.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:48

Mij lijkt een uitlaatservice of dagopvang voor de honden helemaal niet erg. Ze hebben contact met andere honden en gaan dan soms langer wandelen dan wanneer baasje snel tussendoor naar huis zou komen.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:48

Kijk eens of er ook een dagopvang bij jou in de buurt zit.
Voor ons was dat een uitkomst. Ik werkte lange dagen en mijn man te ver van huis. Een uitlaatservice was voor ons geen optie omdat één van onze 3 honden bij vreemden de benen neemt.
We hebben een fantastisch adres gevonden op de route naar het werk en de kosten waren lager dan een uitlaatservice! En omdat ik er 3 heb, mocht de 3e voor de helft van het geld.
Het kost een paar centen, maar met een gerust hart op je werk zitten is wel zo prettig.

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:51

Ja dat zou je ook nog kunnen overwegen.
Zoek een adres waar je ze op weg naar je werk heen kunt brengen en 's avonds pik je ze weer op.
De meesten honden vinden zo'n opvang geweldig. En jij hoeft je niet meer schuldig te voelen.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 16:57

Ik zit te googelen, behalve dat het vrij duur is (10 euro per dag wordt al snel gevraagd, wordt 20 euro per dag, 100 euro in de week. En dat heb ik gewoon niet standaard. Maar wat moet dat moet.) is er ook voorlopig niets in de buurt. Maar ik geef nog niet op, misschien een particulier ofzo?

Jippie, eentje gevonden!
http://www.dogservice.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:27

Die laatste is zelfs €14 euro per keer, weet niet of je daar wat mee opschiet. Ik zou ook voor een buurtkennis gaan oid, mss een advertentie plaatsen op marktplaats of buurtsuper?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:30

Misschien kan je een 'maanddealtje' maken voor je hondjes bij de opvang, aangezien je ze elke dag zou brengen?

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:55

Ik heb gewoon een deal gemaakt bij de dagopvang.
Ik vond het vooral belangrijk dat ze het als 'werk' zien, bij een particulier is het al vaak zo dat als zij een keer niet kunnen jij met een probleem zit. Is eigenlijk net zoals bij kinderopvang. ;)
Natuurlijk is het een hoop geld, maar in mijn geval was de uitlaatservice duurder.
Misschien dat je ex-vriend wel mee wilt delen in de kosten (of zeg ik nu iets geks?) hij kwam tenslotte met het idee van een uitlaatservice.
Informeer ook eens bij de plaatselijke hondenclub of op hondenfora, daar weten ze vaak wel wat adresjes.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:59

Ik heb een hele lieve schoonmoeder die door weer en wind met onze hond wandelt