Hond word niet zindelijk...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Hond word niet zindelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 08:36

Ik heb in mijn leven al meerdere honden gehad, deze waren stuk voor stuk prima zindelijk.

De hond waar het om gaat, leert erg makkelijk en kende na ongeveer een halfuurtje "werk" de basiscommando's al.
Luisterd buiten bij het uitlaten ook keurig en loopt ook volgens het volg-commando zonder problemen.

Hij word structureel samen met onze andere hond uitgelaten en kan ook nog eens bijna de halve dag de tuin in.
Inmiddels zijn we 2 maanden verder, en is deze hond, nog steeds niet zindelijk.

Hoe ik hem zindelijk maak;
Wanneer hij "het" doet en ik betrap hem, zeg ik foei en zet ik hem of in de tuin of ik ga de honden uitlaten.
Wanneer hij het buiten doet word hij daar goed voor beloond.
Ik haal niet zijn neus oid door zijn uitwerpselen...

Op deze manier heb ik ook al mijn vorige honden zindelijk gemaakt, dus ik sta hier echt van te kijken...

Iemand die de tip heeft voor mij?

brendalevita

Re: Hond word niet zindelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:41

Wat doet de hond in huis beide boodschappen?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:42

Tja, de één heeft er gewoon meer tijd voor nodig dan de ander. Als je dingen als aandacht ed weglaat ;)

Onze eerste is nooit niet-zindelijk geweest en de andere had er een half jaar voor nodig...

Wat ik geleerd heb is dat je het beste niks kunt zeggen als hij zijn behoefte in huis doet. Gewoon optillen (plassen stopt dan) naar buiten zetten en de plas opruimen als hij het niet ziet.

Tja en verder kan ik je enkel zeggen. Volhouden... blijven gekdoen als hij zijn plasje buiten doet. Ooit werkt het :o Ik doe het nog steeds en ze is inmiddels 2 jaar oud... (ze is inmiddels wel zindelijk... maar wel lastig met plasjes)

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:45

Idd de een is de ander niet,mijn teef heeft er 4 maanden over4 gedaan .
Ik heb er een commando aan vastgeplakt,krant bij de tuindeur en had ze een ongelukje foei buiten neerzetten en plasje doen zeggen.
Nu nog steeds profijt van!!vooral als ze te druk met spelen buiten is haha

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:28

Hoe oud is je hond nu?
een van onze 2 pups wil ook nog weleens een plasje binnendoen

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:34

Tjah.. altijd lastig. Je moet zijn ritme zien te achterhalen, heb bij mij ook even geduurt, maar nou weet ik het. Dan tijdig naar buiten zetten. Wachten tot ie wat doet en belonen. Daarna het comando eraan koppelen. Mijn pup kent het commanda "plasje doen" uitstekend. En als hij niet moet, dan doet ie alsof, hihi.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:35

mijn ene hond kijkt me altijd aan en dan naar de deur en de ander tja daarbij is het nog een beetje raden haha

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:36

Hoe oud is je hond? Want bij sommige duurt het nu eenmaal langer dan bij andere hoor.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:38

Ik weet niet hoe vaak je hem nu naar buiten doet om een plas te doen, maar misschien moet je hem structureel iedere twee uur naar buiten doen. Laat hem iedere keer op dezelfde plek uit, zodat hij die plek leert herkennen. Ik denk dat het handig is om er een soort commando van te maken, dan weet hij snel genoeg waarvoor hij daar is.
Niet iedere jonge hond geeft vanaf het begin aan wanneer hij plassen moet, vandaar dat jonge honden de eerste periode op vaste tijdstippen naar buiten moeten kunnen. Zolang hij nog niet zindelijk is, zou ik hem niet de halve tuin geven. Dan leert hij naar mijn idee nog niet om op vaste tijdstippen te plassen en kan hij het gewoon 'laten lopen'. Ik denk dat je het belonen-bestraffen zo goed doet, alleen zit er denk ik een te lange tijd tussen de uitlaatbeurten.

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 18:26

De beste manier om ze (snel) zindelijk te krijgen, is als je er niet bij bent om ze in een kleine bench te doen. En dan zo klein dat ze er net in kan liggen en evt ook zonder dekentje. Want als de bench te groot is gaan ze aan de ene kant plassen/poepen en andere kant kunnen ze op een schone plek als nog liggen. Dit geldt ook als je er een dekentje in hebt liggen, dan gaan ze gewoon op het dekentje plassen, dat trekt er lekker in en dan hebben ze ook nergens last van en gaan gewoon weer op het dekentje liggen. Als je de bench zo klein maakt dat ze eigenlijk geen andere keus hebben dan dat ze het buiten moeten doen hebben ze het zo in de gaten. Meeste honden kiezen er niet voor om in hun eigen vuil te gaan liggen (uitzonderingen daargelaten :+ )
Als je er bij bent hoef je ze natuuurlijk niet heel de dag in de bench te doen, want dan kun je ze gewoon regelmatig buiten zetten. Maar als je er niet bent, in de bench zetten, en zo gauw je thuis komt ze buiten laten.
Dit werkt (bijna) altijd. Succes ermee!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:54

Ik denk idd dat het een slim idee is om gewoon een aantal keer per dag, om de zoveel uur even naar buiten te gaan, en dan als een idioot belonen.. Gewoon geen kans meer geven om het binnen te doen..