help help word gek vn mijn rex

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tantethee

help help word gek vn mijn rex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 16:28

ik eee alleraardigst poezelbeest genaamt uis een cornish rex,
poesjj met karakter wel erg lief,nu is ze vrijdag weg gelopen. nu is ze binnen 10 minuten door mensen van de straat geplukt en daar de dierenarts gebracht waardoor ik haar de volgende dag weer uit het asiel mocht halen..
alles goed dichtgedaan dus ze kon er niet meer uit... dacht ik
gisteren naar markelo geweest foto's maken, kom ik terug ligt haar tuigje in de buitengang

hele huis weer doorgezocht niks gevonden, weer buiten roepen.
blijkt ze de hele middag in de stad hebben gelopen..
bij de "hang"jongeren
toen die weggingen heeft 1 van die meisjes muis maar mee genomen naar huis.
geluukkig kwam ze aanbellen om dat te vertellen

goed ze is terug geen probleem zou je zeggen
nou wel dus ik weer nu hoe ze wegsneaakt en heb dat goed dicht gemaakt, maar nu loopt ze heel de dag keihard te bleren
miauwen is het niet te noemen, er komt echt veel geluid uit zo'n klein diertje

ook op het balkon gaat ze aan 1 stuk door
help me.. ze begon vanmorgen al om 5 uur, nu moet ik er wel vroeg uit, maar de buurman zal er niet zo blij mee zijn.,
ps muis isniet alleen maar met een andere poes

Karina_1979

Re: help help word gek vn mijn rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:31

Is ze krols??
Mijn cornishjes riepen ook heel erg toen ze nog niet geholpen waren.
En als ze krols zijn proberen ze idd ook het huis uit te sneaken.
Als ze al geholpen is, misschien de lente in dr bol??

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:32

Raar dat die mensen haar meteen wegbrengen naar 't asiel of meenemen naar huis!Onze twee katten lopen ik-weet-niet-waar maar die worden nooit meegenomen (zou die mensen ook niet zo een twee drie lukken denk ik :+)
Misschien kun je haar wat vaker naar buiten latenEn als het een raskat is dan tja,dan moet je maar geen raskat nemen en een diertje uit het asiel(die hebben het harder nodig)

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:34

Heb even in je profiel gespiekt maar dat is geen cornish hoor!
Die hebben krullen... als deze
(is mijn kater, thom)
Afbeelding

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:35

Shego schreef:
als het een raskat is dan tja,dan moet je maar geen raskat nemen en een diertje uit het asiel(die hebben het harder nodig)

euh hoe helpt dit???
asielkatten doen dit soort dingen niet?

die van mij deed dit ook maar die joeg ik juist naar buiten als hij blerde. dat helpt bij jou niet. misschien toch eens proberen om m te laten schrikken als poes t weer een een bleren zet? met een plantenspuit ofzo.
wel eerst ff kijken of ze idd niet gewoon krols is oid.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 16:43

het is toch echt wel een cornish rex hoor ze is op de foto's 6 maand, ze begint nu krulletjes te krijgen..en overigens krijgen niet all cornish rexen krullen.
steriliseren wil ik nog niet doen, ze heeft een goede stamboom en wil volgend jaar graag een nestje ( in overleg met de fokker)

ze is niet krols,en ik ben ook echt wel wat gewend, heb verschillende opvangkatten gehad, maar dit doet gewoon echt zeer aan je oren/ hoofd. ze mauwt harder dan de tv. zit nu een uur thuis en ze is nog geen 3 minuten stil geweest
ze zit voor het raam dat ze het centrum in kan kijken en ze bleert aan 1 stuk door.

ze kan hier niet naar buiten,woon midden in het centrum.. door haar bijzondere uiterlijk een aanhanlijj karaker wor ze direct opgepakt.
ja ophet balkon dat is helemaal afgeheind voor de poezels en dat is best groot.

shego: pardon??? deze opmerking raakt kant nog wal, ten eerste heb ik meerder opvangkatten in huis gehad, zowel ras als niet ras, mijn ander poes truus komt ook uit het asiel.maar doordat mijn hele familie incl ikzelf allergisch zijn voor de haren van katten konijn, is dus mijn keus gevallen op een rex.wat overigens ook een herplaatser is!
met daarbij in mijn achterhoofd dat zo'n diertje niet eerst wel buiten heeft mogen lopen.
liever zinnige informatie dan dit soort antwoorden
Laatst bijgewerkt door tantethee op 07-04-09 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:50

Volgens mijn fokster krijgen wel alle cornish rexen krullen hoor... dat is het ras. Maar misschien bedoel jij de devon rex, die heeft geen krullen... maar maakt niet uit. Al de poezels zijn gewoon leuk!

Waarschijnlijk heb je een prater. Is een van de kenmerken van een oosterse kat/poes. 1 van mijn poezen praat ook maar gelukkig niet zo hard...
En misschien in combi met de lente???

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 16:52

pff ze praten hier buiten truus is een kruising oosterse, maar dit isniet meer praten maar krijsen,,nee dit is geen devon, zowel paps en mams zijn cornish rexen, op haar rug heeft ze wel krulletjes al.
pff ik hoop dat het overgaat, als ze een poosje niet buiten komt..
heb nog even opgezocht wat de fokker had gezegd in de mail...
een cornisch rex kan in verschillendde mate krulletjes krijgen, sommige hebben dit al vrij jong, maar er zijn ook gevallen bekend van ongesterilliseerde poezen/ gecastreerde katten dat het 2 jaar duurt.

Anoniem

Re: help help word gek vn mijn rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:54

Mag ik vragen waarom jij een ongesterriliseerde stamboom poes buiten laat lopen terwijl je nog een nestje wil en de kat de hele stad afreist? Persoonlijk vind ik dat een griezelig idee voor de namekomelingen :)

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 17:59

chiqa : lezengraag.
ze mag helemaal niet buiten. maar ze was ontsnapt
dd enige plek waar ze buiten mogen komen
is op balkon wat geheel omheind is

ze is overigens niet zo , ondanks dat ze beide keren direct weer onder de mensen was, heb ik dat even laten checken, en ze is ook niet krols
bij de dierenarts, ik weet hoeveel overschot er is aan katten, vang niet voor niks dieren op.
en ben ook vrijwwilliger geweest in het asiel

mog slotje op dit topic,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:50

nameless schreef:
chiqa : lezengraag.

Mss dan even wat duidelijker schrijven, sorrie je verhaal was mij niet echt duidelijk heb wel de moeite genomen het te lezen. ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:30

chiqa: er staat toch heel duidelijk dat ze weggelopen is hoor...

Citaat:
poesje met karakter wel erg lief,nu is ze vrijdag weg gelopen. nu is ze binnen 10 minuten door mensen van de straat geplukt en daar de dierenarts gebracht waardoor ik haar de volgende dag weer uit het asiel mocht halen..
alles goed dichtgedaan dus ze kon er niet meer uit... dacht ik
gisteren naar markelo geweest foto's maken, kom ik terug ligt haar tuigje in de buitengang

hele huis weer doorgezocht niks gevonden, weer buiten roepen.
blijkt ze de hele middag in de stad hebben gelopen..

en lijkt me dat je daar ook wel uit af kan leiden dat ze normaal gesproken niet naar buiten mag ;)