Slachtprijs van geiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Foofur

Slachtprijs van geiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 15:07

Na lang wikken en wegen hebben we besloten om onze lieve geiten te verkopen.
Uiteraard hopen we een heel fijn nieuw plekje voor ze te vinden. Om te voorkomen dat iemand ze opkoopt met mooie verhalen maar uiteindelijk een enkeltje slachthuis geeft zou ik graag willen weten wat momenteel de slachtprijzen van geiten zijn in Nederland zodat we in ieder geval boven die prijs kunnen blijven.

Het gaat om 2 nubische geiten

Afbeelding

en 2 dwerggeiten

Afbeelding

Wat is uberhaupt een reel bedrag om voor deze geiten te vragen? Allen geboren in 2007, handtam en regelmatig ontwormt en bekapt. De nubische geiten hebben bovendien een stamboom.
Hopenlijk weten jullie raad. Alvast bedankt!

AngelofLove

Re: Slachtprijs van geiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:10

Ik weet dan wel niet de slachtprijs maar als je niemand kan vinden weet ik misschien wel een oplossing ;)Vaak is een agrarische school wel geïnteresseerd, vooral als ze handtam zijn. Bijvoorbeeld het Groenhorst College in Barneveld. Of anders een kinderboerderij. Ik weet uit ervaring dat ze op het Groenhorst College in Barneveld goed zijn voor de dieren en bij een kinderboerderij is het vaak ook niet anders!

Mika7

Re: Slachtprijs van geiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:37

Kijk eens op google naar geitenforum.
Daar zijn altijd wel liefhebbers voor Nubische geiten.

Foofur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 21:56

Mika007 en AngelofLove, bedankt voor jullie reakties.
Het is heel snel gegaan maar we hebben ondertussen al een heel fijn nieuw huis voor ze gevonden!
Inmiddels weet ik ook ongeveer de slachtprijs van schapen, voor de geintresseerden dat fluctueert tussen 1 euro en 1,50 per kilo (vuil).

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:58

@ Foofur, dat is inderdaad lekker snel! Nu zijn nubische geiten meestal wel in trek bij de echte liefhebber en dwerggeiten kan je denk ook wel gemakkelijk herplaatsen dus dat scheelt wel! Leuk dat jullie een fijn nieuw huisje gevonden hebben voor ze!