Poes met tandvleesontsteking... langdurig probleem, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liousca

Poes met tandvleesontsteking... langdurig probleem, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 20:17

Hallo,

Mijn poes heeft chronische tandvleesontsteking, hier het verhaal in een notendop:
Poes is 6jr, hier sinds 2jr (adoptiepoes) heeft een geschiedenis van tandvleesproblemen. Nu alweer 3mnd lang problemen, veel dierenartsbezoeken, constant slecht eten, mager worden, veel antibiotica (spuiten, pillen, poeders) en allerlei pogingen toch besloten om alle kiezen te laten verwijderen. Dan zou het probleem opgelost moeten zijn vlgns de DA, maar helaas. We zijn nu 3 weken verder en ze eet nog steeds amper vd pijn. Ze zit nu opnieuw aan de antibiotica met pijnstillers maar alles blijft rood en geirriteerd. Dus zodra ik stop met te pillen vrees ik dat ze weer veel pijn krijgt, want het wordt niets beter.... Zucht.
Ik weet niet zo goed hoe nu verder, want zodra ik stop met pillen en spuitjes geven eet ze niet meer, vermagert, verzwakt. Dan is ze helemaal zielig!!

Dus zijn er misschien mensen met ervaringen... tips, alternatieven?? Alles is welkom!!

XoNo

Re: Poes met tandvleesontsteking... langdurig probleem, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:23

Als niets meer helpt is vaak de enige remedie om de tanden eruit te laten halen. In de meeste gevallen zijn de tanden en enorm veel aanwezigheid van tandplak de oorzaak van tandvleesontsteking.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:24

Ik heb ook een kat met tandvleesproblemen gehad. Het enige wat er op een gegeven moment nog aan te doen was, was alle kiezen te laten trekken.
Daarna knapte hij enorm op. Hij kon ook gewoon weer eten :D

liousca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 20:39

Dat is al gebeurd!! Dat is eigenlijk het probleem... mevrouw heeft geen kiezen meer, maar wel allerlei ontstekingen in haar mond.... :(

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:21

Dat is dan inderdaad vreemd..........

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:25

En de rest van haar tanden?
Zijn die wel goed?
Ik weet niet of ze die er ook uit kunnen halen maar misschien is dat anders een optie?

(Een kat zonder tanden kan ook goed eten hoor :+ Wij hebben een 15jarige ouwe dame die nu al een jaar tandloos door het leven gaat en zelfs stukken vlees eet waar de hond moeite mee heeft (al moet je het wel wat kleiner snijden ;) ) )

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 23:28

Zijn de tanden/kiezen er dan wel helemaal uit? Want normaal gesproken moet het over zijn als alles eruit is. Maar als er bv een stukje van een tand of kies, als is het maar een splintertje, achter is gebleven in het tandvlees kan dat al genoeg zijn om het tandvlees alsnog te laten ontsteken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 14:19

Ik denk dat jou kat FORL heeft. Ik heb hier een kater rondlopen die dit ook heeft/had. Zware ontstekingen zelfs na het verwijderen van elementen.
Ik heb mijn kat samen iom de dierenkliniek gezet op fytotherapie, dat is een heel goed alternatief voor medicatie met geen bijwerkingen, zij stonden hier ook achter.
Heb een mail egstuurd met mijn probleem naar www.dierendokter.nl na een maand zag ik verbetering, nu 2 jaar verder is hij geheel ontsteking en zelfs medicijnloos!!
Simba kreeg moderin en allerlij soorten AB, en at dus net als jou kat ook helemaal niet meer na het stoppen van deze medicatie.
Ik hoop dat je hier iets mee kan, ze geven uitgebreid advies en ook eerlijk, als het niet geschikt is zeggen ze dit ook. (Mijn ervaringsverhaal staat ook op die site zoek maar eens op FORL)

liousca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 15:25

TNX! ik ga ff lezen :D